מקררים כללי

מקרר שקט ותאורה עמומה – מגמות בעיצוב חדרי השינה

בבתים רבים, ובמיוחד בבתי משפחות, חדר השינה הפך למקום הבילוי הזוגי, ויש שאפילו מקיימים בו דייטים רומנטיים של ממש בעידן הקורונה. לצד זאת, אסור לשכוח שהחדר הזה צריך קודם כל לשמש אותנו לשינה טובה ואיכותית, ואנחנו צריכים להתחשב בעניין הזה כאשר אנחנו בוחרים את פריטי העיצוב והאלמטים השונים שישתלבו בחלל. שימוש בפלטת צבעים רגועה, בחומרים טבעיים, בבדים רכים ואפילו שילוב של מקרר שקט – יהפכו את חדר השינה לממלכה הכי שווה בבית

אין אדם שיכול לתפקד כראוי בלי שינה טובה ואיכותית. היום כבר מבינים את זה היטב, כאשר אינספור מחקרים בתחום מוכיחים עד כמה חיינו מושפעים מלילה של שינה רצופה, רגועה ונינוחה, ולהיפך. לעיצוב חדרי השינה, יש השפעה רבה על איכות השינה שלנו, ובמיוחד כשמדובר על האווירה והתחושות שאנחנו חשים עם כניסתנו לחדר השינה, ובעיקר בשעה שלפני ההירדמות. אי לכך, בבתים רבים החלו להשקיע משאבים רבים בעיצוב האלמנטים השונים בחדר, וכמובן גם במיטה איכותית.

בתקופת הקורונה, בה אנחנו מבלים את מיטב השעות בתוך הבית, חדר השינה עשוי להפוך למקום העיקרי בו אנחנו זוכים להירגעות ולפרטיות, במיוחד כשמדובר בהורים לילדים. זוגות הורים רבים ברחבי העולם, העבירו את ימי השנה האחרונה בציפייה מתוחה לרגע בו יוכלו להשכיב את הילדים לישון, להתרחץ ולהיכנס לבילוי נינוח עם בני הזוג בחדר השינה שלהם.

בהתאם למצב, חברות רבות החלו לשווק קופסאות עם משחקים משעשעים ורומנטיים והפעלות ייעודיות לזוגות, לצד בקבוקי קוקטיילים ועוד פינוקים. במקרה שלא התעדכנתם, ככה נראה דייט היום. זוהי סיבה נוספת למה כדאי לכם להשקיע בחדר השינה, ולהפוך אותו לחדר הכי אטרקטיבי וכייפי בבית.

יוצאים לדייט רומנטי בחדר השינה

 

בבתים בהם חדרי השינה והרחצה מצויים בקומה נפרדת (לרוב בקומה העליונה), חדר השינה יכול להפוך למקום בו אתם ממש “יוצאים לדייט”, ואם תעצבו אותו נכון, הוא עשוי לתת פייט לא רע בכלל לבר או למסעדה אליהם התרגלתם לצאת לבילוי זוגי רומנטי בתקופה שלפני פרוץ המגיפה. ישנם זוגות שהגדילו והכניסו לחדר השינה מקרר שקט, בו הם מאחסנים את היינות, הבירות, הפירות ועוד פינוקים שישמשו אותם בשעות הפנאי בחדר השינה המרוחק. מדובר במקררים קטנים שניתן לנייד בקלות, ולשלב בכל נישה קטנה פנויה, כל עוד בזו יש נקודת חשמל ומעט מקום לפתיחת דלת המקרר. במידה ופינת העבודה שלכם נמצאת בקרבת מקום ובאותה קומה, המקרר הזה יוכל לשמש אתכם גם במהלך שעות העבודה הביתיות, ולשחרר אתכם מהצורך לרדת למטה בכל עת שבא לכם לנשנש או לשתות משהו קר. המקררים הללו מעוצבים היום באופן נאה במיוחד, ויכולים אפילו לשדרג את העיצוב בחדר השינה. 

