מקררים כללי, מקררים למשרד

מקרר קטן לגיבוי והכנות מראש – טיפים לאירוח מושלם בתקופת החגים

מקרר תלוי לקוסמטיקה, לתרופות , למשקאות, למשרד ולבית

במידה ואתם מתכננים לארח השנה את ארוחת החג, מספר עצות פרקטיות, שעיקרן התארגנות נכונה מבעוד מועד – יהפכו את חיי המארחים לקלים יותר

אמנם אנחנו חיים בתקופה יוצאת דופן, לאור המגיפה שפרצה לפני כשנה וחצי, ומסרבת להתפנות מכאן… אך מבחינות אחרות, עולם כמנהגו נוהג, ובעיקר יהודי כמנהגו נוהג, ותקופת החגים, הלא הם חגי תשרי, מתקרבת אלינו בצעדי ענק.

לאור החיסונים, ולמרות הוריאנטים, נראה כי במשפחות רבות מתכננים השנה לחגוג בארוחה משפחתית נרחבת ודשנה, ויש סיכוי די גבוה שהרבה מכם עומדים להיכנס לתפקיד המארחים.

אירוח של ארוחת ערב ראש השנה, לא חייב להיות פרויקט שיוציא אתכם עם הלשון בחוץ. עם קצת סדר וארגון, ועבודה מתוכננת ומחולקת לשלבים הגיוניים, ובשילוב עם כמה טיפים פרקטיים שיגבירו את היעילות ויחסכו לכם עבודה – תצלחו את הסיפור הזה כמו גדולים, ואולי אפילו בנונשלנטיות שתאפשר לכם להתרווח יחד עם האורחים שלכם בסוף הערב, ואולי אף במהלכו. מקררים קטנים

הנה כמה עצות מועילות לקראת האירוח בתקופת החגים, שיוכלו לשרת אתכם גם בהמשך, במידה ואתם אוהבים לארח גם בשגרה.

לפרוט את הארוחה שאתם עומדים להכין לרשימת מצרכים מסודרת

אם יש לכם ארוחה גדולה על הפרק, אתם חייבים לעבוד מסודר. קודם כל, כתבו במדויק את כל התפריט שאתם עומדים לבשל ולהגיש לאורחים שלכם. בשלב הבא, פרקו כל מנה, החל מהראשונות והסלטים וכלה בעיקריות ובקינוחים, למרכיבים ולמצרכים שהיא דורשת. בשלב הבא, עשו קנייה מרוכזת של כל המצרכים היבשים, ואלו שאינם צריכים להיות טריים לפני ההגשה, וצאו לקנות אותם מבעוד מועד, או שתזמינו מהאינטרנט את כל מה שדרוש, שימתין לכם בבית ויעניק לכם שלווה. את הירקות והפירות הדרושים לארוחה, מומלץ לצאת ולקנות ממש ברגע האחרון, מהשוק, מהסופר או מהירקן השכונתי.

לשמור את המצרכים העודפים במקרר קטן נוסף

מדוע כל מי שאוהב לארח, או שמגדל הרבה ילדים, זקוק למקרר קטן בבית? מי לא מכיר את הבעיה הזו – מנסים להיות יעילים בסופר ולעשות קניה כמה שיותר גדולה וחסכונית, ואז כשמנסים לפרוק את המצרכים, מגלים שפשוט אין מספיק מקום במקרר להכיל את כולם.

הבעיה הזו מחמירה כאשר מתכוננים לבישול של ארוחה גדולה, דוגמת ארוחת החג. אז במקום לשבור את הראש, אפשר להיעזר במקרר נוסף, שיכיל את כל המצרכים, בכל עת. מקרר מסוג זה יכול להשתלב בכל נישה פנויה שיש לכם בבית, ולא תאמינו כמה שהדבר הקטן הזה ישחרר אתכם מדאגות גדולות. 

באופן כללי, מקררים קטנים כשטח אחסון נוסף, נייד, קל ובמחירים נגישים, הם פתרון נפלא עבור אנשים שאוהבים לארח, ומסייעים לכם להתארגן מראש באופן פשוט ומעורר שקט נפשי. 

