מקררים כללי, מקררים למשרד

מקרר משרדי קטן, האפי האוור וחגיגת יום הולדת – להפוך את מקום העבודה לאטרקטיבי

מקרר יין משולב

מעסיקים שמנסים לגייס עובדים, ובמיוחד בתחום ההייטק, יודעים שהם נמצאים בתחרות קשה מול חברות אחרות, וכולם רבים על העובדים האיכותיים. מעיצוב המשרד ועד להענקת יחס אישי – כמה טיפים שיגרמו להם לבוא לעבוד אצלכם, ולא פחות חשוב, להישאר

כל מי שמנסה לגייס עובדים במהלך השנה האחרונה, ובמיוחד בתחום ההייטק, מבין שהוא נמצא בתחרות לא פשוטה, עם עוד חברות שנלחמות על כוח האדם שלהן, ובמיוחד אם הוא איכותי ורב כישורים. 

אבל זה לא מסתכם בלהצליח במשימת הגיוס, אלא שמיד לאחר מכן מתחיל התהליך הקריטי של שימור העובדים האיכותיים, שהשקעתם כל כך הרבה מאמצים בהבאתם לחברה. אחת הדרכים המוכרות לגרום לעובדים להישאר ולהתמיד בעבודתם, היא להפוך את מקום העבודה למקום שנעים להיות בו, ולהציע שלל פינוקים לעובדים, שאולי אף יגרמו להם לשכוח מכך שהם נמצאים במשרד כל כך הרבה שעות. 

בישראל, יום העבודה הוא ארוך במיוחד, עקפנו אפילו את ארה”ב, ומוסר העבודה של עם שמתחיל את דרכו הבוגרת בצבא – גבוה במיוחד. אך כאמור, התחרות שלכם, המעסיקים, לא מסתיימת אף פעם, וגם אחרי שהצלחתם להחתים שחקנים חזקים על חוזה העסקה, הם עלולים לפזול לעבר חברות אחרות.

הנה כמה טיפים לגבי עיצוב המשרד והיחס לעובדים, שיגרמו להם לרצות להישאר בעבודה:

גם אם מדובר בחלל עבודה – נסו לספק לכל עובד פרטיות

בשנים האחרונות, חברות רבות עברו לעבודה בחללי עבודה גדולים, עם “קיוביקלס” שלמעשה מחליפים את המשרדים המסורתיים. במצב כזה, האתגר שלכם המעסיקים, הוא בכל זאת לנסות ולספק לעובדים פרטיות, או לכל הפחות – תחושת פרטיות. עשו ככל יכולתכם על מנת לבודד את שטח העבודה של כל אחד, עודדו את העובדים להביא גם פריטים אישיים, כמו תמונות של המשפחה וכו’, ודאגו שלכל אחד תהיה לפחות ארונית שהיא רק שלו, בה יוכל לאחסן חפצים אישיים. אם מדובר בחללי עבודה קטנים נפרדים, תוכלו אפילו להוסיף מקרר משרדי קטן, בו העובדים יוכלו לאחסן את מוצרי המזון האישיים, ולא לחיות בפחד תמידי שמישהו מהקולגות “יעקוץ” להם את היוגורט ללא חלב שהביא במיוחד להפסקת עשר, או גרוע מכך – את קופסאת ארוחת הצהריים המושקעת שלהם. כמו כן, אם יש אפשרות לגדר ולהפריד בין כל עמדת עבודה, באמצעות מחיצות וכדומה – אל תהססו לעשות זאת.

