מקררים כללי

מקרר חוץ – כי זה הזמן המושלם לבלות במרפסת

מקרר בנוי לבית וחצר

בישראל, מרבית עונות השנה מאפשרות לנו לשבת בחוץ, בתנאי מזג אוויר נוחים. תקופת הקורונה רק חידדה את האהבה לבילוי במרפסות ובגינות. כמה טיפים שישדרגו את מתחמי החוץ של הבית

אנחנו הישראלים נהנים ממזג אוויר נוח מרבית ימי השנה ואוהבים מאוד לבלות בחוץ, בטבע או סתם במרפסת, בחצר או בגינה. שנת הקורונה והאיסור הגורף על יציאה מהבתים, רק חידדו את האהבה שלנו לאוויר הפתוח והמרחבים. דווקא כשנשללה מאיתנו האפשרות הזו של התהלכות חופשית במרחק בלתי מוגבל, בכולנו התעורר הצורך לחוש את הטבע ולברוח החוצה. במהלך התקופה הזו, רבים גילו מחדש את המרפסות, החצרות והגינות הסמוכות לבתיהם (במרחק המאה מטר), ואפילו את הגגות שאפשרו רגע להרגיש שאנחנו לא בסגר. אי לכך, בלא מעט בתים התחילו להשקיע ולטפח את חללי החוץ, לרבות המרפסות והגינות. יש שהגדילו ואפילו הציבו בריכה בחצר, גריל מפואר, מערכת ישיבה נוחה ועמידה ואפילו מטבחי חוץ, שיאפשרו להם לבשל בכיף בחצר, כאשר הם משחררים את הבית מהריחות, העשן והלכלוך הכרוכים בפעולות הללו, ונהנים מליטוף השמש והאוויר הצח במהלך הבישול. יש המון יתרונות לבילוי בחוץ ובמיוחד לאירוח במרפסת, מעבר לעובדה שזה פשוט מהנה ומרגיע, גם הרבה מהלכלוך והבלגן נשארים בחוץ ובשורה התחתונה – החיים נהיים קלים יותר. 

הכנו עבורכם רשימה של כמה פריטים שיהפכו את הבילוי במרפסת או בחצר למושלם:

כיסאות נוחים זה א’-ב’

בעבר, נהגו להזניח במידה מסוימת את עניין מערכת הישיבה שתוצב במרפסת. רבים הסתפקו בכיסאות ושולחן מפלסטיק, שהם גם לא אסתטיים במיוחד וגם לא כל כך נוחים. המחשבה על כך שתנאי מזג האוויר יחבלו בין כה וכה בריהוט שניצב בחוץ, הובילה רבים לבחור בפריטים זולים, שלא יכאב הלב להחליפם, בהנחה שזה יקרה די מהר… אבל כיום הגישה כבר השתנתה לגמרי, וההבנה שבלי מושבים נוחים ושולחן יציב, ההנאה שלנו מהבילוי במרפסת תהיה חלקית מאוד. ישנן מערכות ריהוט גן עשויות מחומרים עמידים כמו מתכות אל-חלד ועוד, כאשר הריהוט, ובמיוחד הכיסאות, מעוצבים בצורה מעוגלת שתהיה נוחה לישיבה של שעות על שעות, ממש כמו שאנחנו אוהבים. למתקדמים, ניתן לשלב ריפודים נשלפים שהופכים את המושבים לפינוק של ממש. בחרו בריפודים הניתנים לכיבוס, והשתדלו, כאשר צפוי גשם, להכניסם למקום מקורה. בנוגע לשולחן, במידה ויש לכם מספיק מקום, בחרו בשולחן גדול, מרווח ויציב, מחומרים עמידים, שיאפשר לכם גם לאכול ארוחה של ממש בחוץ, במיוחד במקרים שאתם מארחים. 

