מקררים כללי, מקררים לבית

מקרר סטודנטים ומראות על הקיר: טיפים לעיצוב החדר לרגל פתיחת שנת הלימודים

מקרר למשרד ולבית

כיצד תעצבו חדר במעונות שירגיש כמו בית, ומהן הדרכים לשפר את רמת הריכוז כשאתם לומדים למבחנים? טיפים לסטודנטים הטריים

לפני כשבוע יצאה לדרך שנת הלימודים האקדמית, וסטודנטים רבים החלו להתכונן ולהצטייד בכל מה שיעזור להם לעבור את השנה, ובמיוחד לצלוח את העבודות והמבחנים הרבים.

בין אם אתם מתגוררים במעונות, בדירה שכורה או רחמנא ליצלן – אצל ההורים, הכנו עבורכם התלמידים, כמה טיפים שיסייעו לכם להשיג פרטיות ושלווה בחדר, וכך גם להצליח להגביר את רמת הריכוז, משימה קשה לכל הדעות, במיוחד בעידן המסכים וההסחות.

טיפים לעיצוב החדר במקרה שאתם מתגוררים במעונות

השאיפה העיקרית שלכם כשאתם עוברים לגור בחדר במעונות, היא לגרום לו להרגיש כמו בית. החדשות הטובות הן שהחדר הזה הוא לוח ריק לגמרי, ואתם יכולים לחולל בו קסמים של ממש. הנה כמה עצות טובות ליצירת מרחב שתרצו לבלות בו:

תמונות מרגעים מאושרים

מזכרות מרגעים בלתי נשכחים עם משפחה וחברים, תמיד יכולות לבוא טוב ולהאיר את חדר המעונות, במיוחד אם אתם באמת רחוקים מהבית ונמלאים בגעגועים. בנוסף, צילומים יפים ממוסגרים הם אחלה דרך לעצב ולהפיח חיים בחדר משמים. בחרו קיר או פינה ותלו בה כמה תמונות בצפיפות. שימו לב, רצוי שיהיה איזשהו קו מקשר בין התמונות כמו למשל סגנון מסגרות דומה רק בצבעים שונים וכו’. 

ירוק בעיניים

הוספת צמחים ירוקים לחדר המעונות, תגרום לו להרגיש רענן ופחות משעמם וכבוי. בחרו בזנים שאינם מצריכים תחזוקה גבוהה, כמו למשל עציצי פוטוס. תוכלו להניח אותם בתוך סירים ישנים, להציב על שידת הלילה או לתלות על וו.

להאיר את הלילה עם מנורה רכה וצהובה

ברוב המקרים, חדרי מעונות מוארים באמצעות נורות ניאון קרות ומבאסות. אתם לא עומדים להחליף אותן, לא צריך להגזים, אבל תוספת של מנורת לילה יפה עם אור צהוב,  מוסיפה זוהר נעים יותר שמרכך את האווירה. 

מקרר קטן בחדר זה מאסט

זה לא בית אם אין לכם לפחות מקרר משקאות משלכם בחדר. מספיק שאתם צריכים לחלוק מטבח, שירותים ומקלחת, מגיע לכם שלפחות יהיה לכם מקרר קטן משלכם, בו אף אחד לא ייגע ותוכלו לאחסן משקאות קלים וכמה נשנושים שאתם אוהבים. 

עוד סיבה להחזיק מקרר כזה היא הימים הארוכים בהם אתם נשארים בחדר לחרוש לפני מבחן. ככה, כשיש לידכם את כל מה שאתם צריכים, תוכלו לצמצם את היציאות מהחדר, שעלולות להסיח את דעתכם ולפגוע בריכוז. כל פעם שיתחשק לכם איזה משקה קר ומרענן, או איזה פרי, תוכלו לשלוח יד ולשלוף אותו בקלות. 

תוכלו להשיג מקרר סטודנטים בגודל הנכון, שיוכל אפילו להיכנס מעל שידת הלילה שלכם.

