מקררים כללי

מקרר יינות ומזנון בסגנון רטרו – אלמנטים שיוסיפו סטייל בבית

שילוב של פריט אחד עם נוכחות וסטייל מיוחד בחדר, מיד הופך את המראה של החלל כולו למעוצב ולמלא בטעם טוב, ולמעשה משחרר אתכם מהשקעה של משמעותית ביתר האלמנטים העיצוביים. כמה פריטים שאם תבחרו נכון – יתקבל אפקט של “וואוו”

במקרים רבים בעיצוב פנים, בחירה של אלמנט אחד עם נוכחות ועם סגנון עיצוב ייחודי, מקנה לחלל כולו מראה ואווירה יוצאי דופן, המתאפיינים בסטייל מיוחד, שמייד גורם לכם, בעלי הבית, להיראות ככאלו שמבינים עניין ואניני טעם. 

זהו אחד הטריקים הישנים בספר של מעצבי הפנים, כאשר ידוע שפריט אחד ומיוחד, בעל נוכחות מרשימה, מיד תופסים את העין ומכתיבים את הסגנון. אם אתם בשלבים הראשונים של תוכנית העיצוב של הסלון למשל, תוכלו לבחור מראש פריט אחד מרים מרכזי, ולמעשה להתאים את שאר פריטי העיצוב אליו, גם מבחינת הסגנון – מודרני, עתיק, נורדי וכו’, וגם מבחינת הצבעים.

הכנו עבורכם רשימה של כמה אלמנטים שיכולים לתפוס חלק משמעותי מבחינת העיצוב בבית, ולמעשה לקצר לכם את הדרך לחלל שכולו סטייל. שילוב של פריט אחד כזה בחלל, משחרר אתכם מהצורך להשקיע הרבה מחשבה וכסף בשאר האלמנטים העיצוביים, ועושה את כל העבודה לבדו מהבחינה הזו.

שטיח – מכתיב את הטון מבחינת צבעים וסגנון

שטיח הוא אחד האלמנטים עם הכי הרבה נוכחות בבית. הוא משמש גם כדי להגדיר טריטוריה מסוימת בתוך החלל אך גם עשיר בצבע ובדוגמא, ואי אפשר להתעלם ממנו. כדאי לבחור שטיח בהתאם לסגנון העיצוב שאתם מתכננים להשליט בבית. לדוגמא, אם אתם מתחברים לסגנון העתיק הרומנטי, תוכלו לבחור שטיח בצבעים כהים ועם דוגמא עשירה של פיתוחים מסולסלים, והוא יהווה כמעין ציור קיר גדול ודומיננטי. במידה וסגנון העיצוב נוטה למודרני או מינימליסטי, העדיפו שטיח בצבע אחיד או מקסימום שלושה צבעים בדוגמא של “קולור-בלוק”, שהם בלוקים גדולים של צבעים, בקווים נקיים ובצורות גאומטריות. ברגע שיש לכם בחלל שטיח גדול ונוכח, תוכלו לוותר על תוספת מרובה של תמונות ואקססוריז אחרים. 

גופי תאורה – גם אווירה וגם שיק

השימוש בגופי תאורה בבית הוא קודם כל פונקציונלי – לצורך הארת החללים. עם זאת, לגופי תאורה שונים יש השפעה משמעותית גם על העיצוב וגם על האווירה הנוצרת בחדר. במידה והחלל מרווח וגדול והתקרה בו גבוהה, תוכלו לבחור בגוף תאורה תלוי עם הרבה נוכחות. גם את גוף התאורה יש כמובן להתאים לסגנון העיצוב. ישנם גופי תאורה בסגנון מודרני, שהם במראה יותר עתידני ומתכתי, וישנם כאלה המתאימים למראה עתיק יותר, כמו למשל נברשת מנצנצת שתעשה אפקט מרשים שאין שני לו.

