מקררים כללי

מקרר קטן למשרד וצמצום הסחות דעת: טיפים לעבודה מהבית

מקרר תלוי לקוסמטיקה, לתרופות , למשקאות, למשרד ולבית

מאז מגיפת הקורונה, עובדים רבים נשארו לעבוד מהבית במתכונת מלאה או היברידית, וגילו עולם ומלואו של יתרונות. עם זאת, יש גם אתגרים וקשיים שהעבודה מהמשרד הביתי כרוכה בהם, לרבות חוסר היכולת להתרכז וריבוי הסחות הדעת. העצות שיסייעו לכם להתייעל

עד לפרוץ מגיפת הקורונה, מעסיקים בישראל נהגו לסרב בכל תוקף לאפשרות של עבודה מהבית, אבל אז הגיע הנגיף המדבק וטרף את הקלפים. לאחר למעלה משנה וחצי, במהלכה חל איסור על הגעה למשרדים, והעובדים נשארו לעבוד מהבתים, עניין העבודה מהבית הפך להיות חלק מהשגרה. יתרה מכך, לאחרונה התפרסמו ידיעות על כך שרבים מהעובדים אינם מוכנים לחזור לעבודה מלאה מהמשרד, גם לאחר קבלת החיסונים והחזרה הכללית לשגרה. 

לעבודה מהבית יש לא מעט יתרונות, החל מקידום האיזון בין החיים האישיים לבין העבודה, עניין מאוד לא מובן מאליו בישראל, מדינה ששוברת שיאים בינלאומיים מבחינת כמות שעות עבודה יומית, ועד הגברת ההספק, חיסכון בזמן, בנסיעות, בדלק, בשכירת משרדים ועוד ועוד…

עם זאת, רבים מהעובדים שעברו למתכונת של עבודה מלאה מהבית, או מתכונת היברידית של עבודה לסירוגין מהבית ומהמשרד, מגלים כי גם זו כרוכה באתגרים ובקשיים מסוימים, כמו למשל ריבוי הסחות הדעת והמשימות שאינן קשורות לעבודה, אלא לבית עצמו, קשיים בארגון לוח הזמנים היומי וגם חוסר נוחות פיזית במהלך העבודה במשרד הביתי.

הכנו עבורכם רשימה של כמה טיפים שיסייעו לכם לעבוד מהמשרד הביתי, וייעלו את העבודה:

צרו לעצמכם משרד של ממש בבית

ממש כמו שמחשבה יוצרת מציאות, גם פסיליטיס ומה שאתם רואים ומרגישים, מאוד משפיע על האופן בו אתם פועלים. לכן, כדאי מאוד ליצור לעצמם בבית סביבת עבודה רצינית ומתאימה, שתשדר פרודקטיביות ותגרום לכם להתמיד בה לאורך זמן. זה כמובן מתחיל מציוד כמו שולחן עבודה טוב, כיסא ארגונומי שישמור על הגב בישיבה לאורך זמן, מחשב חזק וכו’. אם יש באפשרותכם להקצות חדר נפרד לצורך משרד, זה יהיה אידיאלי. אם לא, נסו לתחום פינה בבית שתשמש כפינת עבודה, סדרו אותה באופן אסתטי ופרקטי, ועשו הסכם בינכם ובין עצמכם שאתם מתייחסים אליה למשרד לכל דבר ועניין. 

צמצמו את הסיבות לצאת מהמשרד

אם התמזל מזלכם ואכן יש לכם חדר נפרד בבית המשמש אתכם כמשרד, עשו הכל כדי שתוכלו לבלות בו כמה שיותר, ונסו לצמצם את הסיבות (או התירוצים) לצאת ממנו, מאחר וכל גיחה כזאת, למשל למטבח, יכולה לגרור אתכם כבר להפסקה ארוכה מדי. במקרה כזה, ובמיוחד אם חדר העבודה שלכם מרוחק מאוד מהמטבח, כדאי לשקול רכישה של מקרר קטן למשרד, מכונת קפה, קומקום חשמלי ואפילו מיקרוגל, שישרתו אתכם לצורך הכנת מזון קל, שתייה קרה ומשקאות חמים. מקרר קטן יכול להיות גיים צ’יינג’ר של ממש, ולו בכך שהוא מנטרל את התירוץ לנשנש משהו סתם כדי לברוח מהעבודה.