הוסיפו מראה לאשליית גודל בחלל

כידוע, מראות לא נועדו רק כדי לבחון את המראה שלכם, אלא שהן גם גורמות לחדר להיראות ולהרגיש גדול יותר – טיפ סופר חשוב כשמדובר בחללים קטנים כמו חדר במעונות. ניתן ליצור דפוס ייחודי על הקיר או הדלת, באמצעות הדבקת מספר מראות בסמיכות זו לזו.

וילונות יעניקו לכם פרטיות ותחושה ביתית 

ברוב המקרים, הנוף מחלון חדר המעונות הוא לא הדבר הכי זוהר בסביבה, כאשר במקרים רבים מדובר בכלל בקומת קרקע. וילונות מוסיפים פרטיות ותחושה של חדר מעוצב, מושקע, מסוגנן וביתי יותר. אם אתם אוהבים לישון, נסו וילונות עשויים בד עבה וכהה, שיחסמו ביעילות את האור החודר מבחוץ. מאידך, לקבלת תחושה בהירה ואוורירית יותר, בחרו וילונות שקופים כדי לסנן בעדינות את האור.

הוסיפו ראש מיטה מרופד

במעונות רבים, מה שתמצאו מאחורי המיטה הוא קיר בטון, שלא ממש נוח להישען עלו כשאתם שוכבים במיטה. שיטוט זריר ברשתות חברתיות כמו פינטרסט, יביא למציאת הוראות קלות ומדויקות להכנת ראש מיטה מרופד בעצמכם, מה שיכול גם לחסוך לכם המון כסף, וגם יאפשר לכם להתאים באופן אישי את הגודל והסגנון של ראש המיטה.

טיפים כלליים להגברת הריכוז בלימודים

מינימום רשתות חברתיות 

כידוע, המסכים ובעיקר הסמארטפון ובעיקר האינסטוש והסטוריז, הם האויב הגדול ביותר של הריכוז בימים אלו, וצריך להיות חזקים ולהתמודד מולם בגבורה, אחרת נשלם את המחיר בציונים שלנו. הטיפ הכי חשוב, כשלומדים למבחן חשוב או כשצריכים לכתוב עבודה ארוכה ומייגעת, הוא להשתיק את הטלפון, או למתקדמים – ממש לכבות אותו לכמה שעות (או להעביר למצב טיסה). אפשרות נוספת היא ממש למחוק את האפליקציה של הרשת החברתית המועדת לפורענות (בדרך כלל אינסטגרם), לפחות לתקופה הבעייתית. 

צאו להתאוורר ושמרו על שגרת אימונים

זה אולי יסתור את מה שאמרנו בסעיפים הקודמים, אבל כן חשוב מדי פעם לקום מהכיסא, לתת לדם לזרום ולמפרקים להתנועע קצת, ואם אפשר, אז גם לנשום קצת אוויר צח בחוץ. זה עושה טוב לגוף, לנפש וגם לריכוז. בתקופות מבחנים, יש סטודנטים שמוותרים לעצמם על אימוני ספורט, וחבל. דווקא בתקופה זו, ספורט מכל סוג שהוא יכול להואיל לכם ולשפר את רמות הריכוז, וגם להוריד את רמות הסטרס שעולות בעקביות בפרק הזמן הזה, בו אתם נדרשים להוכיח את הידע שצברתם.

אכלו טוב ובזהירות עם הקפאין

בדומה להקפדה על שגרת הספורט, חשוב בתקופות אלו גם להמשיך ולהקפיד על תזונה נכונה. אכילה של מזונות בריאים כמו חלבונים רזים, דגנים מלאים וקטניות, תוכל לסייע לכם לשפר את רמת הריכוז. לעומת זאת, צריכה של יותר מדי קפאין, מזונות עתירי סוכרים ופחמימות ריקות, עושה בדיוק את ההיפך – היא “מקפיצה” את רמות הסוכר בדם ונדמה לכם לכמה רגעים שאתם יותר עירניים וחדים, אבל מיד לאחר מכן מגיעה הנפילה, וכך מה שמתחשק לכם זה לישון.