מקררים כללי, מקררים לבית

מיני בר ותאורה רומנטית – להפוך את חדר השינה לחדר במלון

כמה קיווינו, חלמנו, פינטזנו, הזמנו ותיאמנו, אבל מסתמן שגם הקיץ, החופשות בחו”ל עומדות בסימן שאלה גדול, לאור נגיפי הקורונה שמסרבים להתפנות מכאן ומהעולם. מה שנותר לנו לעשות, הוא לעצב ולאבזר את חדרי השינה, באופן הדומה לבתי מלון. כמה טיפים שיסייעו לכם להשיג אווירת חו”ל אצלכם בחדר השינה

אחח… זה היה קרוב, כבר הזמנו, כרטסנו, חלמנו, פינטזנו… אבל איכשהו הגיעו הווריאנטים הארורים האלו, וכרגע מסתמן שהחופשות שתכננו בחו”ל לחודשי הקיץ הנוכחי או אולי לחגים שיגיעו מיד אחרי, עומדות בסימן שאלה גדול. כן בידוד, לא בידוד, סוגרים את נתב”ג, פותחים את נתב”ג… מה שבטוח, זה שכרגע אנחנו נשארים בבית, וכדאי שנפיק מזה את הטוב ביותר.

אז השלב הראשון בלהתגבר על הבאסה, הוא להפוך את חדרי הבית (וגם את חללי החוץ כמו מרפסות, גינות וחצרות) לכמה שיותר דומים לאלו שיש במלונות בחו”ל, וליצור את המצב שגם אם יאסרו עלינו לטוס, הבית יהיה המקום הכי אטרקטיבי לבלות בו.

חדרי המלון בחו”ל הם בדרך כלל יחידה אחת, בסדר גודל של 30 מ”ר פחות או יותר, תלוי בתקציב שלכם, כשעיקרם היא המיטה הזוגית הרחבה, מכוסה במצעים ריחניים ומתוחים למשעי. בנוסף, המלונות הללו בדרך כלל מציעים אווירה יוצאת דופן, שעושה לנו נעים בגוף ובלב, ואנחנו כאן כדי לנסות ולתת לכם כמה טיפים, כיצד תיצרו את המראה והאווירה של מלון, אצלכם בחדר השינה.

מיטה ענקית עם מזרון איכותי

טוב, אז כאמור, מרכז חדר השינה, בדומה לחדרי בתי מלון, הוא כמובן המיטה הענקית והמפנקת. כאן מדובר בסוג הדברים שלא כדאי לזלזל בהם, לא בעיצוב ולא בפרקטיקה. מדובר בהשקעה לטווח ארוך, שתשפיע מאוד על ההנאה שלכם מהחדר הזה, ואולי בכלל מהחיים עצמם. באותו אופן, ואולי יותר, יש להתייחס למזרון. ככל שעולים בגיל, הגוף נהיה פחות ופחות סלחני לגבי מזרונים לא נוחים, כאשר איכות השינה שלנו מושפעת ישירות מאיכות המזרון, וכך גם התפקוד שלנו ביומיום, הריכוז ומצב הרוח, מושפעים באופן ישיר מ-איך ישנו בלילה. אז בשלב הראשון, השקיעו הן במיטה מעוצבת, מחומרים איכותיים שיחזיקו מעמד לאורך שנים (במקרה הזה, קיצורי דרך ומוצרים זולים עלולים לאכזב ולגרור עוד הוצאות, כך שלא מומלץ לרכוש את ההכי זול ובאיכות ירודה), והן במזרון אורתופדי איכותי. אם מישהו מבני הזוג גבוה במיוחד, חשוב שהמיטה תהיה ארוכה מספיק כדי להכיל בקלות את אורך הרגליים. ואחרי שאמרנו את זה, בואו נדבר רגע על מצעים ושמיכות. אם אתם רוצים להרגיש כאילו אתם במלון מפנק, השקיעו במצעי כותנה איכותיים, רצוי בצבע לבן או גוון בהיר אחר, העיקר שיהיה אחיד וחלק, כבסו היטב ומתחו היטב את הסדינים. כמו כן, השקיעו בסט אחד של שמיכת פוך זוגית איכותית לחורף, אותה יש לנקות בניקוי יבש מקצועי בלבד, וכן שמיכת קיץ דקה יותר. זה הזמן גם לבדוק מה מצב הכריות שלכם, ולבחון האם גם הן זקוקות לחידוש, לאחר חודשים או שנים שהנחתם את ראשכם עליהן. מילה שלנו – אין תחליף להרגשה של יציאה מהמקלחת ישר למיטה שהוכנה היטב.

