מקררי תצוגה \ ויטרינה

מקרר שקוף – יתרונות מול חסרונות

מקררי תצוגה מסחריים ממותגים

מקרר שקוף – יתרונות מול חסרונות

האנושות מתחלקת לשלושה סוגי אנשים – המסודרים, שלא משנה כמה הם עייפים, הם תמיד יקפידו לסדר ולנקות אחריהם, והבית שלהם תמיד נראה כאילו צולם בזה הרגע למגזין הוליוודי יוקרתי, המבולגנים – שגם אם יש להם חופשה בת עשרה ימים, לנקות ולסדר את הבית לא יכלל בה בשום פנים ואופן, והחלק השלישי, כולל את רובנו – אנשים שאין להם שום דבר עקרוני נגד סדר וניקיון, אבל, איכשהו, הם לא תמיד מצליחים לשלב אותם בסדר היום העמוס שלהם, כי יש להם ילדים שמציירים על הקירות, יש להם חיות מחמד שמשירות פרווה בחילופי העונות, יש להם מגפיים עם בוץ מהטיול האחרון לשמורת החולה – בקיצור, יש להם חיים, ויש להם גם דברים טובים ומהנים יותר לעשות מאשר לעמוד ולנקות. כמובן, שכל אספקט בחיים שלנו מושפע, בין השאר, מהיותנו שייכים לאחת משלוש הקבוצות האלה. למשל, בחירת מקרר שקוף ושילובו במטבח שלנו. למי מתאים מקרר שקוף? למי הוא איננו מתאים? איזה יתרונות יש לו? האם יש לו גם חסרונות? הפעם, אנחנו מציצים לתוך שיקולי בעד ונגד ברכישת מקרר שקוף.

יתרונותיהם של מקררים בעלי דלתות זכוכית

תחושה של מרחב וחלל פתוח – כמו הארונות העשויים מזכוכית, דלתותיו של מקרר שקוף יכולות לעזור ולהרחיב את המטבח מבחינה חזותית כמו גם להקל על ה”כובד” הוויזואלי אותו יוצרים המקררים בעלי החזית המסורתית. מקררים שקופים גם יכולים להיראות אלגנטיים יותר מאשר אלה בעלי החזית הרגילה (או אפילו מאלה העשויים נירוסטה), כשהם מוסיפים לחלל המטבח תחושה ניצול מקסימלי של השטח. והאלגנטיות שלהם משתלבת טוב במיוחד במטבחים בעיצוב מודרני.

אזור תצוגה נוסף – בעיקרון מקרר שקוף עשוי זכוכית פירושו “ארון” מקורר. בעלי חוש אסתטי יודעים לנצל את החלל הנוסף הזה כדי להציג כלי אוכל וכלי זכוכית אומנותיים המכילים פירות, ירקות, משקאות וכד’.

אמנם, קל יותר לשמור על חזית אסתטית במקרר שקוף אם אינכם מבשלים ואינכם מאחסנים במקרר סירים וקופסאות פלסטיק רגילות למראה, אבל גם אם כן, כאשר אתם מודעים לגורם האסתטיקה, תוכלו להשקיע מעט מאמץ נוסף כדי לבחור בכלים הנכונים ולסדר את המוצרים המאוחסנים בצורה שתיצור חזית נעימה למתבונן.

תאורה נוספת – תאורת הפנים של מקרר בעל דלתות זכוכית יכולה לעזור להאיר פינות חשוכות או קירות חבויים. רק שימו לב לגוון האור – אור LED כחול קריר עשוי להיראות מוזר ומנוגד במטבח הצבוע או המואר בגוונים חמים, למשל. בדגמי מקררים שקופים רבים, ניתן לכבות את האור או להשאיר אותו דולק.

יעילות – אחת הסיבות שמקררי זכוכית מהווים את עמודי התווך של מטבחי מסעדות היא כי הטבחים ועובדי המטבח יכולים לראות את החוסרים ​​במהירות ומבלי לפתוח את הדלתות המקרר לרווחה, ובכך לחסוך גם זמן וגם אנרגיה, כאשר הקור בורח החוצה מהמקרר. הדבר תקף גם לגבי המקררים הביתיים, כך שאם תקפידו לשמור את תוכנו של המקרר בצורה מאורגנת ומסודרת, תוכלו לראות בדיוק מה יש לכם ומה חסר – במבט אחד.