התקדמו למקרר חוץ – והחיים יהיו קלים יותר

בבתים רבים, מתחמי החוץ מרוחקים משמעותית מהמטבח, מה שמצריך ריצה הלוך ושוב פנימה בשביל כל כוס שתייה קרה שאתם מעוניינים ללגום, שלא לדבר על הטרחה הכרוכה באירוח. אם אתם מרבים באירוח, או פשוט אוהבים לבלות שעות במרפסת, מומלץ בחום לשלב מקרר חוץ קטן, אותו תוכלו להציב בכל מקום שיש בו חיבור לחשמל במרפסת או בחצר. מדובר בגיים צ’יינג’ר רציני, בעקבותיו תוכלו להנות משתייה קרה ומנשנושים זמינים בכל עת, במרחק של הושטת יד.  מקררים קטנים טומנים בחובם עוד יתרונות רבים, כמו אקסטרא מקום לאחסון מצרכים הדורשים קירור, והאפשרות לנייד אותם בקלות ממקום למקום. במשפחות רבות עולה הבעיה של חוסר בשטח אחסון של מצרכים במקרר הגדול הביתי, במיוחד כשחוזרים מהסופר או מתכוננים להכנת ארוחה גדולה למשפחה או לאורחים. כולנו מכירים את ה”טטריס” המעיק הזה של לנסות למצוא מקום פנוי לעוד מצרך שקנינו. ברגע שתדעו שיש לכם עוד ספייס פנוי במקרר במרפסת, תוכלו להיות רגועים יותר, ולדעת שהוא עומד לרשותכם במקרה של עומס. כאמור, לא מעט אנשים התקדמו ורכשו מטבח חוץ של ממש, בו הם מבשלים ארוחות מפוארות ועורכים מסיבות “על האש” ועוד, ובמקרה כזה מקרר קטן הוא מאסט, אחרת פעולת הבישול תהיה מסורבלת במיוחד.

טפחו את הצמחייה שבחוץ – יש לה את התנאים האופטימליים לשגשג

מרפסת היא המקום האידיאלי להציב או לתלות עציצים, וכמה שיותר יותר טוב. נסו ותיווכחו שכל עציץ, קטן או גדול, שתוסיפו במרפסת, מיד יפיח רוח חיים ותחושה הרמונית של זרימה ושלווה. בנוסף, המרפסת היא לרוב מקום מואר ואוורירי, ולכן העציצים והשתילים שגדלים שם משגשגים במלא הדרם, וגם לא זקוקים להרבה טיפול, למעט השקייה מעת לעת. אם יש לכם גינה, או שטח אדמתי לא מנוצל בחצר, מומלץ בחום לשתול פרחים, שיקשטו ויאירו את כל המתחם. אפשר לעשות פרויקט, אפילו בשיתוף הילדים, ולערוך יום מרוכז של שתילה. הילדים יוכלו לעקוב אחר הצמחים המלבלבים ולחוש סיפוק אדיר מפרי עמלם. כמו כן, אדניות של צמחי תבלין הן גם קישוט נהדר וגם שימושיות מאוד, מאחר וכל פעם שחסר לכם בבישול נענע, בזיליקום וכו’, תוכלו פשוט לגשת למרפסת ולהנות מהעשבים הכי טריים ואורגניים שיש. אם יש מדשאה במתחם החוץ של הבית, הקפידו לכסח את הדשא בעת הצורך וכמובן להשקות מתי שצריך. ניתן להציב ממטרות או גופי השקייה שישקו את הדשא באופן אוטומטי, בזמן ובכמות שצריך.

הדברים הקטנים שעושים את ההבדל

ישנם כמה פריטים שאינם מצריכים השקעה משמעותית, לא כספית ולא לוגיסטית, והם עשויים לחולל הבדל גדול באיכות הבילוי שלכם במרפסת או בחצר. למשל, מוזיקה טובה, שהופכת כל שהייה בחוץ לבילוי כייפי ומרגיע. כיום כבר אין צורך ברכישת מערכת הגברה מוגזמת ויקרה, אלא שגם רמקול נייד קטן, המתחבר לסמארטפון באמצעות “בלו-טוס'” יכול לעשות את העבודה מצוין. גם קישוטים כמו מוביילים תלויים, מתלי מקרמה, פעמוני רוח וכו’, יכולים לתרום לאווירה של חופשה אמיתית. בקבוק בירה צונן ביד, ואתם שם לגמרי.