מקררים כללי

מקררים קטנים: קומפקטיים, נגישים וחסכניים בצריכת חשמל

מקרר למשרד ולבית

בניגוד למקררים הגדולים הסטנדרטיים, למקררים הקטנים יש אינספור יתרונות. החל מקלות המשקל והאפשרות לשנע אותם ממקום למקום בקלות, ועד לחיסכון ניכר בצריכת החשמל. בנוסף המקררים הקטנים מגיעים היום בשלל עיצובים קוליים שישרדגו את החלל בו הם ניצבים ללא היכר. כל הסיבות להצטייד במקרר קטן לבית, לחצר, למשרד או אפילו לרכב


עד לשנים האחרונות, נתקלנו במקררים קטנים בעיקר כמיני-בר בבתי מלון ובצימרים, אבל היום רבים כבר הבינו שלגרסה הקומפקטית של המקררים הגדולים והמסורבלים יש אינספור יתרונות, וכבר החלו לרכוש את המקררים הללו לשימוש במשרד, בחצר ואפילו ברכב. במיוחד בתקופה של שינויים כמו זו האחרונה, במהלכה חלקנו עברנו לדירות יותר גדולות מאחר ואנחנו שוהים יותר בבתים, מבלים יותר בחצרות ובמרפסות, ורבים אף שדרגו את פינת העבודה הביתית למשרד של ממש. במקרים כאלה, נוח מאוד שיש מקרר שאפשר לנייד אותו בקלות ולהסב את השימוש בהתאם לצרכים המשתנים.

היתרונות המשמעותיים שבמקררים קטנים
1 הגודל כן קובע – חסכוניים במקום

המקררים הקטנים נעים בין נפח קטן של 17 ליטר, ממש כמו שידת מגירות קטנה ועד לכ-120 ליטרים. המשמעות של הדבר היא שגם תוכלו לנייד אותם בקלות ממקום למקום, להבדיל מניוד של מקרר גדול שלעתים מצריך את שכירת שירותיהם של מובילים. כמו כן, כמובן שתוכלו לבחור להציב את המקרר הקטן במגוון נקודות שונות בבית, כאשר כל נישה קטנה ופנויה, עם חיבור לחשמל בקרבת מקום, יכולה לאכלס אותו. במקרה שאתם מעוניינים להכניס מקרר קטן למשרד, תשמחו לשמוע שישנם מקררים קטנים עם דלת מגירה, שניתן אפילו להעמיד על שולחן או על ארונית, והם ישרתו אתכם נאמנה. במיוחד אם בעקבות מגיפת הקורונה והעבודה מהבית, עברתם למשרד ביתי, כדאי לשקול שילוב של מקרר, שיאפשר לכם להתרכז בעבודה ולא יצריך מכם לצאת מהחדר לעיתים תכופות. 

2 חיסכון ניכר בחשבונות החשמל

מקומות עבודה רבים מחזיקים מקרר ענק, כשכל תכולתו מסתכמת בכמה קרטוני חלב, ואולי גם כמה גביעי יוגורט מסומנים בשמות העובדים… במיוחד בתקופה בה התרגלנו להזמין משלוחי אוכל בלי להתבלבל, רבים כבר הפסיקו להביא אוכל לעבודה. מקרר גדול סטנדרטי, לא רק שלא מצדיק את החלל העצום שהוא תופס, אלא בעיקר צורך כמות אדירה של אנרגיה – מה שמתבטא בסופו של דבר בחשבון חשמל בשמיים, ולשווא. גם בדירות שותפים, לרוב המקרר הגדול נותר מיותם, ואולי תמצאו בו כמה שקיות של רטבים לסושי, שקיק של תבלין ישן לפיצה ואולי כמה בירות. חבל לבזבז את צריכת החשמל הזו על מקרר ענק וריק. במקרים כאלה, מומלץ בחום לעבור למקרר קטן, שיהיה בו מספיק מקום לאחסן ולקרר את המצרכים הללו, וחשבון החשמל יקוצץ באופן דרמטי.

