מקררי תצוגה \ ויטרינה

מקררים עם דלת שקופה – למי זה טוב?

מקררי תצוגה מסחריים ממותגים

מקררים עם דלת שקופה – למי זה טוב?

אנחנו רגילים לחשוב על מקררים בעלי דלתות שקופות כעל תעשייתיים (ברור, השילוב בין הזכוכית לנירוסטה יוצרת את הקונוטציה של המקררים הגדולים בסופר מרקט) או כעל לא רציניים (למשל, מקררי הגלידות והשתייה הקלה בתחנות הדלק), אבל, למעשה, יתרונותיהם הרבים של המקררים האלה, בין אם הם מגיעים כמקרר יין נוסף לבר הביתי או שהם המקרר בגודל המלא שבמטבח שלנו, הם רבים כל כך, עד כי, למעשה, אם תבדקו, ייתכן שתגלו שגם לכם, מתאים מקרר כזה, למרות שעד היום התעקשתם ודבקתם במקררים הקונבנציונאליים והקלאסיים למראה. אז מה הם יתרונותיו של מקרר בעל דלת שקופה?

מהם יתרונותיהם של מקררים בעלי דלתות שקופות?

מקררים עם דלת שקופה מעניקים תחושה של מרחב ושל אופן ספייס – שקיפותה של הזכוכית, בניגוד גמור לחומר המוצקים בהם אנחנו מוקפים במטבח, יכולה לשמש אותה ליצירת אופן ספייס (מטבח בעל חלל פתוח) בעיצוב מודרני הנפוץ כיום. גישה עיצובית זו מתאימה במיוחד לבעלי דירות קטנות ודחוסות, שמחפשים דרך “לאוורר” קצת באופן ויזואלי את חלל המטבח שלהם. כמו ארונות הזכוכית או שילוב הויטרינות ברהיטי הסלון, הדלתות השקופות יוצרות אשליה של עומק, אשר כאמור, יכולה להתאים לבעלי מטבחים קטנים או דירות צפופות.

קרא עוד על כל היתרונות במקרר שקוף

מקררים בעלי דלת שקופה פותחים בפניכם אזור תצוגה נוסף – אנשים בעלי חוש אסתטי מפותח או חובבי מזון בריאות (פירות וירקות, בעיקר) יכולים להתייחס אל מקרר בעל דלת הזכוכית כאל ארון דקורטיבי מקורר, ולנצל את החלל הנוסף שמקמה להם המקרר השקוף להצגת כלי זכוכית, חימר וקרמיקה, כאשר הם מכילים משקאות, ירקות, פירות וכד’. לכן, מקרר מסוג זה, מתאים, במרבית המקרים לאנשים שאינם מרבים לבשל, לכאלה שהמקרר שלהם איננו מלא בקופסאות פלסטיק שהכילו בעבר גלידה (וכיום, הן מלאות בפירה או בשקשוקה) ולאנשים המודעים בצורך באסתטיקה (ולכן, יסדרו את המקרר בצורה אסתטית שתסתיר את קופסאות הפלסטיק שהזכרנו מאחורי כלים דקורטיביים יותר).

מקררים בעלי דלת שקופה מספקים תאורה נוספת לאזור בו הם נמצאים – נכון, לא מקובל לחשוב על מקרר כעל מקור תאורה (בעיקר מכיוון שבמקררים הרגילים, האור נדלק רק בעת פתיחתם). אבל, אחד היתרונות הגדולים של מקררים בעלי דלת שקופה הוא התאורה המתמדת שלהם. תאורת פנים זו יכולה לסייע בהארת פינות חשוכות במטבח או הארת החדר כולו, במקרים בהם תחליטו לבחור מקרר שקוף קטן יותר ולמקם אותו בסלון או בחדר השינה. יחד עם זאת, מומלץ לשים לב לגוון האור הבוקע מהמקרר, מאחר ואור כחלחל-קריר עשוי לשוות למטבח או לסלון שלכם אווירה שונה ממה שהתכוונתם אליה. בדגמי מקררים רבים שהם בעלי דלת שקופה, ניתן לבחור האם לכבות את האור או להשאירו דולק, כך שאם מדובר בקריטריון מהותי עבורכם, כדאי שתוודאו כי המקרר אותו אתם רוכשים מכיל את התכונה הזו.

מקררים בעלי דלת שקופה אידיאליים עבור אנשים שלוקחים את הזמן שלהם – אם אתם שייכים לסוג “מתלבטי המקרר”, אתם בוודאי מבינים למה אנחנו מתכוונים: אתם מסוגלים לעמוד מול דלת המקרר הפתוחה לרווחה במשך רבע שעה ולהתלבט מה בדיוק בא לכם. הבעיה עם ההתלבטות הזו, היא שהיא נעשית על דרך השלילה (בא לי עוף? לא! בא לי מרק? לא! בא לי תפוז? לא!), כאשר כל שנייה של התלבטות כזו הופכת את המקרר הפתוח לחם יותר בשל האוויר בטמפרטורת החדר שנכנס אליו. לעומת המקררים הרגילים, מקררים עם דלת שקופה מאפשרים לכם להתלבט כאוות נפשכם. הדלת סגורה, לא נגרם שום נזק למקרר, ההתלבטות שלכם איננה מזיקה לאף אחד.

מקררים בעלי דלת שקופה אידיאליים לבתים בהם ישנם ילדים – כפרפראזה על המיקוד הקודם, ילדים ידועים בחוסר היכולת שלהם להחליט מה בא להם לאכול כרגע (כרגע = בין הארוחות המסודרות), ולכן, ידוע, כי בבתים שבהם גרים ילדים, מקררים מתקלקלים בתדירות גבוהה יותר, וגם כשהם אינם מתקלקלים, צריכת החשמל שלהם גבוהה בהרבה מבתים נטולי-ילדים. כך שאם יש לכם ילדים שיש להם קושי להחליט מה מתחשק להם לנשנש, מקרר בעל דלת שקופה יכול להיות אידיאלי גם עבורכם.

מקררים בעלי דלת שקופה אידיאליים לבתים בהם קניות מצרכים הן “סיפור” – במרבית הבתים מנהלים קניות תקופתיות מרוכזות (אחת לשבוע / אחת לחודש – לפי הצורך), ולרוב, לצורך כך, משתלם לכם לנסוע לרשתות השיווק הגדולות והזולות יותר. כל קניית-חירום מעבר לקניות המתוכננות, מעמיסה על התקציב ויוצרת אצלכם (סביר להניח) תחושה של ניצול. מקרר שקוף המסודר ומאורגן נכון (אין דרך אחרת! הוא יהיה מבולגן, ייראו את זה!) מאפשר לכם לראות מיד מה חסר לכם, מבלי להצטרך לפשפש במקרר ולתהות האם נגמרו הקישואים והאם שתיתם את מיץ התפוזים האחרון שנותר. הוא פשוט מאלץ אתכם להיות מסודרים יותר, לטובתכם.

בשורה התחתונה

מקררים בעלי דלת שקופה לא מתאימים לכל אחד ולכל בית, אבל כשהם מתאימים, הם מתאימים בגדול, מכיוון שבמקרים בהם הם מתאימים, יתרונותיהם הרבים מועצמים, והם ישפרו את חייכם ללא היכר. וכן, תצטרכו להיות טיפה יותר מאורגנים ולחשוב על האסתטיקה בעת שאתם מארגנים את המצרכים במקרר, גם זה בסדר, אחרי הכל – מקרר תפקידו לאחסן מזון, וככזה, הוא צריך להיות היגייני ואסתטי.