תאורה רכה ושימוש בחומרים טבעיים

אז נכון שכיום חדר השינה מהווה גם מתחם בילויים עבור לא מעט זוגות, אבל חשוב לזכור שהחלל הזה מיועד קודם כל כדי לקדם שינה טובה ואיכותית. האלמנטים והחומרים שתבחרו לעיצוב, ישפיעו מאוד על התחושות ועל האווירה בחדר, וכדאי לתת לכך את הדעת. המגמה בעולם היא להשתמש בחומרים במראה טבעי כמו עץ, ובפלטת צבעים רגועה של חומים, בז’ים, אפורים ושמנת, לצד האופציה להוסיף נגיעות מתונות של צבע בנקודות מסוימות, כמו במסגרות התמונות, בפריטים דקורטיביים ועוד. מומלץ לבחור מצעי כותנה רכים בצבעים בהירים ורגועים, ולכסות את הרצפה בשטיחים צמריריים ועבים, שיהיה נעים להניח עליהם את הרגליים איך שקמים מהמיטה בבוקר. אם יש חלונות גדולים בחדר, כדאי להוסיף וילונות במראה רומנטי, כמו בדים בהירים חצי-שקופים. המגמה בעולם עיצוב הפנים היום היא לשלב הרבה אלמנטים של טבע, כמו עציצים מלבלבים, התורמים לתחושת הזרימה וההתחדשות בחלל חדר השינה.

 

תאורה בחדר השינה היא משהו שכדאי להשקיע בו, שכן היא משפיעה מאוד על האווירה הנוצרת בחלל, ויכולה גם להחמיא לעיצוב הכללי. בחדר השינה כדאי לבחור בתאורה מרכזית הניתנת לעמעום, בדמות גוף תאורה צמוד תקרה, במידה והתקרה נמוכה והחדר קטן יחסית, או גוף תאורה תלוי, במידה והחלל מרווח יותר והתקרה גבוהה. בנוסף, כדי להוסיף נקודות תאורה מקומיות ליד כל אחת מהמיטות, לצורך קריאה לפני השינה. גם בקרבת ארון הבגדים, במידה והוא ממוקם בתוך חדר השינה כמו במרבית הבתים, כדאי שתהיה אופציה של תאורה חזקה יותר, על מנת שנוכל לראות היטב מה יש לנו בתוכם, במיוחד כשאנחנו ממהרים להתארגן בבוקר.

 

סביר להניח שאתם זוג החולק חדר שינה אחד, ולכן חשוב שבכל זאת לכל אחד תהיה בחדר את “הפינה שלו”, בה מרוכזים הדברים האישיים שלו ויש לו בה פרטיות מסוימת. הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בשידת לילה אישית הממוקמת ליד כל אחת מהמיטות, וגם, למשל בפינת טואלט עליה יונחו מוצרי הקוסמטיקה של כל אחד. 

“לנקות” את סביבת השינה ממטלות ועבודה

 

 חדר השינה מיועד בעיקר להירגעות ולפנאי, ולכן, אם יש לכם את האפשרות, אל תמקמו בתוכו גם פינת עבודה, המתקשרת אצלנו בראש אוטומטית עם מטלות וטרדות. חדר השינה האידיאלי צריך להכיל רק מה שקשור בבילוי הפנאי שלכם – מיטה, ספרים, טלוויזיה וכו’. אם חדר השינה שלכם מרווח במיוחד, תוכלו לשלב בו גם פינת קריאה עם כורסא נינוחה ונורת קריאה, או אפילו שולחן קפה או שולחן בר גבוה ושני כיסאות מתאימים, שיוכלו לשמש אתכם בבילוי הזוגי שלכם. כך או כך, השתדלו להימנע מעומס של אלמנטים, פריטים ודוגמאות בחדר הזה, ודאגו שיהיה בו אוורור טוב, לצד מיזוג אוויר שיעניק לכם את התנאים האופטימליים לשינה טובה.

 

חדר השינה שלכם עשוי להפוך לממלכה הזוגית הכי רומנטית ונעימה שיש, ולחלל הכי שווה בבית.