3 מקרר אחד – מגוון שימושים


כאמור, מקררים קטנים הם קומפקטיים וקלי משקל, ואי לכך תוכלו להסב אותם למגוון שימושים, ללא הצורך להתחייב לפונקציה אחת או למיקום אחד. המקררים הקטנים יכולים להתאים לשימוש במשרד, במרפסת, בחדר העבודה הביתי, בחדר בדירת שותפים ואפילו ברכב. במקרה שאתם כבר לא זקוקים למקרר בחלל מסוים שבו הוצב, תוכלו לאחסנו בקלות במחסן או להסב אותו לשימוש שונה בחדר אחר. לדוגמא, אם יש לכם יותר ממפלס אחד בבית וחדר השינה או המשרד נמצאים במפלס העליון, כאשר המטבח נמצא במפלס התחתון, תוכלו לשקול להציב בחדרים העליונים מקרר קטן שיפטור אתכם מהצורך לרדת למטה למטבח כשמתחשק לכם משהו קר לאכול או לנשנש. או דוגמא אחרת – אם אתם חובבי טיולי שטח ויש לכם רכב מתאים, תוכלו להכניס מקרר קטן שישמש אתכם במהלך הטיולים, וישחרר אתכם מהדאגות לשלום המצרכים שהבאתם, לרבות ביצים, חלב ובירות. 

4 מחיר נגיש מאוד ביחס למקררים הגדולים

אם עסקינן בחוסר הצורך במחויבות, מחירי המקררים הקטנים נעים בין כמה מאות שקלים ועד ל-2000 שקלים, עבור אלו המפוארים ביותר. איך שלא מסתכלים על זה, זוהי הוצאה זניחה בהשוואה למקררים הגדולים, שמחיריהם לרוב רק מתחילים ב-2000 שקלים ומצריכים התייחסות ושיקולים כלכליים קפדניים יותר. הוצאה של כמה מאות שקלים עבור נוחות מירבית ושדרוג משמעותי ברמת החיים במשרד, בבית או במרפסת, היא בהחלט דבר מתקבל על הדעת, וברוב המקרים מצדיקה עצמה מהר מאוד.

5 מקרר שהוא גם שימושי וגם מוסיף טאצ’ של סטייל לחלל

בניגוד למקררים הגדולים הסטנדרטיים, שהם לרוב “מפלצות” מתכתיות שהיינו מעדיפים להצניע, המקררים הקטנים מגיעים היום בשלל עיצובים וסגנונות, שלמעשה יכולים לשדרג את החלל בו הם מוצבים, ולהוות פריט דקורטיבי המשדר טעם טוב ואפילו יוקרה. מקררים קטנים מעוצבים היום במבחר סגנונות – החל מהמודרניים המתכתיים, שיתאימו לחלל המעוצב בסגנון מינימליסטי “קר” יותר, ועד מקררי הרטרו הקוליים, שבמקרה שאתם חובבי וינטאג’, יתלבשו ככפפה ליד על החדר. ישנם גם מקררי תצוגה עם דלתות שקופות, דרכן אפשר לראות את התכולה המאוחסנת בפנים, והם מצוידים גם בתאורה פנימית שמוסיפה עוד אור וסטייל בחדר. כמו כן, ישנם מקררים קטנים ייעודיים לקירור יינות, כשהמראה של שורת יינות מאוחסנים, הנשקף מדלתות הזכוכית, עשוי להקנות מראה יוקרתי לכל החדר. 

אם החלטתם ללכת על מקרר קטן – פנו למשווק אמין בלבד

כמו כל מוצר חשמלי שאתם רוכשים, גם במקררים ואולי במיוחד במקררים, חשוב מאוד להקפיד על האיכות ולדעת שקניתם מוצר שיחזיק לאורך שנים וימעט בתקלות. במיוחד כשמדובר במקרר, מומלץ לפנות לספק ותיק ומנוסה, שמחזיק במוניטין טוב, שיוכל להציע לכם שירות נגיש, מענה לשאלות או תקלות אם יהיו, והכי חשוב – אחריות. מומלץ לרכוש מקרר שמגיע עם אחריות לכמה שיותר שנים.