מקררים כללי

מקרר תצוגה ומנות מתוחכמות: האלמנטים שיעניקו לבר אופי של מסעדה

בימינו, כבר קשה להבדיל בין בר למסעדה, ולא פעם הלקוחות מצפים לקבל חוויה המכילה אלמנטים משני העולמות גם יחד. במסגרת הסבת הברים לכיוון המשיק למסעדות, ישנם כמה מהלכים שתוכלו לעשות שיעניקו את הטאצ’ הנכון למקום

מי שיצא לרחובות בערים הגדולות בישראל, ובמיוחד בתל אביב, עלול לחשוב בטעות שבכלל לא היתה כאן קורונה. הברים והמסעדות פתוחים במלוא העוצמה, מלאים עד אפס מקום בלקוחות בכל ערב נתון בשבוע, וברובם קשה להשיג הזמנה לחודש הקרוב.

אין ספק שהישראלים אוהבים לבלות, ובמיוחד כשהעונה החמה מתקרבת ומשחררת אותנו מהסרבול שהיה כרוך ביציאה מהבית.

בעלי המסעדות והברים מנסים כל הזמן לחדש, לשנות, לרגש ולהפתיע את הלקוחות שלהם, הן במנות ובמשקאות שהם מגישים, בן באווירה ובמוזיקה, והן בעיצוב החללים. המגמות בתחום בעולם משתנות ומתעדכנות באופן תדיר, ובעלי המקומות בארץ מנסים ליישר קו עם ברים בניו יורק, בברלין, בברצלונה ועוד. 

בר או מסעדה? כבר קשה להבחין בהבדל

אחת המגמות שמסתמנת פה בשנים האחרונות, היא הפיכת המסעדות למקומות בילוי בסגנון של בר ולהיפך. כשאנחנו יוצאים למסעדה, אנחנו מחפשים גם אלמנטים של בילוי בבר – את האקשן, הסקס אפיל, המוזיקה והאווירה הכללית. מהצד השני, כשאנחנו יוצאים לבר, כבר לא נסתפק בדרינק עם נשנוש אגבי כמו זיתים או צ’יפס, אלא שאנחנו מצפים למנות מושקעות ומתוחכמות, שישבו בול על הדרינק שהזמנו. המגמות הללו באות לידי ביטוי באופן משמעותי בעיצוב הפנים של הברים והמסעדות, כאשר מנסים להעניק לנו את החווייה הוורסטילית היכן שלא נבחר לבלות. לדוגמא, כבר כמעט לא תמצאו מסעדה שלא מצוידת בבר רחב וארוך, עליו ניתן לשבת ולהנות מבילוי קצת פחות מחייב וקצת יותר משוחרר מאשר זה שנחווה אם נשב בשולחן נמוך, מכוסה במפה לבנה. גם המפות הלבנות כבר הולכות ונעלמות, ואיתן האווירה הכבדה והמאופקת שאפיינה מסעדות שף בעבר. איפה שלא נלך – באנו להנות. 

לוקחים את היינות ברצינות של מסעדה – מקרר תצוגה על הבר

אז כאמור, הברים כבר מזמן עלו בדרגה, וכעת הציפייה של הלקוחות היא לקבל חוויה לא פחותה מזו שיקבלו במסעדה. ישנם אלמנטים בעיצוב הבר, שיוכלו לסייע ליצור את האווירה הנכונה. מאחר שלא מעט ברים מתאפיינים כיום בקולינריה גבוהה ומגישים מנות מרשימות, כדאי להשקיע הן בתפריט היין והן באופן בו מוצגים הבקבוקים. מומלץ לצייד את הבר במקרר תצוגה בגודל שיתאים לגודל השטח, ובו לאחסן את בקבוקי היין היוקרתיים והנדירים ביותר שיש ברשותכם.

