מקררים לבית

מקרר רטרו קטן

סגנון הרטרו חוזר לשוק

סגנון הרטרו התפתח בשנות החמישים של המאה הקודמת ואף זכה לשם “פופ ארט”. זוהי בעצם תנועה אמנותית אשר הייתה נפוצה בעיקר באנגליה ובארצות הברית והיא כללה מגוון גדול של תחומי תרבות כגון קולנוע, מוסיקה, אמנות פלסטית, אופנה וכדומה. המאפיין הבולט ביותר של יצירות הפופ ארט הוא הצבעוניות העזה, כאשר בין חומרי הגלם ומקורות ההשראה ניתן למצוא לא אחת חומרים חוץ אומנותיים כמו למשל פרסומות, קומיקס ומוצרי צריכה יום יומיים.

מה שקרה בשנים האחרונות הוא שהשימוש בסגנון הרטרו חדר שוב לתקשורת, חזר לאומנות ולפרסום ואף תופס חלק בעיצוב הפנים. לאור זאת, קיימים גם מכשירי חשמל ביתיים אשר מעוצבים בסגנון הרטרו ובניהם המקררים. למעשה, המקררים הטרנדיים ביותר הם מקררי הרטרו והם, כמו מוצרים שונים בסגנון רטרו חזרו להיות פופולאריים כיום. עם זאת, הטרנד העכשווי של מקררי הרטרו מתייחס בעיקר למקררים קטנים.

מקרר רטרו יד שנייה

המחשבה הראשונה שעולה בראש היא שאם מעוניינים לרכוש מקרר רטרו, יש לחפש אותו בחנויות יד שנייה ועתיקות, מכיוון שמדובר במקרר בסגנון עתיק וסביר להניח כי רק הם עדיין מוכרים אותם. אז נכון, ניתן למצוא מקררי רטרו בשווקי הפשפשים, בחנות עתיקות או במחסן יד שנייה ללא קושי. אך עם זאת, רכישת מקררים מיד שנייה אינה אופציה מומלצת כלל ובמיוחד כאשר מדובר בכאלה שנרכשים רק בגלל העיצוב המיוחד שלהם.

להלן מספר סיבות מדוע לא כדאי לרכוש מקרר רטרו מיד שנייה:

  • מי אומר שהמקרר תקין? – לפני רכישת מכשיר חשמלי יקר מיד שנייה, סביר להניח שמקפידים לקחת אותו לבדיקת מעבדה לפני הרכישה, מכיוון שלא ניתן לקבוע מצב מכני של מכשיר רק על פי המראה החיצוני. מקררים ישנים שנמכרים כיד שנייה, אמורים אף הם לעבור את המבחן הזה. אך הבעיה היא, שכמעט בלתי אפשרי לבצע בדיקת תקינות למקררים ואף קשה מאוד לדעת את מצבם המכני לפני הרכישה.
  • תנאי אחריות על מקרר יד שנייה – חשוב לדעת כי מקררים מיד שנייה, אפילו המרשימים והמעוצבים ביותר, אינם מגיעים עם תעודת אחריות ובמקרה של תקלה, יהיה צורך לשלם מחיר מלא על התיקון. מה שלא כך במקררים חדשים, אשר מגיעים אם תעודת אחריות מקיפה למשך שנה אם לא יותר.
  • מקרר ישן = תיקונים בלתי נגמרים – נקודה חשובה נוספת בנוגע למקררים משומשים שכדאי לקחת בחשבון, היא שמכיוון שמדובר במכשיר ישן, עלולים לצוץ אצלו בעיות מבעיות שונות ויש צורך לתחזק אותו כל הזמן. בנוסף לכך, עלולות להיווצר תקלות מכאניות אשר מצריכות החלפה של חלקים ורכיבים שכבר לא ניתן להשיג אותם בשוק.

