מקררים לחצר

מקררים מומלצים למטבח חיצוני

מקררים מומלצים למטבח חיצוני

אם אתם בעליה של גינה או חצר קטנה, בוודאי גם אתם מודעים כבר לטרנד החדש שהגיע לפני מספר שנים לישראל – מטבחי גינה, מטבחי חצר, מטבחים חיצוניים. בניגוד לסבא ולסבתא שלנו שבישלו על פתיליה בחצר, פשוט כי לא הייתה להם ברירה אחרת (השימוש בכיריים המבוססים על חשמל או גז לא היה נפוץ, והם לא רצו לחנוק את כל הבית בריח הנפט או העשן שנפלטו מהפתיליה), מטבחים חיצוניים נחשבים לאופנתיים מאד כיום. ככאלה, ברור שהם מעמידים בפניכם גם את השאלה המתבקשת – איזה ציוד רוכשים למטבח החיצוני שלכם, ובעיקר – איזה מקררים מומלצים למטבח חיצוני?

איזה מקררים אינם מומלצים למטבח חיצוני?

לפני הכל, נתחיל באיזה מקררים לא מומלצים למטבח חיצוני – נכון שהאינסטינקט הראשוני שלכם אומר שאם קניתם מקרר חדש למטבח, את המקרר הקודם, שעדיין עובד כהלכה וכוחו במותניו, אתם יכולים למקם במטבח החיצוני שסידרתם לעצמכם בחצר או בגינה? ובכן, אל, פשוט אל תעשו זאת! למרות שנדמה שמקררים המיועדים לפעולה מחוץ לכותלי הבית זהים לחלוטין למקררים הפועלים בתוכו, למעשה, אין טעות גדולה מזו. ראשית – מכיוון שמקררים מומלצים למטבח חיצוני הם מקררים שמראש נבנו לתפקד בחוץ, על מזג האוויר, הגשם, השמש והרוחות הנובעים ממנו, ולכן, הם עמידים הרבה יותר. שנית, מערכת החשמל של מקרר כזה בנויה בצורה שאיננה מאפשרת חדירת מים אליה, ולכן, סכנת הקצר או ההתחשמלות איננה קיימת בהם (אתם באמת לא רוצים לדעת כמה מעט מים בנקודה הנכונה נדרשים כדי ליצור קצר במקרר ביתי). שלישית, מקררים ביתיים אינם בנויים לעבוד (ולעמוד) בטמפרטורות קיצוניות מבחינת הדרך שבה הם מאזנים את הטמפרטורות שלהם, כמו כן, התנאים הנדרשים להם לצורך כך הם שונים. כך שמקררים המומלצים למטבח חיצוני, הם, בראש ובראשונה, מקררים המיועדים למטבח חיצוני, ולא מקררים ביתיים מיותרים או מקררים עודפים מאולתרים.

איזה מקררים מומלצים למטבח חיצוני?

אחרי ששללנו את השימוש במקררים ביתיים כמקררי-חוץ, הנה מספר קווים מנחים, שיסייעו לכם בבחירת מקרר החוץ המתאים למטבח החיצוני שלכם:

תצטרכו לבחור בין מקרר מובנה (אינטגרלי) לבין מקרר חיצוני עצמאי

כפי שכבר הבנתם על פי השמות, המקרר החיצוני המובנה מיועד לשילוב באופן הומוגני בריהוט של המטבח החיצוני, בעוד שמקרר חיצוני עצמאי מאפשר לכם את מיקומו בכל מקום בחצר או בגינה (בכפוף, כמובן, למגבלות אובייקטיביות, כמו הקרבה הנדרשת למקור המתח), אבל, ההבדלים ביניהם אינם מסתכמים רק ברמת העצמאות שלהם, מאחר והמקררים המובנים מכילים את האוורור הקדמי, ולכן, הם יכולים להשתלב באופן האופטימלי בנישות ומתחת לדלפקים, מבלי לחייב אתכם להשאיר שטחים פנויים מסביב ליחידת הקירור. אמנם, גם הדגמים העצמאיים (שאינם בעלי אוורור קדמי) עשויים לאפשר את מיקומם מתחת לדלפק או מתחת לאי, אבל הם יחייבו אתכם להשאיר שטחים פנויים של לפחות 2.5 עד 3 ס”מ, מכל צידי המקרר (למעלה, בצדדים ומאחור) לצורך הסירקולציה של האוויר.

