מקררים לחצר

מקרר למטבח חוץ

מקררים מומלצים למטבח חיצוני

אירוח חברים ומשפחה בגינה יכול להפוך לחוויה נהדרת של בישול בחוץ, ועכשיו זה עוד יותר אפשרי בזכות המקררים המצוינים שמיועדים למטבחי חוץ ולאקלים הישראלי – מתלבטים איך לבחור את המקרר שלכם? קראו את המאמר הבא:

המגמה לבנות יותר בתים פרטיים ודירות עם מרפסות שמש רחבות ידיים מאפשרת לנו בשנים האחרונות להרחיב את פעילות הפנאי השגרתית של אירוח חברים ומשפחה. אנחנו כבר לא מסתפקים בבריכה או בגינת מרפסת חביבה, אלא מוסיפים גם מטבח חוץ לאירוח מהנה. המטבחים מאפשרים לכם לבשל יחד עם האורחים וכך הארוחה הופכת להיות הרבה יותר מאשר טרחה במטבח והגשה לאורחים ליד השולחן.

כשמבשלים בחוץ במרפסת או בחצר זקוקים למתקנים ייעודיים שבנויים לא רק לאקלים הישראלי אלא הם גם אמורים לעמוד בכל הנזקים האפשריים במצב כזה. עיצוב מטבחי חוץ שונה, אם כך, מעיצוב מטבחים בתוך הבית משום שהוא חייב לקחת בחשבון את כל מה שיכול לקרות ולבנות בהתאם. גם המתקנים עצמם, כמו תנורים ומקררים, הם מכשירי חשמל שמותאמים למזג האוויר ולתנאי השטח, ולכן גם עמידים יותר לתפקיד זה. להלן כמה דגשים לבחירת מקרר למטבח חוץ כדי לבחור בצורה הנכונה ביותר מה שמתאים לכם.

כיצד לבחור מקרר למטבח חוץ?

ראשית, עוד לפני שניכנס לפירוט התכונות המאפיינות מקררי חוץ טובים, דעו כי התחום התפתח מאוד בשנים האחרונות, כך שייתכן שתמצאו גם מקרר חדש קטן שמתאים לצרכים שלכם, ויש לכם בדיוק את המקום שמתאים לו. כל עוד הוא מוגן ממזג האוויר – גשם, שמש, רוח – ויכול להמשיך לפעול בלי נזק למערכת החשמל והקירור שלו, אתם יכולים להשתמש בו. כמו כן, אם אתם מאחסנים את המקרר שלכם באיזשהו מחסן בגינה שממנו אפשר להגיע בקלות למטבח שממוקם לידו, סביר להניח שמקרר זה יתאים לצרכים שלכם.

מהו ההבדל בין מקרר רגיל למקרר במטבח חוץ?

מקרר רגיל עובד בתנאים די מפנקים יחסית למקרר שמיועד לחוץ. הוא מוגן מלחות ומחום והוא בנוי בתוך הגומחה שלו במקרים רבים, כדי להגן עליו מפגיעות. כאן נדבר על מטבחי חוץ שנבנים במיוחד בסגנון החדש, כאשר משטחי העבודה וארונות האחסון נראים בדיוק כמו מטבח פנים, אלא שהוא נמצא בחוץ. זה מחייב מקרר חזק ויעיל אנרגטית שמתאים לתנאי השטח בחוץ.

בדרך כלל מטבח חוץ מקורה לפחות למחצה, כדי שיהיה נוח לעבוד בו בכל עונה וכדי שהמזון והאנשים יהיו מוגנים מגשם או שמש. היום הם מעוצבים כך שאפשר להעביר אליהם את מצרכי המזון בתחילת היום שיחכו לנו שם ולעבוד עליהם לעיני האורחים. כמובן שמטבח חוץ שכזה מתאים מאוד לאירועים עם מספר גדול של אורחים.