שימוש במקרר יינות למעשה ממלא עבורכם כמה פונקציות במוצר אחד. ראשית, הוא מאפשר לכם לאחסן את היינות בתנאים האופטימליים, שיבטיחו את שמירתם ואיכותם לאורך זמן. מקרר יין ייעודי מצויד בטמפרטורה המדויקת לשמירה על איכות היינות היקרים והרגישים, ברמת הלחות האופטימלית שהם זקוקים לה וגם בעוצמת אור מוחלשת, שלא תפגע בהם. כמו כן, בניגוד למקררים אחרים שאתם עושים בהם שימוש בבר או במסעדה, את הדלת של מקרר היין תפתחו בתדירות מופחתת, מה שעוד יטיב עם הנוזל הרגיש לתנודות שבתוכו.

מעבר לתנאי האחסון המדויקים שמציע מקרר היינות, הוא גם מהווה אלמנט עיצובי נאה, אסתטי ומרשים על הבר. המקרר הזה יתפוס בקלות את עיני הלקוחות הישובים על הבר, יותיר בהם רושם עז ואף יעודד אותם לבחור מהיינות המוצגים בתוכו. המקררים הללו מגיעים כיום בשלל עיצובים עדכניים ונאים, ואין ספק שהם יוסיפו טאצ’ טרנדי ויוקרתי לבר שלכם. 

גבוהה וקצת יותר עוצמתית: התאורה בברים עלתה שלב

אם בעבר הברים התאפיינו באפלוליות כבדה ואווירה של מסתורין, כיום המצב קצת השתנה. מאחר וכאמור, הגבולות בין ברים למסעדות הולכים ומטשטשים, התאורה בברים משתנה בהתאם. במיוחד אם בבר שלכם מוגשות מנות קולינריות שאתם רוצים לתת להן את הכבוד והמקום, כדאי להגביר את התאורה בהתאם, על מנת שהאורחים שלכם יוכלו לראות מה מוגש להם, ואולי אפילו לצלם אותן ולהעלות לאינסטגרם. מהלך בו כל הצדדים מרוויחים. עם זאת, כדאי לדאוג שהגברת התאורה לא תפגע באווירה המסתורית והרומנטית, ולכן כדאי לבחור בנורות המפיצות או צהוב ורך יותר, ואף להוסיף אופציה לעמעום, כדי שצוות המקום יוכל לשחק עם העוצמה בהתאם לשעה ולמצב בבר. ספוטים שיותקנו ממש מעל הבר יוכלו לעשות את העבודה מצוין, וגם גופי תאורה שיהיו פזורים בנקודות שונות בחלל יעניקו מראה מיוחד ואווירה נעימה ומשוחררת.

הברמנים והמלצרים הם הפנים של המקום – להשקיע בחזות שלהם

אם החלטתם להסב את הבר שלכם קצת יותר לכיוון של מסעדה, עליכם לדאוג שאנשי הצוות במקום, לרבות ברמנים, מלצרים ומארחים, יתנהגו ואף ייראו בהתאם. ניתן להחליט על “דרס קוד” אחיד, בהתאם לסטייל של המקום ולמסר אותו אתם רוצים להעביר ללקוחות. באותו אופן שהלקוחות שלכם יתפסו ברמן שלבוש בטי שירט מהוה, ג’ינס וכפכפים, כך הם יתייחסו למנות שהוא יגיש להם. כך שלאחר שדאגתם לעיצוב הבר, ולאלמנטים שיהפכו אותו לדומה למסעדה, חשוב גם לדאוג לאופן לבוש הצוות וכן לתדרך אותם להתנהגות בקו מסוים. אחרי הכל, הם הפנים של המקום ולשירות שהם יעניקו תהיה השפעה מכרעת על חווית הלקוחות.

המוזיקה יורדת בקצב ובעוצמה

עוד אלמנט שיכול לחולל הבדל גדול בתפיסת המקום, הוא סגנון ועוצמת המוזיקה שתשמיעו במקום. במידה ואתם מתכננים להקנות לבר נופך של מסעדה, תצטרכו גם להתאים את המוזיקה לעניין. אף אחד לא יכול להנות ממנה, טובה ומושקעת ככל שתהיה, כאשר מתנגנת לו מוזיקה מחרישת אוזניים ברקע. כדאי להנמיך את העוצמה, לפחות לשעות המוקדמות של הערב, ובהמשך –  ניתן להגביר ולשחק עם המוזיקה לתוך השעות הקטנות של הלילה.