מקררים כללי, מקררים לבית

ממקרר רטרו ועד מקרר יין ביתי – סקירת הדגמים המובילים במקררים קטנים

מקרר יינות, מקרר רטרו, מקרר קטן למשרד ואפילו מקרר לרכב – מקררים קטנים ממלאים שלל פונקציות שונות, החל מהגדלת שטח אחסון המצרכים בבית ועד לשדרוג הסטייל בחללים שונים. מהם הדגמים הפופולריים ביותר בתחום, ולאילו צרכים הם מתאימים?

מקררים קטנים הפכו למצרך מבוקש מאוד בשנים האחרונות, הן בבתי עסק שונים כמו צימרים, מלונות, בתי קפה ומסעדות והן לשימוש פרטי בבתים, במשרדים ובדירות שכורות.

יש לכך לא מעט סיבות, כאשר הראשית שבהן היא הצורך בפתרון אחסון בקירור, בתנאים שונים. אחד הצרכים הפופולריים ביותר מסתמן דווקא במטבח הביתי, כאשר המקרר הראשי הגדול שבבית, אינו מספיק כדי לאחסן את שלל המצרכים שאנחנו רוכשים. במיוחד בשנתיים האחרונות, במהלכן עלה קרנם של האפייה והבישול הביתיים, כאשר היינו סגורים בבית (ועודנו סגורים לפרקים) בשל סגרים ובידודים. במשך תקופות ארוכות גם המסעדות והברים נסגרו, מה שהביא אותנו גם לבשל בבית וגם להפוך את הבית לבר ביצי לעת מצוא, כאשר התעורר הצורך גם באחסון הולם של יינות טובים.

עוד מגמה שהחלה להתפתח עם פרוץ המגיפה, היא המעבר לעבודה מהבית, מה שהביא רבים להקצאת חדר בבית, שהוגדר כמשרד, וגם תלמידים רבים נאלצו ללמוד מחדרם בבית, באמצעות הזום. על מנת לחסוך את הריצה למטבח הביתי, דבר שעלול להפר את הריכוז ואת שטף העבודה או הלימודים, היו שהחליטו לאמץ מקרר קטן ולהציבו בחלל העבודה. 

הנה כמה סוגים פופולריים של מקררים קטנים, המתאימים לשימושים שונים:

המסוגנן ביותר: מקרר רטרו

פריטי ריהוט ומוצרי חשמל שבעבר הרחוק היו מוגדרים כאלמנטים פונקציונליים בלבד, הפכו זה מכבר לאלמנטים שיש להם גם חשיבות דקורטיבית ועיצובית לכל דבר. מקרר רטרו הוא דוגמא מצוינת לכך. לקחו מכשיר הכרחי ועיצבו אותו בסטייל חסר פשרות ובצבעים לא שגרתיים, וכך, בכל מקום בו הוא יוצב, הוא עשוי לשדרג את העיצוב ללא היכר. מדובר במקרר קטן, עם קווים מעוגלים וצבע עז עם גימור חלק ומבריק, והוא יכול להתאים מאוד בדירות קטנות, בהן המטבח זעיר או שאולי אינו קיים, לחדרי סטודנטים במעונות, וגם למשרדים שרוצים להוסיף בהם טאצ’ קולי ומסוגנן. לנועזים, ניתן להשיגו בצבע אדום עז, ולסולידים שביניכם, תמצאו אותו גם בשחור ובלבן. כמו כן, ניתן להשיגו בכמה גדלים ונפחים, בהתאם לצרכים שלכם, וישנו גם דגם רטרו של מקרר יינות, שניחן בסטייל חסר פשרות מכל הכיוונים. 

לצימרים ולבתי מלון: מקרר מיני בר

טוב, זהו ככל הנראה השימוש הפופולרי ביותר שאנחנו מכירים במקררים קטנים – כמעט ולא תמצאו חדר מלון, צימר או יחידת אירוח שלא הוצב בהם מקרר מיני בר, ובו חלב לקפה וכמה משקאות אלכוהוליים שכולם אוהבים. כאשר מדובר בחדרי אירוח המתאפיינים בשטח קטן, ואין בהם מטבח, מאחר ואת הארוחות האורחים לרוב מקבלים בחדר האוכל של המלון וכדומה, מקרר קטן הוא פתרון אידיאלי בהחלט, מאחר והוא אינו תופס מקום ואינו זולל חשמל רב. המארחים כבר הבינו זאת מזמן ואימצו את הפתרון הזה בחום.

