מקררי תצוגה \ ויטרינה, מקררים כללי

מה זה מקרר ויטרינה ובמה הוא שונה ממקרר רגיל?

מה זה מקרר ויטרינה ובמה הוא שונה ממקרר רגיל?

ויטרינה היא מילה שמגיעה מצרפתית עתיקה ומקורה במילה “vitre” (זגוגית העשויה מזכוכית). לצרפתית הגיעה המילה מהמילה הלטינית “”vitrum”, שמשמעותה כמובן, זכוכית. כיום בעברית משתמשים לרוב במילה “ויטרינה” לתיאור של חלון ראווה, אם כי באנגלית למשל, המילה “vitrine”, משמשת גם לתיאור של ארון או קופסת תצוגה עם לוח זכוכית.
לפיכך מקרר ויטרינה, הוא מקרר המאובזר בדלת זכוכית או דלת שעשויה מכל חומר שהוא המאפשר למביט במקרר לראות את מה שנמצא בחלק הפנימי שלו, כלומר בחלל הקירור. ישנם גם מקררי ויטרינה בעלי קירות שקופים, המאפשרים לראות את מה שנמצא בתוכם מכל זווית שהיא ולא רק מהחזית. במאמר שלפניכם נפרט אודות ההבדלים בין מקרר ויטרינה למקרר רגיל. הכוונה במקרר רגיל היא לכל מקרר שעל מנת לבחון את התכולה שלו, יש לפתוח את הדלת שלו ולהציץ פנימה.
לרשימת מקררי משקאות (מקררי תצוגה) אצלנו בלנדרס

מקרר ויטרינה קטן לעוגות לנדרס

עוצמת הרעש שמייצר המקרר

מקרר רגיל בדרך כלל לא ממוקם בסמיכות לאזור ההסעדה. לעומת זאת, מקרר ויטרינה אמור לאפשר ללקוח להתרשם מהמוצרים והמנות שהוא מאחסן בקירור ולכן ימוקם בהכרח בקרבה רבה לסועדים. אי לכך, כאשר אתם מתרשמים מהדגמים השונים המוצעים לכם, תנו דעתכם לנושא הרעש שמייצר המקרר בזמן הפעולה שלו. מובן שאם אתם הבעלים של פאב רועש שדרך קבע מתנגנת בו מוזיקה בעוצמה גבוהה, אין הדברים רלוונטיים אליכם במיוחד. לעומת זאת אם אתם מנהלים מסעדה אלגנטית ושקטה, ייתכן שמקרר ויטרינה רעשני ייצור הפרעה רצינית מאוד ומומלץ למנוע זאת מראש על ידי בחירה במקרר תצוגה שקט.

כמות המדפים הנכונה במקרר ויטרינה

במקררים רגילים בדרך כלל השאיפה היא להצליח למלא את המקרר עצמו בכמה שיותר מדפים ואת המדפים עצמם בכמה שיותר מוצרים. זאת כיוון שפחות או יותר בכל המסעדות ובתי הקפה באשר הם, מצוקת המקום היא אחת המשמעותיות ביותר. במקררי ויטרינה לעומת זאת, מדובר בסיפור שונה לחלוטין הואיל ובסופו של דבר בנוסף לקירור המוצרים, המקרר צריך גם להציג אותם בצורה נאה ושובת עין, ישנה חשיבות עליונה לדאוג לכך שהמוצרים יוצגו במרווח הולם אלו מאלה. כמו כן יש לשאוף לכך שהמקרר לא יהיה עמוס מדי ולכן חשוב שלא למלא אותו בצורה צפופה יתר על המידה במדפים.
יש לציין כי רבים לא נותנים את הדעת לנקודה החשובה הזו. כתוצאה מכך, הם מעמיסים את מקרר הוויטרינה שלהם מעל ומעבר לנדרש ולרצוי. העמסה יתרה תוביל למראה דחוס וצפוף מדי, שאינו אטרקטיבי כלל וכלל. כשמסדרים את המוצרים במקרר ויטרינה הדגש צריך להיות על האיכות ועל הנראות ופחות על הכמות. מומלץ לתת עדיפות למשל לארבע עוגות שייראו נפלא, מאשר לנסות לדחוס שמונה עוגות ולגרום לכך שכל אחת מהן תאבד את הייחוד שלה. במקררי ויטרינה, בדרך כלל פחות זה יותר. קחו זאת לתשומת לבכם.
מצד שני חשוב שלא ללכת רחוק מדי עם הרעיון הזה, שכן גם מקרר ויטרינה שנראה ריק מדי, לא ימלא את מטרתו בצורה טובה במיוחד. חשוב לשמור על איזון בין מראה ריק מדי לבין מראה דחוס וצפוף יתר על המידה.

