מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

איך לבחור מקרר יין בצורה נכונה?

איך לבחור מקרר יין בצורה נכונה?

בניגוד למה שחובבי יין נלהבים רבים נוטים להאמין, מקרר היין הנכון ביותר לרכישה הוא לאו דווקא המקרר היקר ביותר או הגדול ביותר, אלא דווקא זה המתאים ביותר לצרכיכם. אם החלטתם לשדרג את אוסף בקבוקי היין שלכם ולהשקיע בתחביב המתפתח, טוב תעשו אם תקדישו מספר דקות לקריאת המאמר הזה. הוא כולל עצות של בעלי ניסיון שיסייעו לכם להימנע מטעויות של מתחילים בבואכם לרכוש את מקרר היין הראשון שלכם.
איך לבחור מקרר יין בצורה נכונה?

בחירה חכמה של נפח הקירור

נפח הקירור של המקרר הוא זה שיקבע כמה בקבוקים תוכלו לקרר בו זמנית. אמנם ישנם דגמים הכוללים מדפים מתכווננים, המאפשרים לקרר סוגים שונים של בקבוקים, אך מה שבטוח זה שנפח הקירור הכולל אינו ניתן לשינוי. לכן מדובר בהחלטה חשובה מאוד, שצריך לקחת בשלב מוקדם ביותר בתהליך קבלת ההחלטות. ההמלצה שלנו אליכם בנושא זה היא לרכוש מקרר שיכול לקרר בו זמנית את כמות הבקבוקים שיש בידיכם כעת, בתוספת של עד 50%. הכוונה היא לכך שאם למשל יש בידיכם כרגע 20 בקבוקים המצדיקים אחסנה במקרר יין, הרי שהמקרר האידיאלי עבורכם הוא קרוב לוודאי זה שמתאים לקירור של עד 30 בקבוקים סך הכול.

הסיבה לכך נעוצה בעובדה שבדרך כלל אוספים של בקבוקי יין נוטים להתפתח ולהתרחב, במיוחד לאחר שנכנס לתמונה מקרר יין איכותי. כמובן שאם יש לכם תכנון להרחיב את האוסף בצורה משמעותית, הרי שמומלץ להתחשב בתוכניות האלה כשמקבלים החלטה בנוגע לנפח הקירור, אך הנקודה החשובה היא שעליכם לתרגם את נפח הקירור (בליטרים), לכמות הבקבוקים, ולהתאים במידת האפשר בין נפח המקרר לצרכי הקירור שלכם.

עלות המקרר

בדיוק כפי שישנם מקררי יין היפים לקירור של 12 בקבוקים, בעוד שיש כאלה שיכולים להכיל יותר מאלף, כך גם קיימים פערי מחיר משמעותיים ביותר בין הדגמים המוצעים למכירה. מטבע הדברים מדובר בהשקעה כדאית, שמומלצת לכל אספן יין באשר הוא ולמעשה לכל מי שמעוניין לספק ליינות שלו את התנאים האופטימליים, גם אם הוא לא אספן של ממש. יחד עם זאת, מומלץ להיזהר שלא “לאבד את הראש” ולהשקיע מעל ומעבר למה שאתם יכולים להרשות לעצמכם. כמו כן, חשוב לזכור כי בסופו של יום כדאי להשאיר כסף נזיל שיוקדש לרכישת בקבוקים חדשים.

לכן נמליץ לכם להחליט מהי המסגרת התקציבית שתוקדש לטובת רכישת המקרר בשלב כמה שיותר מוקדם בתהליך. לפני כן מומלץ לבצע סקר שוק ולהתעניין בנוגע לרמות המחירים המקובלות, שכן עדיף שלא לבצע החלטות מבלי שמודעים מראש לסכום שאותו אתם לא מעוניינים לעבור.