מקרר חדשני ומודרני בסגנון רטרו

לאור האמור לעיל, מסתבר מאוד כי הבחירה המתאימה ביותר עבור מי שמעוניין לרכוש למטבח מקרר רטרו, היא לפנות למשווק של מוצרי חשמל ולרכוש מקרר מודרני בעיצוב רטרו. נכון שזה נראה שילוב לא הגיוני של עתיק וחדשני, אך קיימים כיום מספר משווקים שמוכרים מקררי רטרו חדשניים ומודרניים. ולא רק זאת, מקררי הרטרו המודרניים מתאפיינים בכל היתרונות שקיימים במקררים הרגילים של היום, הם מצריכים תחזוקה מינימאלית, אינם צורכים הרבה חשמל והעיקר, עלות המקררים כיום היא נמוכה מאי פעם.

לפניכם מספר דגשים שיש לזכור כאשר רוכשים מקרר רטרו מודרני:

  • עיצוב, לא בכל מחיר – ברכישת מקרר יש לשים לב כי מלבד המראה העיצובי שלו הוא גם פרקטי לשימוש. למשל, לא לוותר על צריכת חשמל נמוכה בתמורה לעיצוב מושלם.
  • סקר מחירים לפני הרכישה – בתחום המקררים ישנו טווח מחירים גדול ולכן, חשוב לבצע סקר ולהתעניין על מחירים של מקררים אצל משווקים שונים. כך תוכלו לבחור בהצעה האטרקטיבית והמתאימה עבורכם.
  • נפח קירור מירבי – ניתן למצוא כיום מקררי רטרו כמעט בכל נפח קירור שתרצו. מקררים קטנים שמתאימים לחדר שינה ולסלון ואף מקררי ענק למוסדות. עם זאת, חשוב לדעת כי בשנות ה-50 של המאה הקודמת לא ייצרו כלל מקררים גדולים כמו היום ולכן מקררי הרטרו יהיו תמיד קטנים יחסית.
  • חברת מקררים בע”מ – בכלליות, כדאי תמיד להעדיף חברה שמתמחה בשיווק מקררים בלבד לעומת חברה שמשווקת מוצרי חשמל מגוונים. וזאת על מנת שתקבלו את המקרר הטוב ביותר ובהתאמה מושלמת עבורכם.
  • תעודת אחריות – יש להקפיד לבקש מיצרן את תעודת האחריות על המקרר ועדיף שתהיה זו אחריות מקיפה לכמה שיותר זמן.

מטבח מותאם למקרר רטרו

אם כבר החלטתם להשקיע במקרר רטרו למטבח, עשו עוד מאמץ והשקיעו מעט זמן ויצירתיות על מנת להתאים את העיצוב הכללי של המטבח לסגנון הרטרו. מלבד המקררים, ניתן לרכוש גם עוד מכשירי חשמל ביתיים מאותו סגנון כגון תנורים, מסחטות מיץ ועוד כלים שונים. כמו כן, תוכלו לקשט את המטבח בכרזות משנות ה-50, או לחפות את הקיר בחיפוי בסגנון רטרו.

נוסטלגי מבחוץ, עדכני מבפנים

נכון שמקררי הרטרו הם בעלי עיצוב נוסטלגי, אבל חשוב שתזכרו שאם אתם רוכשים מקרר רטרו חדש, הוא יהיה מצויד במיטב טכנולוגיות הקירור המודרניות. וגם אם בחרתם במראה עתיק ונוסטלגי, אין זה אומר שאתם מוותרים על הטכנולוגיה העכשווית. מקררי רטרו קטנים שמיוצרים כיום, מאובזרים במערכות בקרה שונות כמו בקרת זרמי אוויר, בקרת לחות מתקדמת, מערכת הפשרה אוטומטית ועוד.

בנוסף, יש לקחת בחשבון שגם כאשר העיצוב הוא אטרקטיבי במיוחד, צריך לשים לב לקרוא את המפרט הטכני בעיון ולתת את הדעת על הפונקציות שקיימות במקרר עוד בטרם הרכישה.