הפחיתו הסחות דעת – טלפון על שקט!

גם הטיפוסים החזקים ביותר, נופלים לא פעם לגלישה חסרת תכלית בסמארטפון, ובמיוחד ברשתות החברתיות. אם תבדקו בהגדרות הסמארטפון שלכם כמה שעות בשבוע אתם מבזבזבים על זה, אתם עלולים להתפלץ. לכן, ובמיוחד כשאתם עובדים מהבית ודי מנותקים מהסביבה, כדאי לעשות כל מה שאפשר כדי למנוע את ההרגל המגונה הזה. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא לשים את הטלפון במקום מרוחק מכם (ולא במרחק שליחת יד), ועל שקט. אם חשוב לכם להיות זמינים בווטסאפ, תוכלו לפתוח את גרסאת ה-WEB של האפליקציה במחשב, ובכך תוכלו להיות פעילים בערוץ זה, מבלי שכל הודעה שולחת אתכם למסע אינסופי בפייסבוק או בסטוריז באינסטגרם. כמו כן, דאגו להפחית רעשים סביבתיים, סגרו את החלונות והדלתות אם צריך, וכמובן בלי רדיו או טלוויזיה, במקרה שאלו מפריעים לכם להתרכז.

בנו לוח זמנים מסודר שתעברו עליו כל בוקר (כולל הפסקות יזומות)

גם אם אתם עובדים מהבית, ואפילו אם אתם עצמאיים שמכתיבים לעצמם את לוחות הזמנים, עבודה מסודרת לפי רשימת מטלות ולוח זמנים מפורט, מעלה את רמת הפרודקטיביות שלכם ומבטיחה הספק גבוה יותר. לכן, בחרו בפורמט שמתאים לכם, זו יכולה להיות גם מחברת אולד סקול, עם עט, ורישמו כל בוקר את לוח הזמנים והמטלות שעליכם לעשות בכל שעה. לא תאמינו איזה סיפוק מגיע כשמסמנים “וי” על משימה שסיימתם, ועוד בזמן שקבעתם לכם. חשוב להכניס בלוח הזמנים היומי גם את ההפסקות המתוכננות, ולא רק את היציאה לארוחת צהריים, אלא גם הפסקות יזומות לקפה וקצת החלפת אוויר.

התנהגו כאילו אתם יוצאים למשרד – התלבשו בהתאם

זוכרים את הקטע של מחשבה יוצרת מציאות? אז גם הלבוש שלכם והמראה הכללי בבוקר, יכולים להשפיע על הרצינות בה תתייחסו ליום העבודה שלכם. אם תישארו בפיג’מה ופשוט תשנעו את עצמכם למשרד הביתי, ייתכן מאוד שגם העבודה שלכם תהיה “עייפה” וחסרת חיוניות. לכן, מומלץ להתארגן בבוקר, לשטוף פנים, ללבוש משהו סביר ואולי אפילו להתאפר (במיוחד אם יש לכם שיחות זום), וכך להתחיל את יום העבודה. 

זזים פחות בבית? עשו ספורט ומתיחות כל יום

לעבודה מהבית, כאמור, יש המון יתרונות, אבל אחת הבעיות השכיחות יותר שחוסר היציאה מהבית כרוך בה, היא חוסר בתנועה. כאמור, יש הרבה אנשים שעובדים מהבית ואפילו לא טורחים להחליף את הפיג’מה בבוקר, אלא נשארים לעבוד בה כל היום. ההתנוונות הזו עלולה להזיק לא רק לגוף שלכם, אלא גם לפגוע ביעילות העבודה שלכם ובריכוז. לכן, כדאי לפתוח את היום עם פעילות ספורטיבית יזומה, כמו הליכה בפארק או ליד הים, או לכל הפחות, לשלב תנועה בנקודה אחרת לאורך היום.