חסרונותיהם של מקררים בעלי דלתות זכוכית

חשיפה מוגברת – אם אתם שייכים לסוג האנשים שמאחסנים את הביצים בסלסלה דקורטיבית, את התפוחים בכלי קרמיקה יפים מעוצבים ובקבוקי השתייה עומדים אצלכם כחיילים בשורות מדויקות, מקרר שקוף יענה בול על צרכיכם! אם, במקום זה, אתם מחזיקים את שאריות המזון שלכם בקופסאות פלסטיק אקראיות והמקרר שלכם כולל אוסף של קרטוני מיץ וחלב ריקים למחצה – סוג מקרר כזה קצת פחות יתאים לכם. אם קניתם כבר מקרר כזה, אתם לא צריכים להגביל את הרגלי הקניות שלכם למותגים בעלי אריזה בצבע זהה או בצבע משלים, אבל אתם חייבים לזכור, כי אף אחד (כולל אתכם) לא נהנה מראיית בלגן קיצוני במקרר.

אם זה נשמע מרתיע, אבל אתם,בכ”ז, מתים למקרר עם דלת שקופה, יתכן שכדאי לכם לשקול פשרה מסוימת: ישנם דגמים וסגנונות מסוימים בהם החלק השקוף איננו משתרע על דלת/דופן שלמה, כך שקיים איזון מסוים בין החלק האטום לשקוף.

ניקוי – חשבתם שמקררי הנירוסטה הם סיוט לפריקים של ניקיון? זה כלום לעומת מקררים עשויים זכוכית. כל כתם, טביעת אצבע או התזה של כל חומר שהוא, נראים והיטב. אז אתם חייבים להיות חרוצים ולהקפיד על ניגוב דלת המקרר באופן קבוע. זכרו גם, כי המדפים הפנימיים נראים טוב יותר כאשר הם לבנים וצחים, מה שדורש מכם סבבי ניקוי מקרר תכופים.

הפסד של שטח אחסון בדלת המקרר – מכירים את המדפים הקטנים שמאחסנים ביצים, תבלינים, תרופות ושאר פיצ’יפקס בדלת המקרר? ובכן, במקרר בעל דלת קדמית שקופה, באופן טבעי, הם אינם קיימים. תצטרכו למצוא דרך חלופית לאחסן את החמאה, התבלינים ושאר הדברים שכיום שוכנים שם. אבל, יש לזה גם אספקט הפוך: תוכלו להרוויח קצת יותר שטח מדף בגוף המקרר, מכיוון שאין מדפים מהדלת שמשתלבים לתוך המדף בגוף המקרר וגוזלים ממנו נפח.

עלות – מקרר שקוף יקר יותר ממקרר שאיננו שקוף באותו נפח. אתם, אמנם, עשויים להתפתות ולנסות לחסוך מעט כסף על ידי רכישת מקרר מסחרי מיד שנייה (במקום מקרר המיועד לשימוש ביתי), אבל לדגמים המסחריים ישנם חסרונות נוספים כמו רעש המדחסים, צריכת החשמל הגבוהה שלהם וגם החום אותו הם פולטים בעת עבודתם, כך שזה איננו, בהכרח, פתרון מוצלח.

לסיכום

אחת המגמות המתגברות בסצנת מכשור המטבח הם המקררים השקופים. מצוידים בדלת קדמית בודדת ושקופה או בשלוש דפנות שקופות, מקררים אלה זלגו אל המטבח הביתי שלנו מתחום המסחר, ועכשיו, הם מככבים שם בשקיפותם. למרות שחסידי הז’אנר טוענים כי שלמות הסדר הפנים-מקררי איננה בהכרח נחוצה, וכי גם כאוס מאורגן ייראה טוב דיו במקרר כזה, אם אתם מהבלגניסטים הכבדים וחסרי התקווה, ותרו על רכישת מקרר שקוף. עבור כל השאר, בהחלט ישנם די הרבה יתרונות (וגם כמה חסרונות, כמובן) ברכישת מקרר כזה.