מקררים כללי, מקררים לבית

מקרר רטרו קטן ושילוב בין חדש לישן: עיצוב בסגנון הסבנטיז – עם ספין מודרני

פריטי רטרו בסגנון שנות ה-70 העליזות חזרו ובגדול, אך כדי לאמץ את הסגנון בחוכמה, יש לשלב בין פריטים של פעם ובין סטייל עכשווי יותר. כך עושים זאת נכון

הסטייל של שנות ה-70 חוזר, אבל עם ספין מודרני. לעיצוב הפנים בסבנטיז בהחלט היה את הקטע שלו. זה היה עשור שהוגדר על ידי שטיחים מקיר לקיר, ריהוט טכנו-קולור פאנקי ושפע של חפצי נוי. אבל את הסגנון הזה הקיפו גם אלמנטים נצחיים רבים, ששוב צצים מחדש בבתים כיום. טרנדים דקורטיביים עדכניים כמו רהיטי ראטן ופלטת צבעים של גווני אדמה, החלו את דרכם בסגנון הרטרו, וכעת הם עושים קאמבק מהעבר, אך בדרכים מודרניות.

במיוחד בשנתיים האחרונות, הרבה מהמגמות החוזרות נעוצות בנוסטלגיה, כי יש בזה משהו מנחם, בזמנים כאלו של חוסר ודאות, שלעתים אפילו מלווה בחרדה. טרנדים של שנות ה-70 כוללים אלמנטים נעימים וחמים, שאנשים רוצים להכניס לבתיהם.

לפני חמישים שנה, ייתכן שהפריטים הללו היו משובצים בין קירות ספוני עץ ודפוסי פרחים פסיכדליים, אבל העיבודים של היום לעיצוב של שנות ה-70 עדינים יותר. החל ממקרר רטרו ועד לקישוטים שעל הקירות, כך תאמצו את הסגנון, אבל עם הטוויסט המודרני המתבקש.

קש, קש ועוד פעם קש

במהלך השנתיים האחרונות, מסתמנת עלייה חדה בביקוש לאלמנטים איקוניים רבים של עיצוב שנות ה-70. החיפוש אחר פריטי קש, נצרים או ראטן (תלוי את מי שואלים) לא פוסק אף. לצד אלו, חזר גם השימוש בחומרים כמו מקרמה, קרושה ועוד. 

רהיטי קש משלבים טכניקת אריגה שמקורה בימי קדם, אך הסגנון זכה לפופולריות נרחבת בשנות ה-60 וה-70. המראה הקל והנינוח עדיין אטרקטיבי היום, ופריטי ראטן וקש, כאמור זוכים שוב לביקוש רב. מדובר בחומרים אידיאליים להכנסת מעט מרקם, עומק וכיף, לתוך הנוקשות שחלחלה לבתים המודרנים ולבנייה בשנים האחרונות. ניתן בקלות לשלב את הפריטים האלה במגוון סגנונות עיצוב ודקורציה, ליצירת אווירה שמרגישה עכשווית וגם נוסטלגית, בעת ובעונה אחת. נסו לשלב ראטן או נצרים, באמצעות רהיטי “סטייטמנט” יצירתיים, כגון כיסא טווס וינטג’ או כיסא נדנדה תלוי, שניהם היו פופולריים בשנות ה-70.

שכבות של מרקמים

מרקם הוא המפתח ליצירת מראה רטרו מחודש. תוכלו לשלב בקלות בין חומרים עם טקסטורה כגון מקרמה, שטיחי שאגי ובד טוויל ארוג ומחוספס לבין ריהוט עכשווי יותר. המטרה היא להוסיף קצת גחמות רטרו לחלל, תוך שמירה על אווירת התחכום הנחוצה. לדוגמה, ניתן להניח שטיח מדובלל וצמרירי, ליד ספה מלוטשת ובוהקת בסגנון מודרני, או לחילופין, לזרוק על הספה כמה כריות עם מרקם בולט. אופציה נוספת היא קישוט קיר ממקרמה, שיהווה דרך נוספת להוסיף מרקם מבלי להגזים.