מזנון של פעם או בעיצוב עדכני

שידת הטלוויזיה המאורכת הידועה יותר בכינוי “מזנון” היא אחד הדברים הפרקטיים, שיכולים גם מאוד להשפיע על המראה בסלון. מאחר ומדובר ברהיט גדול יחסית, יש לו הרבה נוכחות, והוא כמעט תמיד ממוקם במיקום מאוד מרכזי בסלון, הרי הוא סביבת הטלוויזיה. ישנם מזנונים רבים המעוצבים בסגנון רטרו, או כאלה שנשמרו מתקופה עתיקה יותר, וישנם כאלו בעיצוב חדשני ואפילו בצבעים לא שגרתיים כמו אדום או צהוב. בנוסף לתרומה העיצובית, המזנונים הללו כאמור הם גם מאוד פרקטיים, שכן רובם מצוידים בחללי אחסון בהם תוכלו לאחסן משקאות אלכוהוליים, ניירת, מוצרי חשמל קטנים וכל מיני אסופות של פריטים קטנים שיוצרים בלגן, ותעדיפו להסתיר מן העין.

מקרר יינות – גם הכי סטייל שיש, וגם שומר על המשקאות בתנאים אופטימליים

ההמלצה הבאה מכוונת בעיקר למי שאוהב יין, אבל באמת. מקרר יינות הוא מקרר ייעודי לאחסון אופטימלי של המשקאות העדינים הללו, שזקוקים לתנאים מסוימים – ושונים מאלו שמקרר רגיל מספק, על מנת להישמר היטב עד שתמזגו אותם להנאתכם. מה זה אומר? מקרר יין ייעודי מצנן את התכולה בטמפרטורה שונה שמתאימה באופן מדויק ליין, הוא מאפשר אחסון בשכיבה, על מנת שפקקי השעם שלהם לא יתייבשו ויתפוררו עם הפתיחה. כמו כן, מקררי היין גם מתוכננים לרמת לחות מתאימה, ולתאורה מצומצמת המיטיבה עם היינות, לצד מינימום תנודות, כתוצאה מפתיחה וסגירה תכופה פחות מאשר זו המאפיינת מקרר רגיל.

מבחינת העיצוב – שילוב של מקרר יין כזה בסלון או בחלל מתאים אחר בבית, מיד מקנה מראה של סטייל חסר פשרות, מעורר קונוטציות מיידיות של “החיים הטובים” ושל אנשים שחיים בגבוה ויודעים להנות, לאכול טוב ולשתות טוב. המקררים הללו לרוב מגיעים בעיצוב נייטרלי למדי, כך שיוכל להשתלב עם כל סגנון עיצוב שתבחרו ולשדרג את המראה בחדר ללא היכר.

ספרייה או קבוצת מדפים

דוגמא לעוד פריט אחד נוכח וגדול בחלל, שמאוד מעשיר את העיצוב ואת הסטייל, הוא שילוב של ספרייה גדולה כרהיט דקורציה מרכזי. אם העיצוב השולט אצלכם בבית הוא מודרני, תוכלו לבחור בספריית מדפים מתכתית בצבעים כמו שחור, אפור, אדום או לבן, ולשלב בהם אקססוריז בהתאם. אם סגנון העיצוב אצלכם נוטה לכיוון רך וכפרי יותר, העדיפו ספריית מדפים מעץ, ומלאו אותה בספרים, עציצים ועוד פריטי דקורציה כמו פסלונים, בקבוקי זכוכית, נרות וצנצנות מעוצבות. במידה ואין חלל פנוי שיספיק כדי להכיל ספרייה כזו, תוכלו להשתמש בכמה מדפים באותו אופן, והאפקט שיתקבל יהיה מספק.

ספה – להפוך פריט בסיסי לאלמנט יוצא דופן

נכון שספה זה הכי בייסיק, וכל עיצוב של חדרי סלון פחות או יותר מתחיל בבחירת הספה, כאשר הדגש הוא לרוב על נוחות ופונקציונליות, והעיצוב הוא נייטרלי למדי. אבל זה ממש לא חייב להיות ככה. ישנן ספות מיוחדות ונאות, בדוגמאות, צורות, טקסטורות וחומרים לא שגרתיים, ואם תבחרו אחת כזו, תוכלו למתן את שאר פריטי העיצוב למינימום.