מקררי תצוגה \ ויטרינה, מקררים כללי

מקרר עוגות וכיסאות עץ עתיקים – איך לעצב בית קפה בסגנון אירופאי?

מקררי תצוגה מסחריים ממותגים

כשחושבים על בית קפה קלאסי, עם קפה איכותי ומאפים אלגנטיים וריחניים, הראש מיד הולך לאירופה. כמה בחירות עיצוביות שיהפכו את בית הקפה שלכם לכזה

אמנם ישנן מדינות שהחליטו להתעלם מהחלטה זו, אך האיחוד האירופי קיבל לא מזמן את ההחלטה שלא לקבל ישראלים אליו. זוהי לא החלטה אנטישמית, חלילה וחס, אלא החלטה שהתקבלה בעקבות מצב התחלואה העגום בארץ. אפשר להבין. 

אז נכון שעדיין ישנן מדינות שיסכימו לקבל אותנו ולאפשר לנו להסתובב במשך מספר ימים ברחובות הציוריים, בבתי הקפה הריחניים, עם המאפים שלא משנה מה – באירופה הם יותר טעימים, אבל רובנו כנראה לא נגיע לשם בזמן הקרוב.

מהצד השני, את הסגנון האירופאי של בתי הקפה, מאמצים בארץ ביותר ויותר מקומות, ולא רק מדובר בעיצוב. יותר ויותר אנשים בישראל הולכים ללמוד קונדיטוריה ומתמקצעים במלאכת האפייה המדוקדקת (ואולי אף המדופדפת), ונותנים פייט לא רע בכלל למאפים המהונדסים להפליא, הנעשים במלאכת מחשבת של ממש, ואפשר לשזוף את העיניים ולהביט בהם דרך מקרר ויטרינה שקוף הניצב בכל אחד מבתי הפטיסרי בפריז.

מה גם שהקפה עצמו, יתכן מאוד שהוא טוב יותר כאן בישראל, שהופכת למעצמה של ממש בתחום, ובכל בית קפה שמכבד את עצמו, תמצאו מכונות קפה מפוארות, שטוחנות עבורכם את הפולים על המקום, ואי אפשר להישאר אדישים לארומה ולטעם.

במילים אחרות, בתי הקפה בישראל מהווים יותר מאלטרנטיבה טובה עבור חובבי הקפה והמאפה, אלא מציעים חוויה איכותית של בילוי נינוח ונעים, ולעתים קרובות גם טעים.

חווית בית קפה מושלמת – מחייבת עיצוב מהוקצע בסגנון אירופאי

כיסאות ושולחנות בסגנון עתיק או מינימליסטי

כמובן שהאירוח של הלקוחות הפוקדים את בית הקפה, קודם כל חייב לכלול כיסאות ושולחנות לנוחיותם. אם אתם מעוניינים להעניק סטייל פריזאי למקום, רצוי שאלו יהיו עשויים מעץ בחום כהה, ובעיצוב בקווים מעוגלים, בסגנון אירופאי עתיק. אופציה נוספת, האופיינית במיוחד לבתי הקפה בפריז, והיא גם חסכונית יותר, היא להציב במקום שולחנות וכיסאות מתקפלים ממתכת שחורה או בחום כהה, בעיצוב מינימליסטי. באלו האחרונים טמונים שני יתרונות מרכזיים – האחד הוא כאמור, שהם תומכים יותר בתקציב מוגבל, והשני הוא שהם גם חסכוניים בשטח, כך שניתן להכניס במקום קטן – יותר מהם. עם זאת, חשוב לדעת שברוב המקרים הם מעט פחות נוחים לישיבה, מאחר והם ישרים ונוקשים. לכן, בלא מעט מקומות באירופה, בהם אמורים “לחטוף כוס קפה על הדרך”, הם דווקא יכולים להתאים, שכן הם לא אמורים לאכלס את האורחים למשך זמן רב.

אם זה נשמע לכם מוזר, דעו שבאיטליה למשל, יש לא מעט בתי קפה בהם הלקוחות שותים את הקפה שלהם… בעמידה. כן, עם לוגמים את הקפה בעמידה לצד בר קפה, תוך שהם מעיינים בעיתון היומי במהירות בדרך לעבודה, וכך הם מתחילים את היום. העיקר שהאספרסו והספליאטלה (מאפה איטלקי מבצק מדופדף) – ברמה גבוהה.