שלבו צבעים חמים בעיצוב הבית

צבעים כמו צהוב חרדל, כתום עמוק וחום, היו הבסיס לעיצוב הבתים של שנות ה-70. כדי להעניק לפלטה הזו טוויסט מודרני, מומלץ להיצמד לצד של גווני האדמה, בניגוד לצבעים הבהירים והזרחניים שהיו באופנה לפני עשרות שנים. באופן כללי, נסו לרכך את הצבעים ולבחור בגוון שנראה טבעי יותר, למשל , העדיפו על ירוק אבוקדו על פני האזמרגד הטורקיזי, או למשל – גוון אדום עם נטייה לחום, על פני אדום עז ובוהק.. ערבבו גוונים עמומים עם גוונים ניטרליים חמים, לקבלת פלטת צבעים בהשראת שנות ה-70, שעדיין מרגישה רעננה ועדכנית.

להחליף את גופי התאורה לכאלו בסגנון רטרו

החלפת גופי התאורה בבית לכאלו שעוצבו בהשראת שנות ה-,70 היא הדרך הפשוטה לשלב את הסגנון. חפשו אחר גופי תאורה עם גימורים מבריקים או צלליות גיאומטריות נועזות, כמו גווני הכיפה של אהילי ה”פטריות”. הדבר יכול להיות אפילו מסוגנן ומעניין יותר, במקרה שהתאורה מהווה ניגוד לסגנון העיצוב הקיים. למשל, מטבח בעיצוב מסורתי, ובו צמד אהילים תלויים משנות ה-70, יכול להיראות שיא הסטייל.

לערבב בין  סגנונות

ערבבו בין מגמות העיצוב של שנות ה-70 ובין סגנונות אחרים, על מנת להשיג מראה ייחודי ובהתאמה אישית. התחל בקטן עם פריטים שקל להחליף ולשנות. לדוגמה, שילוב של אהילי ראטן או מתלה קיר ממקרמה, יגרום לחלל עכשווי להרגיש מודרני ובוהמייני בעת ובעונה אחת, במקום להרגיש כמו קפסולת זמן משנות ה-70. באופן זה, יתקבל מראה מקורי ויוצא דופן, ולא כמו משהו מאולץ, שניסיתם בכוח לכפות עליו סגנון מסוים.

שלבו פריטים פונקציונליים ופרקטיים בסגנון רטרו

אם אתם פחות בקטע של פריטי וינטג’ שנשמרו מהימים ההם, אבל עדיין אוהבים את סגנון הרטרו ומעוניינים לאמץ אותו, יש אפשרות לשלב פריטים חדשים שעוצבו בהשראת התקופות האלו. אפילו פריטים פונקציונליים כמו מכשירי חשמל, לדוגמא מקרר רטרו קטן, מיקסר “קיטצ’ן אייד” להכנת עוגות, טוסטר אובן וכו’, יכולים להשתלב באופן הרמוני עם כל סגנון עיצוב, ולהוסיף טאץ’ של צבע ואווירה. גם פריטים כמו ספרייה גדולה בסגנון שנות השבעים, אך כאמור, כזו שיוצרה לאחרונה ולא נשמרה מאז, יכולים לחולל שינוי גדול ולהקנות לחלל כולו מראה רטרואי מסוגנן ביותר.

לסיכום, המראה הנוסטלגי והחמים לגמרי חזר לעניינים, אבל כפי שהדגמנו, כדי לעשות את זה נכון וליצור מראה עדכני ואפילו מודרני, מומלץ דווקא שלא “ללכת עד הסוף” עם העיצוב בסגנון רטרו, אלא לשלב באופן מאוזן בין העכשווי לעתיק.

בנוסף, הסגנון האקלקטי, זה שמערב בין כמה סגנונות בו זמנית, בעיצוב של חלל אחד, כרגע טרנדי מאוד, ובמסגרתו, ניתן לאמץ פריטים בסגנון שנות השבעים, לצד פריטים הלקוחים מתקופות אחרות ומסגנונות שונים. עם זאת, יש לעשות זאת במשורה, תוך שמירה על פלטת צבעים רגועה ומתונה, ולא להגזים עם עומס דוגמאות וטקסטורות.