מקרר מיני בר או אפילו מקרר יין

כשחושבים על מלונות וצימרים מפנקים, ישר עולה לראש גם מחשבה על  מיני בר, ובתוכו כמה משקאות אלכוהוליים וחטיפים במחירים מופקעים. אולי תופתעו לגלות שלא מעט אנשים רוכשים מקרר קטן עבור חדר השינה שלהם, ובמיוחד במקרים שהוא מרוחק משמעותית מהמטבח הביתי. הכנסה של מקרר כזה יכולה להפוך את חדר השינה שלכם למתחם בילויים אקסקלוסיבי, שאין ממש צורך לצאת ממנו. אפשר להתפנק עם משקה קל או חריף, נשנושים קייציים כמו ענבים, דובדבנים ועוד פירות שהכי כיף לאכול קרים ועוד.

אם אתם אוהבים יין ורוצים להנות מבילוי ברמה גבוהה גם בחדר השינה, שיהפוך לבר המקומי שלכם, אפשר לשקול להכניס מקרר יינות מקצועי, השומר על היינות היקרים שקניתם בתנאים אופטימליים, וגם מהווה אלמנט עיצובי שישדרג את כל החדר הזה בכמה רמות.

למתקדמים – רצפת פרקט או שטיח מקיר לקיר

אם אתם ממש בקטע של בתי מלון, ובדיוק משפצים או מחדשים את הבית, כדאי לשקול לצפות את הרצפה בפרקט, או במשטחים דמוי פרקט שלגמרי עושים את העבודה. במלונות רבים תמצאו בחדרים ובמסדרונות שטיחים מקיר לקיר, אם כי הסיפור הזה קצת פחות מתאים לישראל, בה כמעט תמיד חם ולח, ואם לומר את האמת – זה לא הדבר הכי פרקטי בסביבה, ומצריך ניקיונות שוטפים שיגבו מכם לא מעט משאבים. בקיצור, הדיבור הוא על פרקט, שבאופן משמעותי ייצור את האפקט של חדר מלון אירופי, ובלי קשר, ייצור אווירה חמימה, ביתית ונעימה בחדר השינה.

תאורה רומנטית

אמרנו אווירה – אמרנו תאורה. לתאורה יש חשיבות על בכל הנוגע לעיצוב ולאווירה, ובמיוחד כשמדובר בחדר השינה, שם אנחנו מעוניינים להשיג אווירה מסוימת מאוד. רצוי שהתאורה המרכזית בחדר השינה תהיה צהובה וחמה, עם אופציה לעמעום בעת הצורך. כמו כן, בדומה לחדרי המלונות, ניתן ורצוי להתקין מנורת קריאה נאה ומעוצבת בהתאם לסגנון החדר, מעל לכל אחד מצדדי המיטות, בסמוך (או מעל) לשידות הלילה. אפשר לשחק עם סגנון האהילים של מנורות הקריאה, ולקחת אותו לכיוון וינג’ רומנטי ואירופאי במיוחד. ההמלצה הכללית היא לעשות שימוש בתאורה חמה ורכה בחדר השינה, אך עם זאת, במידה ובתוך חדר השינה נמצאים גם שולחן העבודה ו/או ארונות הבגדים, חשוב שבקרבתם תהיה תאורה נקודתית, שאפשר לכבות ולהדליק בנפרד בהתאם לצורך, שתאפשר להתנהל בקלות באזורים אלו.