תצטרכו לבחון (ולבחור) את חומרי הגלם מהם עשוי מקרר החוץ שלכם

כדי להתמודד עם הגשם, הרוח או השרב, מרבית מקררי החוץ עשויים מנירוסטה, וזה עשוי, כמידע, להספיק למי שאיננו מתמצא בתחום. יתרונה העיקרי של נירוסטה, כחומר גלם, היא עמידותה בפני חלודה, אולם, ישנם סוגים שונים של נירוסטה, מכיוון ש”נירוסטה” הוא שם גנרי לסגסוגות שונות, שעמידותם משתנה. כיום, סוג הנירוסטה המומלצת למקררי חוץ הוא נירוסטה 304 (המכונה גם 18/8), ובהתאם לעמידות של המקררים, מחירם גבוה יחסית לשאר מקררי הנירוסטה. פחות יקרים מהם, עשויים להיות המקררים אשר עשויים מנירוסטה 340, או המקררים העשויים מנירוסטה. מקררים העשויים ממתכות כמו ברזל או סגסוגות מתכתיות אחרות, עלולים להתגלות כרגישים וחשופים להתפתחותן של נקודות של חלודה, בעיקר בנקודות החיבור שלהם.

תצטרכו להחליט על גודלו של המקרר והקיבולת שלו

למרות שככלל, מרבית המקררים שייעודם הוא שימוש מחוץ לכותלי הבית הם קומפקטיים בהשוואה לדגמים הביתיים המשלבים מקרר + מקפיא, מידותיהם משתנות והן יכולות לנוע בטווח גדול של קיבולת וגודל, כך שבמרבית המקרים, אם אינכם מחפשים מקרר חיצוני ענק, או, לחילופין, מקרר זעיר של ממש, לא תתקשו למצוא מקרר חיצוני מדגם שמידותיו וקיבולתו יענו על צרכיכם.

תצטרכו להחליט לאיזה תכונות נוספות אתם זקוקים

למרות שמקררים המיועדים למטבח חיצוני נחשבים ליחידות קירור פשוטות, יחסית למקררים הביתיים מרובי האפשרויות והתכונות, עדיין קיימות תכונות מסוימות אותן ניתן למצוא גם במקררי החוץ הפשוטים יותר. תכונות אלה כוללות תרמוסטט הניתן לכיוון, הפשרה אוטומטית, מדפים נשלפים הניתנים למיקום מחדש וגם תאורת פנים מספקת. תכונה נוספת אותה רצוי לחפש, אם ילדיכם צעירים, היא האפשרות לנעילת דלתות המקרר בסגר מתקדם המקשה על הילדים את פתיחתו.

תצטרכו להחליט היכן אתם ממקמים את המקרר, בהתחשב בחסכון באנרגיה

מקררים המיועדים למטבחי חוץ מוגדרים, בהגדרתם, כצרכני אנרגיה חסכוניים. למרות זאת, הערכה כזו עלולה להטעות, מכיוון שנתוני צריכת החשמל (או בפשטות – כמה קשה המקרר עובד) מושפעים ממגוון גדול של גורמים כמו חשיפתו הישירה לאור השמש, קירבה יתרה למתקן הברביקיו, או אפילו מזג אוויר חם מהרגיל. בנוסף לרכישת מקרר חיצוני המוגדר כחסכוני, על מנת לצמצם את צריכת החשמל, מומלץ לשמור על הקפדה על אוורור בהתאם להוראות המצורפות למקרר, למקם אותו בצל, ולהרחיק אותו ככל האפשר ממתקנים פולטי חום.