מקררים כללי

מביאים את הבישול למרפסת: מקרר למטבח חוץ

מקרר מסחרי

עם בוא האביב, כולם מתחילים להשקיע בחצרות ובמרפסות הבתים, ויש שלקחו את זה עוד צעד קדימה ורכשו מטבח חוץ. חובבי הבישול והאירוח חוגגים עם ארוחות של ממש הנערכות במתחמי החוץ של הבית, ויש לכך לא מעט יתרונות. פתרונות נוספים לבילוי בגינה, במרפסת או בחצר וגם אופציה להרחבת שטח אחסון וקירור המזון בבית

המרפסת, החצר, הגינה ובאופן כללי – חללי הוץ של הבתים הפכו להיות המקום בו אנחנו מעוניינים לבלות. במיוחד בעונה הנוכחית, בה מזג האוויר מושלם לשהייה באוויר הפתוח, בין אם מדובר בקפה של שישי בבוקר, בבראנצ’ של שבת, בכוס יין במרפסת לעת ערב, או אפילו ליום עבודה שעבר עם הלפטופ החוצה, במקום להיות סגורים בבית כל היום. אמנם יש תחושה של חזרה לחיים במידה מסוימת בישראל, המסעדות נפתחו, המסיכות מתחילות לרדת ואפילו המלונות כבר מקבלים את אלו המציגים תו ירוק או בדיקת קורונה שלילית, אבל אין ספק שהתקופה הזאת השאירה את חותמה, ויש דברים שהשתנו. אחד הדברים הוא שגילינו כמה נעים לנו לשהות מחוץ לבית – בגינות ובמרפסות, כאשר אלו היו המקומות היחידים שהורשנו לצאת אליהם. התחלנו להשקיע במתחמי החוץ כמעט כמו שאנחנו משקיעים בפנים הבית, ולעתים אפילו יותר. יש שהתקינו דק עץ מפואר, גריל גז שעושה את כל העבודה בשבילנו, מערכות ישיבה של “הביוקר”, ואפילו בריכת שחייה.

הרציניים בלבד – התקינו מטבח חוץ במרפסת או בחצר

חובבי הבישול הרציניים הגדילו להוסיף במרפסת או בחצר מתקן שהוא בגדר “גיים צ’יינג’ר” רציני מאוד – מטבח חוץ. הכוונה למטבח שלם, כולל ארונות, כיור, כיריים, מקרר למטבח חוץ, ולמעשה ממש כל מה שנחוץ כדי להרכיב מטבח מושלם. למטבח חוץ יש המון יתרונות, במיוחד עבור בשלנים רציניים שגם מאוד אוהבים לארח. נתחיל מעניין הבלגן והריחות. נכון שריחות של בישול עשויים להיות נעימים ומגרים, אך כאשר אנחנו מבשלים בתוך הבית, הניחוחות הללו לעתים דבקים בריהוט, בספות ובבגדים, ואז זה פחות נחמד. ריח של בצל מטוגן הוא ריח מעורר תיאבון, אבל פחות כשהוא נדבק לשיער ולטי שירט שלנו. הבישול בחוץ, באוויר הצח, מנטרל את העניין הזה ומשחרר את הבית מריחות לא רצויים. שנית, עניין הלכלוך והבלגן – פעולות של בישול ואפייה הן “בילט אין” עם לכלוך ובלגן, גם אם אתם עובדים הכי מסודר. גם כשתבשלו במטבח חוץ, ככל הנראה תצטרכו להתמודד עם קצת בלגן, אבל כשחתיכות מזון או שומן נופלות על הדשא בחצר, זה הרבה פחות נורא מאשר על רצפת המטבח הביתי. העניין הזה הוא קריטי במיוחד כשיש ילדים בסביבה, ואם הם כאלה שאוהבים להתנסות בבישול בעצמם אז בכלל… באופן כללי, כשהלכלוך יוצא החוצה לאדמה או לדשא, קל יותר להתמודד איתו. עוד יתרון משמעותי במטבח החוץ, הוא במקרה שאתם אוהבים לארח. כולנו מכירים את הקונספט של ארוחה במרפסת, אך יודעים שהוא כרוך בריצות הלוך חזור פנימה למטבח והחוצה לחצר או לגינה, כאשר לעתים המטבח ממש מרוחק ממתחם החוץ של הבית. מטבח חוץ מאפשר לכם לבשל ולהגיש ממש באותו המקום, והסיפור הזה הופך לחגיגה כל כך מוצלחת, שלאט לאט אתם מוצאים את עצמכם אוכלים את כל הארוחות בחוץ. 