מקרר עוגות

בית קפה אירופאי אינו יכול להיות מושלם ללא מקרר עוגות, שיציג את התוצרת הטרייה דרך דלת שקופה ומצוחצחת. גם אם מדובר בבית קפה קטן, המציע מבחר מצומצם של דברי מאפה, תנו להם כבוד וסדרו אותם באופן אסתטי ונאה בתוך הויטרינה. מדובר לא רק במכשיר פונקציונלי ההכרחי לשמירת טריותן של עוגות מושקעות, אלא גם באלמנט דקורטיבי שמוסיף המון אווירה ויופי למקום.

ללכת עד הסוף – רצפה מאוירת

מכירים את הדירות לשימור בתל אביב, עם מרצפות הבאוהאוס המאוירות? מדובר באירופה במיטבה. אם חשקה נפשכם בעיצוב אירופאי מסוגנן, נעים ויפה, בחירה במרצפות מאוירות, בגוונים מתונים ובדוגמא רגועה יחסית, יכולים להפיח במקום אווירה יוצאת דופן. במקרה ובחרתם באופציה זו, כדאי לשמור על מתינות בשאר האלמנטים המרכזיים של העיצוב.

תאורה עמומה ורומנטית

מי שביקר בבתי קפה באירופה, אולי הבחין שכמעט ואין בהם אור, למעט האור הטבעי החודר מבעד לחלונות השקופים במהלך היום. לכן, אם ברצונכם לאמץ את הסטייל הזה, כדאי לבחור בגופי תאורה מינימליסטיים, עם אור נגוהות חלוש ורומנטי, עם עדיפות לגופי תאורה קטנים כמו ספוטים מפוזרים, על פני גוף תאורה גדול ומרכזי. קחו בחשבון שבית קפה הוא מקום הפועל בעיקר לאורך שעות היום – שעות האור, ולכן תוכלו לא פעם להסתפק בתאורה מינימלית. 

לא לוותר על אלמנטים נוספים שמייצרים אווירה

כאמור, תאורה הינה אחד האלמנטים שהם גם פונקציונליים, גם תורמים רבות לעיצוב וגם לאווירה הנעימה והנינוחה בבית הקפה. עם זאת, ישנם אלמנטים נוספים ליצירת האווירה הנכונה במקום, ולא כדאי לוותר עליהם. מדובר קודם כל על מוזיקה. מוזיקת ג’אז נעימה, או אפילו מוזיקה קלאסית, אבל מהז’אנר הקליל יותר, יכולים בבת אחת להכניס את לקוחות המקום לאווירת חו”ל, ולבריחה קטנה לכוס קפה ברחוב אירופאי. כמו כן, רצוי שישלטו במקום ניחוחות של קפה טוב ומאפי חמאה טריים, אך במקרה שהמקום גדול מדי ואלו אינם דומיננטיים מספיק, כדאי להשתמש בבישום אוויר בניחוח נקי, דוגמאת בשמים גבריים. 

אלוהים בפרטים הקטנים – כלי הגשה מחרסינה

אלמנט נוסף שלא כדאי להקל בו ראש, הוא כמובן כלי ההגשה, לרובת ספלי הקפה והצלחות הקטנות, עליהם יוגשו ללקוחות המשקאות והמאפים. מומלץ לבחור בעיצוב קלאסי ונקי, כמו למשל סרוויס של ספלים לבנים במבחר גדלים (כאלו המתאימים לקפה הפוך וכאלו המתאימים למנת אספרסו קטנה) וצלחות לבנות קטנות, שיחמיאו למאפים שיונחו עליהן. גם המפיות והעזרים הנלווים צריכים “להתנהג בהתאם”, וכדאי לקחת השראה מאלו שראיתם בבתי הקפה בחו”ל. בכל מקרה, כדאי לשאוף למינימליזם קלאסי ואלגנטי, שמצד אחד משדר ניקיון וסטייל, ומהצד השני מרפרר לסגנון העתיק.