מקררים כללי, מקררים לרכב

לאילו מקררים מתכוונים כשמדברים על מקררים לרכב?

הואיל ואתם קוראים את המילים האלה עכשיו, אנחנו מרשים לעצמנו להאמין שסקרנותכם התעוררה לאחרונה, לאחר שעוד חבר רכש מקרר לרכב ושיפר פלאים את איכות החיים שלו. אז מה הם בדיוק אותם מקררים לרכב שכולם מדברים עליהם לאחרונה? ובכן, באופן כללי מדובר במקררים שניתן להזין חשמלית באמצעות חיבור לשקע המצת של הרכב. ניתן למקם אותם בתא המטען, במושב האחורי ואפילו בחלק הקדמי של הרכב, אם יש עבורם מספיק מקום כמובן.
אחת התכונות הייחודיות של המקררים לרכב היא מגן מתח נמוך. מדובר ברכיב המזהה את הנקודה שבה צריכת החשמל של המקרר מעמידה את מצבר הרכב בסכנת התרוקנות ומשבית את פעולת המקרר מבעוד מועד. הודות לרכיב זה, תוכלו ליהנות מכוח קירור בזמן שמנוע הרכב מושבת, מבלי לחשוש שהמצבר חלילה יתרוקן.מקררים לרכב - לנדרס מקררים
בשנים האחרונות עלתה קרנם של המקררים לרכב וכתוצאה מכך, זכינו להצפה של דגמים ושל סוגי מקררים שונים. במאמר שלפניכם נפרט מעט על התכונות המיוחדות של המקררים האלו ונעשה מעט סדר בדברים.

מהו הנפח של מקררים לרכב?

נכון לכתיבת שורות אלו ישנם סוגים רבים של מקררים לרכב המוצעים למכירה בשוק הישראלי, כשאחד המאפיינים הבסיסיים ביותר שבהם נבדלים המקררים השונים זה מזה, הוא נפח הקירור. מטבע הדברים, מקררים לרכב הם מקררים קומפקטיים וישנם גם דגמים בעלי נפח קירור שלא עולה על 11 ליטר. יחד עם זאת, ישנם מקררים גדולים יחסית, בעלי נפח קירור של 100 ליטר ואף למעלה מכך.
בהקשר זה נציין כי בדרך כלל כשמדברים על מקררים לרכב, מתכוונים למקררים שניתן להכניס למכונית או למשאית, אבל בהחלט ניתן למצוא גם מקררים גדולים המתאימים לקרוואנים למשל. בנוסף, ישנם גם מקררים המתאימים ליאכטות, בעלי נפח של 200 ליטר ומעלה. הנקודה החשובה ביותר שיש לזכור בכל הקשור לנפח הקירור, היא התאמת נפח המקרר לחלל השמור לו ברכב.
זכרו כי יש הבדל בין הממדים החיצוניים של המקרר לממדים של חלל הקירור וכי לא אחת מה שנראה מתאים במבט ראשון, מתגלה כלא מתאים כלל בשטח. לאור זאת, טוב תעשו אם לפני הרכישה, תמדדו את החלל השמור למקרר ברכב ואף מומלץ ביותר שתנסו למקם את המקרר פיזית ברכב (גם כן לפני הרכישה). מובן שבכל עסק רציני המכבד את עצמו, ישמחו להחליף את הדגם בדגם מתאים יותר במקרה של חוסר התאמה בין מידות המקרר לממדי החלל, אך השאיפה היא שתתרוצצו כמה שפחות. המקררים הפופולאריים ביותר הם אלו המגיעים בנפח הנע בין 50-40 ליטר.