אם החלטתם להשקיע במתחם החוץ שלכם, ויש לכם מספיק מרחב כדי להכניס בו מטבח חוץ, כדאי שתדעו שמטבחי החוץ מגיעים במבחר דגמים, בקשת רחבה מאוד של סגנונות, של מידות ושל מתקנים ומכשירים. החל ממטבחים בסיסיים מאוד, עשויים פלסטיק או נירוסטה ועד למטבחים שהם ממש זהים למטבח מקצועי של פנים הבית. הכל תלוי בכמה אתם אוהבים לבשל ולארח וכמובן בגבולות התקציב שלכם. 

מטבח חוץ גדול עליכם? לפעמים גם מקרר קטן יעשה את העבודה

אם אתם אוהבים לבשל ולארח, ואוהבים לשהות במרפסת או בגינה של הבית, אבל מטבח חוץ, איך לומר? אתם עדיין לא שם? יש לנו פתרון ביניים מצוין עבורכם, שיוכל לשרת אתכם לשלל מטרות, והוא יכול להתאים לכל אחד, גם מבחינת שטח וגם מבחינת תקציב. מדובר כמובן במקרר קטן שתוכלו להציב במרפסת, בחצר או בגינה. מקררים קטנים מגיעים בשלל נפחים ומחירים, ותוכלו לבחור את זה שיתאים לכם באופן המדויק ביותר. אם החלטתם להציב מקרר כזה במרפסת, תוכלו להשתמש בו לאחסון בקבוקי שתיה קלה וחריפה, קרח ונשנושים שאתם אוהבים, ואלו יהיו נגישים עבורכם בכל עת שתבלו בחוץ. בנוסף, מי לא מכיר את הסיטואציה המבאסת, בה אנחנו חוזרים מקניות בסופר עם הר של שקיות מצרכים, ומתחילים לחפש מקום במקרר הביתי כדי לאחסן את כל מה שקנינו? רבים פונים לפתרונות יצירתיים כמו לנסות לאחסן אצל השכנים (שכנראה סובלים מאותה בעיה) ועוד. מקרר קטן מציע לכם שטח אחסון נוסף בתוך הבית או בחוץ, בו תוכלו להשתמש בכל פעם שאתם נתקלים בבעיה מהסוג הזה. 

קומפקטי ונייד – עוד יתרונות במקרר קטן

ישנם עוד יתרונות רבים במקררים הקטנים, במקרה שאתם זקוקים לשטח אחסון וקירור נוסף עבור המצרכים בבית. למשל במקרה שאתם אוהבים לבשל הרבה או שאתם משפחה גדולה שצורכת הרבה מזון. מקררים קטנים הם נגישים בהרבה במחיריהם, שיכולים להסתכם בכמה מאות בודדות של שקלים. כמו כן, הם קומפקטים וניידים, מה שאומר שתוכלו להציב אותם בכל נישה זמינה בבית, כל עוד זה בקרבת חיבור לחשמל ויש בה מספיק מרווח כדי לפתוח את הדלת. בנוסף, המקררים האלה הם קלים וניידים, ותוכלו לשנע אותם בקלות ממקום למקום, למרפסת, לחצר או אפילו לחדר השינה. במילים אחרות, כל משפחה זקוקה לעוד מקרר קטן שיהווה גיבוי למקרר הגדול שבמטבח.