מקררים כללי, מקררים לבית

מקרר נייד ומיטה נוחה – טיול קרוואנים בסטייל

מקרר לרכב

גם הבורגנים המושבעים, גילו את הקסם שבטיולים בטבע מאז החלה מגיפת הקורונה. אחד הטרנדים שהולכים ומתגברים הוא טיולי קרוואנים ברחבי הארץ. כמה טיפים מועילים למטיילים המתחילים

בעקבות הקורונה, גם בורגנים מושבעים, חובבי פסיליטיס מפנקים ונוחות, החלו לאט לאט להתחבר לטיולים בטבע. אולי זה בגלל האיסור הממושך שחל על יציאה מהבית בסגרים, שעורר כמיהה למרחבים הפתוחים, ואולי זה בגלל שאי אפשר ממש לטוס עם הילדים כרגע, ואילו החופשות הסטנדרטיות בישראל, לרבות בתי מלון וצימרים, באובר בוקינג תמידי ובמחירים קשים לעיכול.

כך מצאו את עצמם גם עכברי העיר המתמידים, ישנים באוהל בטיול קמפינג שיכול להימשך אפילו ליותר מלילה אחד, ואפילו מתחילים להתאהב ברעיון ובטבע עצמו.

כל מי שיש לו ילדים קטנים, יודע שהשהות בטבע מטיבה עמם (ועם ההורים), משרה עליהם שלווה ומשחק רגוע, תוך שהם שלווים ומרוכזים יותר, וההורים יכולים להישען לאחור בנינוחות ולהנות מקצת נחת. במיוחד אם יש עוד חברים בסביבה – מדובר בקונספט מנצח להעביר באמצעותו ימי חופשה מהמסגרות, שבתות וחגים.

אזעקת טרנד – טיולי קרוואנים

פורמט טיולי שטח שהפך לפופולרי במיוחד לאחרונה, הוא טיולי קראוונים ברחבי הארץ. ההרגשה של טיול ממושך בתוך בית על גלגלים, היא הדבר הכי דומה לתחושה של טיול בחו”ל, במיוחד אלו שבצעירותם טיילו באוסטרליה וניו זילנד, או עשו רואד טריפ בארה”ב, יכולים להזדהות עם העניין ולהיזכר בגעגועים לימים של חופש טוטאלי והרפתקאות.

פעם ראשונה בקרוואן? טיפים למטיילים המתחילים

1. זכרו שקודם כל מדובר ברכב

קראוון הוא קודם כל כלי רכב, אך בנוסף הוא גם הבית שלכם לימים הקרובים, ולכן, בתור התחלה יש לוודא שיש לכם בו את כל פריטי הציוד הדרושים – החל ממקרר קטן ועד לציוד לתיקון תקלות, עזרי גרירה המתאימים בדיוק לסוג הרכב שלכם ועוד. 

פריטים חיוניים נוספים שיש לוודא ברשימה הם: מטף כיבוי אש, בולמי גלגלים, מכשיר לבקרת זעזועים, מראות גרירה, נוזל קירור ושמן נוסף, חגורת מאוורר חילוף, וסרט בידוד.

כמו כל תחביב, חלק מהפריטים חיוניים למתחילים, בעוד שאחרים ניתן לרכוש בהמשך הדרך, בהתאם לצורך. 

כל או כך, אל תוותרו על רשימה מפורטת של הציוד ההכרחי, וכך תבטיחו בסיס מצוין ויציב להתחלת המסע שלכם. 

2. הכינו את עצמכם לנהיגה לא שגרתית

זוכרים את כל הפעמים שנתקעתם בכביש מאחורי משאית גדולה שזחלה וזחלה…? עכשיו הגיע תורכם לעצבן נהגים אחרים! מטבע הדברים, גרירת קרון בגודל של פיל אדיר מימדים מצריכה הסתגלות שלכם הנהגים, וכדאי להפנים מבעוד מועד, שלא תהיה לכם ברירה אלא לנסוע לאט. גם מבחינה בטיחותית, אך גם מבחינת צריכת הדלק – נסיעה במהירות גבוהה מרוקנת את מיכל הדלק תוך זמן קצר,  על אחת כמה וכמה כשהרכב שלכם גורר קרון, ועוד יותר כשנוסעים נגד הרוח. בקיצור, סעו לאט ובחרו בנתיב הימני כמובן.