טכנולוגיית הקירור

בתעשיית מקררי היין המודרנית נהוגות בגדול שתי שיטות קירור: השיטה הקלאסית הכוללת שימוש במדחס והשיטה התרמו אלקטרית. להלן היתרונות והחסרונות של כל אחת מהשיטות:

  • השיטה התרמו אלקטרית – שיטה חסכונית מאוד בחשמל, המאפשרת ליהנות ממקרר נטול רעידות ושקט לחלוטין. החסרונות של המקררים הפועלים בשיטה זו כוללים מבחר דגמים מצומצם, עלות גבוהה יחסית, מגבלת מקום (מקררים אלה מוגבלים בנפחם ולרוב לא יוכלו לקרר יותר מ-72 בקבוקים בו זמנית) ורגישות לתנאי הסביבה. קחו בחשבון שמקררי יין הפועלים בשיטה התרמו אלקטרית, לא יוכלו לעבוד בצורה טובה בחדרים שבהם שוררת טמפרטורה גבוהה מ-24 מעלות צלזיוס.
  • השיטה ה”קלאסית” – מקררים אלה אינם מוגבלים בנפח ולמרות שתצרוכת החשמל שלהם מעט גבוהה יותר, הם עדיין לא נחשבים ל”זללני” חשמל רציניים מדי. לרוב הם יהיו זולים יותר בהשוואה לאחיהם התרמו אלקטריים ומבחר הדגמים שלהם רחב ביותר. ישנם מקררים הפועלים בשיטה הקלאסית, המצוידים במערכת בקרת רעידות וכל המקררים בקטגוריה זו פועלים היטב גם בטמפרטורות גבוהות יחסית.

קירור תרמואלקטרי

התאמת המקרר לסביבה

מעבר לכך שקיימת חשיבות עליונה בהתאמת המקרר למסגרת התקציבית ולכמות הבקבוקים הנוכחית והמתוכננת, הרי שחשוב גם להתאים את המקרר לסביבה שבה אתם מעוניינים למקם אותו. ההתאמה צריכה להתבצע בכמה מישורים כשבראש ובראשונה מדובר על העיצוב. מקרר יין יהווה, מן הסתם, תוספת אלגנטית לכל חלל שבו תמקמו אותו, אבל ישנם הבדלים משמעותיים בעיצובי המקררים השונים, הבאים לידי ביטוי לא רק באופי העיצוב, אלא גם ברמת הגימור, בקישוטיות ועוד. כמו כן, אם אתם מתכוונים למקם את המקרר באזור החשוף לאור השמש בצורה ישירה, הקפידו להשקיע במקרר המאובזר במסנני קרינה איכותיים, שכן קרינה היא בין הגורמים המובילים לקלקול מהיר של היין.

מעבר לזה, האזינו למקרר בזמן הפעולה שלו ותנו דעתכם לכך שאם הוא עתיד להיות ממוקם על הבאר במסעדה אלגנטית ושקטה, הרי שמומלץ לתת עדיפות למקרר שקט במיוחד. לעומת זאת, אם הוא עתיד לפעול בפאב רועש יחסית, הרי שעוצמת הרעש שמייצר המקרר לא צריכה להוות שיקול כמובן. בכל מקרה, חשוב לוודא כי ניתנת לכם האפשרות להחליף את המקרר שבחרתם במקרר אחר תוך 14 ימי עסקים, שכן לא תמיד ניתן לוודא שבחרתם נכון, אלא רק כאשר מפעילים את המקרר בחלל המיועד עבורו.

מזמינים רק את הפונקציות הדרושות באמת

ההתקדמות הטכנולוגית המואצת המאפיינת את העשורים האחרונים לא פסחה גם על תעשיית מקררי היין ועדות לכך ניתן למצוא במקררים המשוכללים והמתקדמים, המגיעים עם מגוון אינסופי של פונקציות חכמות. מטבע הדברים, כל פונקציה נוספת מעבר לבסיסיות, תורמת לניפוח נוסף של המחיר ולכן מומלץ לחשוב היטב האם אתם באמת זקוקים למקרר שניתן לחלק למספר אזורי קירור בעלי טמפרטורות שונות, האם אתם באמת זקוקים למסך מגע והאם בעצם ניתן לוותר על חלק ניכר מהאפשרויות המוצעות לכם. על ידי בחירה במקרר המתאים ביותר עבורכם מבחינה טכנולוגית, לא “תלכו לאיבוד” בין שלל הפונקציות, אלא תצליחו לתפעל את המכשיר ביד רמה ובפשטות ו”על הדרך” גם לחסוך לא מעט כסף.

מתעניינים במקרר יין משלכם? פנו אלינו עוד היום. landers.co.il

כתבות נוספות: