תרבות היין ומקררי יינות

משדרגים את חוויית האירוח בחג – מקררי יין

חג הפסח תמיד מתקשר עם יין, וגם עם אירוח. כולנו מקווים שהשנה, במיוחד לאור כמות המתחסנים העולה, נוכל לחזור ולארח בני משפחה וחברים בביתנו. אם אתם אוהבים יין, וגם רוצים להעניק לאורחים שלכם חוויה בלתי נשכחת – מומלץ להכיר את מקררי היין הייעודיים, המעניקים ליינות את תנאי האחסון האופטימליים

חג הפסח מתקשר באופן אוטומטי עם שתיית יין, במיוחד יין אדום ובמיוחד השנה, שרבים מאיתנו התנחמו בימי הקורונה במשקה האצילי, העדין והמשמח. ישראלים רבים הפכו את נושא היין לתחביב של ממש, והחלו לחקור ולהתנסות ביינות שונים, מיקבים שונים ברחבי הגלובוס, יבשים יותר או פחות, מתוקים יותר או פחות ובצירים כאלה או אחרים.

כל הסיבות להנות מיין

בהשוואה למשקאות אלכוהוליים אחרים, יין הוא משקה מעודן, לרוב בעל אחוזי אלכוהול פחותים משמעותית מאלו שתמצאו במשקאות כמו וודקה, וויסקי וכו’, עד שניתן ללגום מהם בהנאה אפילו ברמה היומיומית, כל עוד אנחנו שומרים על מידתיות. כמו כן, ליין האדום מייחסים יתרונות בריאותיים ניכרים כמו שמירה על בריאות הלב, שיפור זרימת הדם ואפילו סגולות של אנטי אייג’ינג,  זאת הודות לנוגדי החמצון הרבים המצויים בקליפת הענבים הסגולים. אם מוסיפים לזה את השלווה ושיפור מצב הרוח שלגימתם מביאה, וגם את היכולת שלהם לשדרג כל מאכל ולהשתלב כל כך טוב עם קולינריה – הרי שקיבלנו את המשקה המושלם.

בפסח זו מצווה של ממש לשתות יין

בין אם אתם דתיים או חילוניים, אתם ככל הנראה מקפידים על מצוות שתיית ארבע הכוסיות בחג הפסח. בלעדיהן, לא ניתן לצלוח את ליל הסדר המייגע… והן עשויות להפוך את האירוע המתמשך הזה למשהו שהוא הרבה יותר מנסבל – אלא לחוויה כייפית ונעימה של ממש.

החיסונים כבר כאן – בקרוב נחזור לארח בני משפחה וחברים


הישראלים ידועים בחיבתם העזה לאירוח בני משפחה וחברים, ובמיוחד בתקופת החגים. למרבה הצער, בשנה האחרונה אלו נבצרו מאיתנו, ונגזר עלינו בידוד חברתי ומשפחתי, לאור מגיפת הקורונה. אבל מסתמן שעם בוא האביב, רבים מאיתנו כבר יהיו מחוסנים, ונוכל, בתקווה, לחזור ולארח את האנשים האהובים עלינו. אירוח, כידוע, ובמיוחד במהלך החג, מחייב גם הגשת יין טוב לאורחים. 

זה הזמן להשתדרג למקרר יין ולהפוך למארחים המושלמים

אם לא מכבר הפכתם את תחום היין ליותר מתחביב, והתחלתם להשקיע ברכישת יינות שונים, מיוחדים ויקרים, זה הזמן להעניק להם את תנאי האחסון הראויים. מקרר יין  יעודי, הוא לא רק הדרך הטובה ביותר לשמור על הבקבוקים הטובים שקניתם, אלא גם הדרך הנאה ביותר. 

מדובר במקררים שלרוב קטנים יותר ממקרר רגיל, והם פותחו והורכבו במיוחד על מנת לספק ליינות את התנאים האופטימליים להישמר לאורך זמן. במה זה מתבטא, ומהם למעשה ההבדלים ביניהם לבין המקרר הרגיל שיש לכם בבית?