למביני עניין בלבד: מקרר יין ביתי

דיברנו בפתיחת הכתבה על כך שבעקבות הקורונה, לא מעט ישראלים הפכו את הבית למסעדה ואף לבר מקצועי. רבים מחובבי היין כבר יודעים שבשביל לשמור היטב על איכותו של יין יוקרתי (ובדרך כלל גם יקר), יש צורך בתנאי אחסון מתאימים, לרבות טמפרטורה נכונה, אפילה מספקת (שמקרר רגיל לא מתאפיין בה, מאחר ודלתו נפתחת שוב ושוב), וכמובן – אחסון בשכיבה ולא בעמידה, שעלולה לייבש את פקק השעם. במקרה שאתם נמנים בין חובבי היינות, מומלץ לאמץ מקרר יין ביתי, המספק לבקבוקים היקרים שרכשתם את התנאים האידיאליים כדי להישמר היטב. אם זה לא מספיק, הפריט הזה גם מפוצץ בסטייל וישדרג לכם את הסלון או את הפינה בה תבחרו להציב אותו.

לבתי קפה ולמסעדות : מקרר עוגות

כל מי שחובב קינוחים, ובמיוחד עוגות עשירות ומתוחכמות, תמיד מחפש בעיניו את את הויטרינה המפתה, כאשר הוא נכנס לבית קפה או למסעדה. במיוחד מסעדת “מגזינו” התל אביבית, ידועה במקרר עוגות מרשים, ובו תמצאו את הקראק פאי, פאי הלימון ועוגת הגבינה המפורסמות שלהם. באופן כללי, מסתמנת מגמה של יותר ויותר קונדיטורים ואופים מדופלמים בארץ, אשר פותחים בתי קפה או מאפיות קטנות ומוקפדות, בסגנון פריזאי, וכל אלו פשוט לא יכולים להרשות לעצמם שלא למלא ויטרינה יפה ובוהקת, ובה מאפי ידיהם.

למטיבי הקמפינג וחובבי הטיולים: מקרר לרכב

משפחות רבות גילו במהלך השנתיים הללו של המגיפה, וחוסר האפשרות לטוס לטייל בחו”ל, שיש בארץ אינספור אתרי טיולים מרשימים, מגוונים ומהנים. הורים רבים אורזים את הפקלאות ואת הילדים, ויוצאים לטיולי שטח, שלא פעם גם כוללים לינה בפורמט של קמפינג, בתוך אוהלים. מדובר בחוויה אדירה עבור ילדים ומבוגרים כאחד. במקרים כאלו, מקרר לרכב הוא בגדר חובה, ויכול לשדרג לכם לא רק את הנסיעה עצמה, במהלכה תוכלו לנשנש ולשתות שתייה קרה ומרעננת, אלא גם להעלות בכמה רמות את חוויית הבישול בשטח. מקרר קטן ברכב יאפשר לכם לארוז מצרכים רגישים כמו ביצים, מוצרי חלב, עופות, דגים ובשרים, ולשנע אותם באופן בטיחותי אפילו ללב המדבר, שם תכינו ארוחת מלכים בערב, (וגם בבוקר שלמחרת) כאשר לא יחסר לכם דבר.

לסיכום, מקררים קטנים יכולים למלא שלל פונקציות חשובות ומועילות, החל מהוספת שטח אחסון עבור המצרכים בבית, ועד שדרוג העיצוב בחדר או במשרד. מקררי יין וויטרינות לעוגות, מהווים פריט בולט, יפהפה ומסוגנן. היתרונות הגדולים שבפתרונות אלו, טמונים בכך שהם חסכוניים בשטח, בחשמל ולעתים קרובות, גם מתאימים לתקציבים מוגבלים יותר.