ניקיון המקרר

בכל בית עסק המכבד את עצמו, המחזיק מקררים כמו בית קפה, פאב או מסעדה, שומרים על שגרת ניקיונות הכוללת לרוב ניקיון יסודי אחת לשבוע (בבקרים של ימי ראשון למשל) וניקיון יומיומי בתחילת ובסיום משמרת. כשמדובר במקרר ויטרינה, שגרת הניקיונות חייבת להיות מחמירה יותר והניקיון חייב להתבצע לעתים קרובות יותר. למעשה מעבר לשעות הקבועות שבהן מנקים את המקרר, יש להקפיד לשים לב למראה הוויטרינה לכל אורך המשמרת ולמהר לנקות את הזכוכית כל אימת שהיא מתלכלכת.
גם העוגה המושקעת ביותר, שנראית מצוין, לא תזכה להצלחה רבה לו תוצג במקרר ויטרינה שעל דלת הזכוכית שלו ישנם כתמים או “מריחות” של חומרים כאלו ואחרים. כאשר רוכשים מקרר ויטרינה חשוב ביותר להתייחס בכובד ראש לנושא הניקיון של המקרר ולהעביר לעובדים את המסר לפיו עליהם לגלות ערנות למצב הניקיון שלו בכל רגע במהלך המשמרת.

עיצוב המקרר

במקררים רגילים הפרקטיות היא הערך החשוב ביותר, שכן תפקידם הוא בסופו של יום לקרר מוצרים שונים. הואיל והם לרוב נסתרים מעין קהל הלקוחות, העיצוב שלהם משחק תפקיד הרבה פחות חשוב. לעומת זאת במקררי ויטרינה הפרקטיות שכבודה במקומו מונח, לא נזנחת לאנחות, אבל יש לדאוג לכך שהעיצוב לא ינגן לה כינור שני. את העיצוב של המקרר יש להתאים לעיצוב של בית העסק וכן להקפיד על כך שהיחס בין גודל המקרר לגודל החלל שבו הוא ממוקם, יהיה הגיוני ומתאים.

אביזרים מיוחדים

בבואכם לרכוש מקרר ויטרינה, טוב תעשו אם תנסו לברר כמה שיותר פרטים בנוגע לאביזרים מיוחדים שניתן להוסיף למקרר. במקרר סטנדרטי הנושא הזה הרבה פחות חשוב, אך מאחר ובנראות עסקינן, יש לקחת זאת בחשבון. הכוונה היא למשל למדפים שקופים. מדפים שקופים ישדרגו את המראה של המקרר ושל הקינוחים המוצגים בו ומומלץ מאוד לשקול את האפשרות לאבזר בהם את המקרר. מדפים שקופים גם יוצרים אשליה הגורמת לתחושה שהמקרר גדול יותר מכפי שהוא באמת.
בנוסף כדאי להתעניין בנוגע לאפשרויות התאורה השונות העומדות בפניכם. תאורה איכותית וחכמה יכולה לשפר בצורה משמעותית את מראה התצוגה וכיום היצרנים השונים הפועלים בתחום מקררי הוויטרינה מקדישים מחשבה רבה לנושא זה. באופן כללי חשוב להתייחס לרמת האבזור של המקרר ולהיות מודעים לכך שמקרר מאובזר יותר, הוא לרוב גם מקרר יקר יותר. בהתאם לזה, אם התקציב שלכם מוגבל ואתם לא באמת זקוקים למשל למקרר ויטרינה עם תצוגה דיגיטלית מעוצבת ומסך מגע מתקדם, בהחלט ניתן לוותר על התוספות השונות.

ליעוץ ופרטים, פנו אלינו: landers.co.il