ראשית, יינות שונים זקוקים לטמפרטורה שונה גם על מנת להישמר לאורך זמן, וגם כדי להגיש אותם במיטבם. לדוגמא, יינות לבנים צריכים להישמר בטמפרטורה נמוכה יותר, וגם להיות מוגשים צוננים כדי שנוכל להנות מהם באופן אופטימלי. מקרר יין אדום, לעומת זאת, מציע טמפרטורה מדויקת לאחסון ממושך בקבוקי היין היקרים שקניתם, והיא גבוהה מזו של היין הלבן. במרבית מקררי היין יש גם אופציה להבדלי טמפרטורה בין המדפים השונים, מה שמאפשר להתאים באופן פרטי את תנאי האחסון בהתאם לסוגי היין. במקרר רגיל הטמפרטורה אחידה בכל האזורים, וסביר שלא תטיב עם היינות. 


כמו כן, אם ביקרתם פעם במרתפי יקב מסוים, ודאי שמתם לב כי בקבוקי היין מאוחסנים בשכיבה. אין זה מקרי – הם מונחים כך על מנת למנוע מפקקי היין להתייבש וגם כדי למנוע משקעים. מקררי יין, לעומת המקרר הרגיל שלכם, מאפשרים לאחסן את כל הבקבוקים שלכם בשכיבה.

מאפיין נוסף בו נבדלים מקררי היינות מהמקררים הרגילים, הוא שהם חשוכים ואף מצוידים במסנני קרינה. על הנוזל העדין הזה יש להגן מאור עוצמתי ומקרינה, על מנת למנוע התחמצנות שתפגע באיכותו ובטעמו.

בנוסף, את המקרר הביתי שלכם אתם פותחים שוב ושוב ושוב במהלך כל יום, מה שגם גורם לחשיפת המוצרים המאוחסנים בתוכו לאור חזק וגם לתנועות ותנודות מרובות של הדלתות ושל פנים המקרר. יין טוב זקוק לשקט, חושך ומינימום תזוזה על מנת להישמר היטב, ואת כל אלו המקררים הייעודיים מספקים לו.

מקרר יינות מעוצב – אפקט וואוו של כל מי שנכנס אליכם הביתה

ישנם פריטי ריהוט לבית, שנותנים טאץ’ מיידי של סטייל ושל טעם טוב. זו יכולה להיות שידה עתיקה, ספה יוקרתית, שטיח נאה או כורסאת וינטאג’ שלוכדת את העין. מקרר יינות בסלון הבית הוא פריט שלא ניתן להתעלם ממנו, הוא משדר יוקרה ולייף סטייל של מביני עניין. פריט כזה מעביר את המסר של “כאן חיים טוב ונהנים מהחיים”, וגם משריר אווירה שכזו בבית ביומיום, גם כאשר רק אתם ובני המשפחה נמצאים בבית, ורוצים להנות בערב מכוס יין איכותי, המוגש בדיוק בטמפרטורה הנכונה.

 

מקררי היין מגיעים היום בשלל עיצובים ובשלל גדלים, ותוכלו להתאים אותם לסגנון השולט בחלל הבית שלכם, בין שמדובר בסגנון מודרני מינימליסטי, ובין שמדובר בסגנון וינטאג’ או רטרו.

אם אתם חובבי יין בתחילת דרכם, או שאין מספיק שטח בבית, תוכלו לבחור במקרר קטן, שיכיל 15 בקבוקים, ואם אתם כבר בשלב מתקדם ויש לכם את האפשרות, כדאי לשקול מקרר גדול יותר, כאשר ישנם כאלו שיכולים להכיל גם 45 בקבוקי יין.

כך או כך, האורחים שיגיעו לבקר אצלכם בחג הזה, יזכו בחוויית אירוח בלתי נשכחת, כאשר ייתכן שתהיו בבעיה מסוימת – הם לא ירצו לעזוב.