הרבה יותר ממקררים לרכב

אמנם בסופו של דבר מדובר במוצר חשמלי קטן ובעל נפח קטן יחסית למקררים הביתיים, אבל לא אחת מדובר במכשיר מתוחכם הרבה יותר. כך לדוגמה, ישנם מקררים לרכב שבלחיצת כפתור הופכים לתנורי חימום. מכשירים אלה ישמרו עבורכם את המנות שתארזו בבית בטמפרטורה המתאימה על מנת שלא יתקלקלו חלילה, ולפני הארוחה, יחממו אותן כדי שיהיו טעימות יותר ועל מנת שתוכלו ליהנות מכל העולמות.
בנוסף, חלק ניכר מהמקררים המתאימים לשימוש ברכב, מצוידים בנוסף לחיבור החשמלי לשקע המצת (12V), גם בחיבור לשקע סטנדרטי. לכן ניתן להשתמש בהם לא רק ברכב, אלא גם בבית. מדובר ביופי של תוספת כוח קירור, המתאימה למשל למסיבות או לערבים שבהם כל החברים מתאספים בסלון כדי לראות משחק חשוב. כמו כן, חשוב לציין כי למרות שחלל הקירור צנוע מטבעו במקררים לרכב, ישנם דגמים המאובזרים גם בתא הקפאה.

מהם השימושים של מקררים לרכב?

בגדול, מקררים לרכב נועדו לסייע לנו לשמר מזון למשך זמן ארוך יחסית ולמנוע קלקול. הם מושלמים עבור אלה שאוהבים לצאת לטיולים ולא מעוניינים להשתעבד לחסדי הצידניות והקרחומים. בנוסף, הם נפלאים עבור נהגים שמבלים על ההגה שעות ארוכות במהלך היום, מכיוון שהם מייתרים לחלוטין את הצורך לעצור בחנויות נוחות כדי לרכוש משקאות קרים להתרעננות. נהגי משאיות רבים רוכשים בימינו מקררים לרכב ומדווחים על שיפור של ממש בחוויית הנהיגה: המוצרים הקרים שומרים על הערנות, שכן יש מעט דברים מרעננים יותר מענבים קרים, למשל.
מעבר לקירור מוצרי מזון ומשקה, הזכרנו כי ישנם דגמים שמאפשרים לכם גם לחמם את האוכל שלכם וכן ישנם דגמים המתאימים ספציפית לקירור תרופות. מקררי תרופות לרכב מתאימים לאנשים שזקוקים לתרופות שונות שיש לשמור בקירור, שלא מוכנים לוותר על יציאה לטיולים. בנוסף, באותם דגמים שניתן להפעיל גם באמצעות השקע הביתי, אפשר להשתמש במגוון הזדמנויות ואפילו למקם בחדר השינה לצד המיטה, כמיני-בר, ליצירת תחושה של בית מלון באירועים מיוחדים.

התאמת המקרר לצרכים שלכם

לפני שרוכשים מקררים לרכב, חשוב מאוד לאפיין בצורה מדויקת ככל האפשר את צרכי הקירור שלכם. זאת מכיוון שהדגם המתאים כמו כפפה ליד לאדם שהמליץ לכם על הרכישה, לאו דווקא יתאים גם לצרכים שלכם. למעשה, ככל שתאפיינו את צרכי הקירור שלכם בצורה מדויקת יותר, כך הסיכוי שתרכשו מקרר שלא מתאים לכם בצורה מושלמת, יהיה נמוך יותר.
לפיכך, נסו לחשוב תחילה על השימושים שאתם עתידים לעשות במקרר, חשבו על כמות המזון שתרצו לאחסן בו, הבינו האם אתם זקוקים לו כאמצעי לקירור משקאות בנסיעות קצרות יחסית או לקירור של דברי מזון בטיולים ולאחר מכן, מדדו את החלל המתאים לו ברכב והחליטו מהי מסגרת התקציב שלכם. כדאי לזכור שבתחום המקררים לרכב ישנו טווח מחירים רחב ביותר וניתן בקלות לרכוש מקרר יקר מאוד שלא לצורך.

מעבר לכל זה, מומלץ ביותר לתת עדיפות לחברה שמספקת אחריות מקיפה למשך שנתיים על כל המקררים שהיא משווקת ושמתמחה בשיווק של מקררים קטנים.

ליעוץ, פנו אלינו: landers.co.il