מקררים כללי

מקרר תצוגה ומקררים מסחריים אחרים – כך תבחרו את המכשיר המתאים ביותר לעסק שלכם

בית קפה, מסעדה, בר, או אפילו קפיטריה או קיוסק – לכל בית עסק יש צרכים שונים, אך מקררים מסחריים שונים יכולים לענות על כולם. החל מהצורך הבסיסי בשטח נוסף של אחסון בקירור, ועד הרצון לשדרג את המראה ואת הסטייל במקום. טיפים לבחירת מקרר

עבור בתי עסק רבים, מקררי תצוגה מסחריים הם השקעה מצוינת. לא רק שהם מסייעים לשמור על מוצרי המזון והמשקאות צוננים, ובטמפרטורת ההגשה המושלמת, הם גם עוזרים לשווק את המוצרים של המקום ביעילות, ומפיקים את מירב הפוטנציאל מהמוצרים שאתם מייצרים בבית העסק, על מנת למקסם את המכירות.

מקררים מסוג זה, נראה בדרך כלל בבתי קפה, ברים, מאפיות, מקומות קטנים שפועלים על מתכונת טייק אווי (ענף שתפס תאוצה מאז הקורונה) קיוסקים, בריכות שחייה, קפטריות ועוד ועוד.

מקרר תצוגה הממוקם בחזית בית העסק צריך להיות מסוגל להחזיק בצורה מהימנה כמויות גדולות של מלאי עם תחזוקה מינימלית, תוך מתן גישה נוחה ללקוחות או לצוות העובדים.

החל ממקררי תצוגה קטנים וסולידיים ועד לצ’ילרים גדולים ומסתובבים עבור עוגות קונדיטוריה מרשימות, מכשיר קירור שכזה שומר על המוצרים בטמפרטורת ההגשה המושלמת, משדרג את העיצוב באופן אסתטי ומסוגנן, ומעורר תיאבון בקרב הלקוחות הבאים את המקום. 

מקררים מסחריים מגיעים בשלל דגמים, העונים על שלל צרכים שונים –  שכן, הם יכולים לנוע מדלפק קירור ועליו מארזי סושי קטנים (נפוצים מאוד במסעדות יפניות לא מחייבות בארה”ב, למשל) ותצוגות טאפאסים, שהלקוחות יכולים לבחור לצד הדרינק שלהם – מראה נפוץ מאוד ברחבי ספרד וגם במדינות אחרות באירופה, ועד למקרר ויטרינה גדול, המציג לראווה קינוחים מרהיבים ומתוחכמים.

בדומה למקרר משקאות, המקררים המסחריים הללו מיועדים הן לשימוש בחזית המקום, במטרה לשווק את הסחורה ללקוחות, אולם בדרך כלל קטגוריה זו של מקררי תצוגה, גם תורמת באופן משמעותי לפתרונות אחסון בקירור של מוצרים שונים.

כך תדעו מהו הסוג המתאים ביותר של מקרר תצוגה עבור הדרישות של העסק שלכם:

מקרר משקאות

מקרר משקאות מסחרי או מקרר בר אחורי, יכול להיות מושלם עבור ברים, פאבים, מועדונים או מרכזי פנאי. הסוג הנפוץ ביותר של מקרר משקאות הוא צ’ילר בר אחורי, שממוקם מתחת לדלפק, וכך הוא מספק גישה נוחה למשקאות מצוננים בבקבוקים או בפחיות, אם כי זמינות גם גרסאות גדולות יותר שלו, המציעות קיבולת בנפח גדול יותר.

המאפיינים הבולטים במקררי משקאות מסחריים, הם דלתות הזזה או צירים ותאורה אטרקטיבית, שעוזרת למשוך את עין הלקוח אל התכולה – במיוחד במועדונים או בברים חשוכים. השיקולים הקריטיים לפני שרוכשים מקררי משקאות, הם נתוני הקיבולת והגישה שלהם, אם כי גם יעילות ומראה יכולים להיות חשובים, במיוחד אם אתם מחזיקים במקום יותר ממקרר אחד.  