ציינו ימי הולדת באופן אישי

במקומות עבודה רבים, נהוג לקבל ביום ההולדת מייל גנרי עם שובר של כמה מאות שקלים (תלוי בסטטוס החברה), כמתנה ליום ההולדת. זה נחמד והכל, אבל זה הכל חוץ מאישי. מספיק שתקשטו בכמה בלונים, שוקולדים או זר פרחים את עמדת העבודה של העובד ביום חגו, ותשאירו את השובר הזה במעטפה פיזית, וכבר הפכתם את העניין לחגיגה אמיתית, אישית ומרגשת בהרבה. אל תשכחו שאם העובדים מבלים את מרבית היום שלהם במקום העבודה, הקולגות כבר הופכים לסוג של משפחה, ולא פעם הם האנשים הקרובים ביותר אליהם. לכן, כדאי לציין ולהעניק את תשומת הלב המירבית ביום ההולדת. למתקדמים, אפשר להביא גם בקבוק שמפניה ולהרים כוסית עם שאר חברי הצוות.

חגגו יחד חגים

בהמשך לדיבור על כך שהחברים לעבודה הופכים למשפחה, מן הראוי שגם תציינו יחד, במקום העבודה, כל חג גדול. זו לא חייבת להיות הפקת על, אלא שגם הפסקה אחת יזומה להרמת כוסית, נשנושים שווים ואיזו אתנחתא נחמדה מהעבודה, תמיד יבואו בטוב ויעשו לעובדים שמח על הלב. קחו בחשבון שאם הם “קבורים” בעבודה, יתכן שלא ייצא להם בכלל לציין חגים כאלו ואחרים, ופה אתם נכנסים לתמונה.

קשטו והשקיעו בעיצוב החלל

בעבר, אם הייתם צריכים לתאר “משרד”, ישר היתה עולה התמונה האפרורית והמשמימה של חלל חסר נשמה או אופי, מואר באגרסיביות בתאורת ניאון קרה ובגדול – דיכאון. כיום, המצב השתנה מקצה לקצה, וחללי משרדים מעוצבים באופן מושקע, מגיב וטרנדי, ובמילים אחרות – כזה שעושה חשק לבלות בו שעות ארוכות ולעבוד. אפשר לראות חללי עבודה, המושכרים לרוב לחברות הייטק, והם מעוצבים ממש כמו לופט אורבני, עם ספות גדולות, שטיחים, הרבה עץ כהה, פריטי וינטג’ יוצאי דופן ופריטי אמנות. אם יש לכם את האפשרות, שכרו את שירותיו של מעצב פנים, שייתן טאץ’ של סטייל למקום. אם לא, השקיעו בעציצים יפים, תאורה חמה ונעימה, ותמונות מעניינות על הקירות. 

האפי האוור ביום קבוע

את המנהג הזה אימצו כבר בלא מעט חברות – כולם מפסיקים לעבוד, בדרך כלל בימי חמישי אחר הצהריים, ומתפנים לבלות עם החבר’ה מהעבודה, ולשתות איזה דרינק שווה, רצוי לצד משהו נחמד לנשנש. גם כאן – לא נדרשת מכם השקעה מוגזמת, והמהלך הזה יכול לחולל פלאים מבחינת רמת שביעות הרצון של העובדים, וגם מבחינת הקשר המתחזק ביניהם. מומלץ להחזיק במשרד מקרר מיני בר ייעודי לבירות ויין שייעודו להאפי האוור ולימי חג, כאשר העובדים תמיד יחלפו על פניו וידעו שבמקום העבודה יש גם חגיגות. כאמור, העובדים שלכם לא פעם נאלצים לוותר על חיי החברה שלהם, ובמקומם הם מבלים שעות נוספות במקום העבודה, יחד עם הקולגות, שבמקרה הרצוי – הפכו להיות החברים הכי טובים שלהם. כדאי לספק להם את התנאים הדרושים.

התפקיד שלכם, המעסיקים, הוא לדאוג לרווחתם של העובדים, תוך שאתם הופכים את מקום העבודה למקום שכיף להם להגיע אליו. עליכם לוודא שהמשרד עצמו הוא אסתטי, חמים ומסוגנן, ובמקביל, לחזק את הקשר בין העובדים לקולגות שלהם, וגם למקום העבודה עצמו, שיהיה להם כבית. כך יוצא שהעובדים מרוצים, תפוקתם עולה ומשתפרת, האווירה במשרד היא טובה, וכולם מרוויחים.