  • התאמת גודל המקרר למטבח חוץ – ראשית, עוד לפני שאתם יוצאים לקנות מקרר בואו נדבר על מה שנחוץ לכם. האם אתם משפחה גדולה או קטנה? האם אתם נוהגים לארח הרבה, וכמה אנשים? האם אתם אוהבים לערוך אירועים תכופים אצלכם בבית, לחגוג חגים, להזמין חבר’ה ולפתוח שולחן? אם כן, המקרר שאתם צריכים אמור להיות גדול כדי שלא תצטרכו להוביל בכל פעם אוכל מהמקרר במטבח.
  • בחירת מקרר לפי מיקומו במטבח החוץ – קחו בחשבון מראש את הצרכים שלכם משום שכאשר בונים מטבח חוץ הגודל של הנישה או המקום שבו מוצב המקרר יהיה בהתאם. זה משנה לחלוטין את גודל המטבח ואת הארגון שלו. אם אתם זקוקים למקרר קטן בלבד, זה אומר שהנישה שלו קטנה ולא מרכזית במטבח, ושהמטבח למעשה הוא מטבח קומפקטי יותר. מקרר קטן יותר לא יהיה שונה בתפקוד שלו וביעילות אחסון המזון, אלא רק יהיה נוח יותר מבלי שתצטרכו להשקיע כסף במקרר גדול שלא תצטרכו. המקררים יכולים להיות זעירים בקיבולת של 20 ליטר ולטפס עד יותר ממאה ליטר, כמו 150 ליטר קיבולת.
  • איזה דגם ואיזו תצורה לבחור למקרר חוץ? – לא כל מקרר מתאים למטבח חוץ. יש כאלה שלהם לא אכפת שמציגים את האוכל לראווה ולכן יש למקרר דלת שקופה. זה מתאים בעיקר למי שמציע לאורחים שלו משקאות שונים, ולכן המקרר מכיל בעיקר בקבוקי בירה או משקאות קלים. זה בעצם אחד השימושים הכי נפוצים למקרר במטבח חוץ, גם כאשר מבשלים בו או מכינים בשר על האש. בדרך כלל, כשקונים מקרר לצורך שתייה משתדלים גם לראות מה יש בפנים כדי למלא תא החסר. זהו מקרר שמתאים בעיקר לאירוח ולכן חיוני להיות בקשר עין גם כשאי אפשר לגשת לבדוק. לכן מתאים יותר לקנות מקרר עם דלת שקופה לצורך זה. זה לא סותר קניית מקרר נוסף למזון, אם נחוץ לכם גם כזה.
  • אוורור ומיזוג מקרר במטבח חוץ – חשוב מאוד לא להציב את המקרר במקום שחשוף לשמש ולחום בתנאים קיצוניים. מה שאומר שאתם חייבים לבחור מקרר שגם בתנאים מקורים יוכל לאוורר ולקרר את עצמו מבלי להעמיס על המנוע והמדחסים. הכי טוב באמת להניח אותו במקום ממוזג יחסית, גם אם זה בחוץ, במקום שאינו חשוף לשמש. אבל בכל מקרה, מקרר שמיועד למטבח חוץ מגיע בדרך כלל עם עוצמת קירור גדולה ועל זה אסור להתפשר. אי אפשר להשתמש במקרר פנים רגיל כדי להוציא החוצה משום שהוא אינו מותאם לעומס חום כזה וגם לא יקרר כמו שצריך את המזון שאתם צריכים. כל זה חושף אתכם לזיהומים ולתברואה לקויה.
  • תאורה פנימית – מכיוון שמקרר חוץ חייב להתאים גם לעבודה בלילה במקומות לא הכי מוארים, חשיבות התאורה הפנימית שלו גדולה. התאורה עצמה צריכה להיות חזקה מספיק כדי להספיק לתנאי חושך ולא רק כדי להתמצא בו.
  • חלוקה פנימית נוחה – מקרר למטבח חוץ צריך להיות בעל חלוקה פנימית שתתאים לכם לכל מטרה. אם מדובר במקרר לשתייה או למזון, או גם וגם, ואפילו אם יש צורך בתא הקפאה קטן כדי לשמור שם קרח. לפעמים אפשר להוסיף באמת מתקנים כמו מתקן לקרח לשתייה.