במקרה הכינותי מראש

כל טבח מקצועי מכיר את המונח הצרפתי “מיז-אנ-פלאס”. פירושו המילולי של הביטוי הוא “כל דבר במקומו”, ומשמעותו בהקשר של בישול, היא הכנה מוקדמת של כל המרכיבים הדרושים להכנת כל מנה. לדוגמא, אם אתם עומדים להכין עוף בתנור עם תפוחי אדמה ובטטות, לפי התורה הצרפתית עליכם לקלוף ולחתוך את הבטטות ואת תפוחי האדמה מראש, להכין פנחות קטנות עם כל המרכיבים הרטובים לאחר מדידה שלהם, להכין את התבלינים ומראש וכו’. בגדול, הדבר נכון בעיקר לקבי קיצוץ, קילוף ושאר פעולות סזיפיות שגובות הרבה זמן בדרך כלל. לקראת ארוחת החג, כדאי להכין מראש כל מה שניתן. לדוגמא, ירקות בתנור הם קלאסיים לקילוף וחיתוך מראש, מאחר ובין כה וכה הם עומדים לעבור צלייה, אבל סלט ירקות טרי, לעומת זאת, מומלץ להכין כמה שיותר קרוב למועד ההגשה.

להכין מנות עיקריות שהזמן עושה להן טוב

בהמשך לסעיף הקודם, מרבית המנות העיקריות המבושלות או האפויות, יכולות לנוח במקרר לאחר ההכנה, ואילו יש כאלו שהזמן אפילו מיטיב עמן. לדוגמא צלי בקר, עוף בתנור, ותבשילי קדרה – הם גם קלים יחסית להכנה, הם גם חגיגיים, ביתיים ומשביעים, וגם אפשר להכין אותם כמה ימים מראש, לשמור במקרר ולחמם לקראת ההגשה. העקרון הוא לעשות כמה שיותר לפני יום החג, ובעת האירוע “לתקתק” עניינים בנחת, ולהתפנות להרים כוס יין עם האורחים בכיף.

להשקיע בחומרי גלם טריים ואיכותיים – שלא דורשים הרבה עבודה

יש לא מעט חומרי גלם שמדברים בעד עצמם, ולא דורשים טיפול משמעותי על מנת שתצא מהם מנה שווה, טעימה ומרשימה. למשל על מנת להגיש מנת דגים טובה, כל שתצטרכו לעשות הוא לרכוש מהדייג בבוקר ארוחת החג מספר פילטים של דג טרי, כמספר הסועדים. כשעה לפני הארוחה, תוכלו להניח את הדגים על נייר אפייה בתבנית התנור, לבזוק עליהם מעט שמן זין, מלח, פלפל, שום ועשבי תיבול – והופ לתנור לוהט על מקסימום. כעבור כעשרים דקות תוכלו להתפאר במנה נהדרת.

לא להתבייש לחלוק בנטל

לנו הישראלים, יש לא פעם בעיה עם לבקש עזרה. “לא נעים לי” זה משפט שכיח במיוחד אצלנו. אבל אם אתם עומדים לארח לארוחה המונית, כדאי לאזור אומץ ולבקש לבקש לפחות מחלק מהאורחים להביא קינוח, סלט או בקבוק יין. בשביל כל אחד מהם להביא משהו אחד כזה מהרשימה זה עניין של מה בכך, ואילו עבורכם זו עשויה להצטבר לכדי הקלה משמעותית מאוד. כמו כן, הישראלים לא אוהבים לבוא בידיים ריקות, וכך סגרתם להם את הפינה, ועוד עם המתנה הכי מדויקת שיכולה להיות.

אם בכל זאת אתם מתעקשים להכין לבד – לכו על קינוחים פשוטים שעושים הרבה רושם כמו טירמיסו, שלא רק שאינו דורש אפייה או פעולות הכנה מסובכות, הוא גם במיטבו לאחר שהייה במקרר, ותוכלו פשוט להוציא אותו ולהגיש בקלות ובמהירות.