מקררי יין מסחריים

מבחינה ויזואלית, מקרר יינות עלול להידמות למקרר משקאות רגיל, אולם בפנים, מקרר היין שונה לגמרי. מכיוון שיינות שונים מצריכים טמפרטורות הגשה שונות, מקררי יין צריכים להיות מסוגלים לשמור באופן מהימן על טמפרטורה קבועה, על מנת להפיק את הטעמים הטובים ביותר של היינות שאתם מגישים ללקוחות.

ישנם מקררי יין, שבתוכם אזורי טמפרטורה מרובים, מה שמאפשר להפריד בין יינות אדומים ולבנים בתוך אותו המכשיר, ולמעשה, אפילו לבטל את הצורך במרתף יינות. הבדל נוסף בולט, טמון בכך שרבים ממקררי היין הטובים ביותר מכילים מדפי עץ. הסיבה לכך היא שמדפי מתכת עלולים לקרוס תחת משקלם של בקבוקי היין הכבדים וגם לשרוט ולשחוק את התוויות.

בקיצור, כאשר אתם ניגשים לבחור מקרר יינות עבור העסק שלכם, שיקולי הקנייה הקריטים,  הם הקיבולת של המקרר, כלומר כמה בקבוקי יין ניתן לאחסן בו, וכמובן המראה, שצריך להשתלב באופן הרמוני עם העיצוב בבית העסק, ואף לשדרג אותו.

מתקני קירור על הדלפק

דלפק הגשה יכול לעתים קרובות להיות אחד מהמכשירים הגדולים בחזית המקום, בבתי עסק המגישים אוכל. לא פעם, מתקינים מעין מתקן קירור מעוצב, שמסייע למכור ביעילות מזון ומשקאות צוננים כגון מאפים, גבינות, בשר מבושל או דגים, מנות סושי ועוד. מנה המוצגת ומוגשת ישירות על הדלפק, מהווה פתרון שירות רב-תכליתי.

מכיוון שהמכשירים הגדולים הללו הם לעתים קרובות אחד הדברים הראשונים שהלקוח עשוי לראות, מראה מסוגנן המתאים לאסתטיקה של חזית בית העסק – הוא בגדר חובה. רמת וטווח הטמפרטורות חשובים גם הם, מכיוון שהמכונה צריכה להשתלב בצורה חלקה בחזית המקום, תוך אחסון מזון בטמפרטורה המתאימה.

במקומות רבים המגישים מזון ומשקאות ללקוחות, משתמשים גם במדפי תצוגה עליונים או לחילופין, פתרונות אחסון מתחת לדלפק, כדי להאיץ את חידוש המלאי על ידי העובדים, במהלך משמרת לחוצה.

היתרונות הגדולים שבמקררים מסחריים

לסיכום, מקררים מסחריים מגיעים בשלל גרסאות, בהתאם לצרכים המשתנים של כל בית עסק הקשור בקולינריה. חשוב מאוד לבחון לעומק את צורכי העסק שלכם, לפני שאתם ניגשים לבחור את גופי הקירור המתאימים. רצוי לתעדף בהקפדה את המטרות והצרכים שלכם, לדוגמא, אם העיצוב בבר אלכוהול לוקה בחסר, ייתכן מאוד שמקרר יינות מפואר יוכל לשדרג את המראה של המקום כולו, וכמובן לשרת אתכם לצורך הגשת יין בטמפרטורה אידיאלית. לחילופין, העסק גדל, הביקוש עולה (טפו טפו טפו), חסר לכם שטח אחסון בקירור של משקאות, קרח או מזון, ואתם רוצים גם להקל על העובדים ולייעל את מערך העבודה – חלל נסתר של אחסון בקירור יעשה את העבודה נהדר.

בין אם אתם מנהלים בית קפה, מסעדה, בר, או אפילו קפיטריה של מקום – מקרר קטן יכול להוות פתרון נפלא למגוון צרכים – החל מתוספת של שטח אחסון בקירור, ועד לאלמנט עיצובי מרהיב.