3. ציידו את הקרוואן בפסיליטיס הכי מפנקים

הקרוואן הזה, הקרון הצר והארוך הזה, עומד להיות הבית שלכם לתקופה הקרובה, ואתם רוצים לעשות כל שביכולתכם כדי להפוך אותו לנוח, נעים, מפנק ומזמין. וודאו שבמטבח יש מקרר נייד, בו תוכלו לאחסן מצרכים מגוונים, וגם את הרגישים שביניהם, לרבות מוצרי חלב, ביצים ובשרים. וודאו שהמטבח מצוין בכירה או באמצעי אחר עליו תוכלו לבשל. כמובן שסירים, מחבתות, כפות לבישול וכלי הגשה הכוללים צלחות, כוסות וסכו”ם, הם מאסט. חישבו על כל הפרטים – מהגדולים ועד הקטנים, הדרושים לכם להתנהלות תקינה במטבח, החל מסבון כלים וסקוטצ’ לכיור, ועד גלילי נייר מגבת.

כמו כן, חישבו היטב על הסדרי השינה (כלומר, איפה יישן כל אחד מהמשתתפים), ודאגו למזרונים נוחים, סט מצעים עבור כל אחד ועוד. משפחות רבות נוהגות פשוט להקים אוהל מחוץ לקרוואן, בהנחה שמזג האוויר תומך בכך, ולישון בו ולא בתוך הקרון. 

4. צאו מוקדם

בהמשך לסעיף הקודם, משתלם לקום מוקדם ולצאת לכביש לפני שההמונים מצטרפים למסיבה. הדבר נכון במיוחד בעת גרירת קרון בפעם הראשונה, מכיוון שתרגישו הרבה יותר בטוחים בנהיגה, כאשר התנועה סביבכם דלילה.

5. התכוננו לזמן משפחה אינטנסיבי

לא משנה מה עוצמת מערכת היחסים שלכם בתוך המשפחה, טיול קרוואנים עלול להוות מבחן לא פשוט עבורכם ועבור השותפים שלכם למסע. אחד הטיפים המובילים לטיול מסוג זה, הוא פשוט להכין את עצמכם לעובדה שאתם הולכים להיות “תקועים” עם בני המשפחה או החברים שלקחתם איתכם, במשך שעות ארוכות, ימים או אפילו שבועות. תנו מקום זה לזה, היכן שאפשר.

6. ספונטניות משולבת עם תכנון מסלול

נכון שאחד הדברים היפים בטיול קרוואנים הוא האפשרות להיות ספונטניים ולהחליט בכל יום על יעד אחר לטייל בו, אך עם זאת, עליכם לתכנן בקפידה את המקום בו תלונו בלילות. מאחר והביקוש לטיולי קרוואנים הולך וגובר בארץ, ישנם יותר ויותר חניוני לילה מותאמים, בהם תוכלו ללון. קחו בחשבון שאתם נוסעים כאשר לרכב שלכם מחובר קרון גדול, ולכן לא תוכלו להגיע לכל נקודה באשר היא בקלות, אלא שיש לתכנן מסלול מותאם מראש. אתם לא רוצים למצוא את עצמכם, עם רדת החשיכה, מתברברים ולא מוצאים מקום ראוי לחנות בו, להכין ארוחת ערב וללכת לישון.

ההמלצה הטובה ביותר בהקשר זה, היא להחליט מראש באיזה אזור בארץ אתם מעוניינים לטייל, לדוגמא, נגב, גליל או מרכז הארץ, ולבנות מסלול מתאים, הכולל את נקודות העצירה הצפויות, המסלולים המומלצים בדרך וכמובן הכי חשוב – לתכנן את החנייה בחניוני הלילה, בהם תישנו.

כך או כך, התכוננו לחוויה קסומה ומרגיעה, שתאפשר לכם לחוש את הטבע במלוא הדרו ולהנות מכל רגע ורגע.