מקררים כללי

מקרר משרדי ופינת ישיבה סלונית – טרנדים בעיצוב חללי עבודה

מקרר יין משולב

משרדים היום הם כבר מזמן לא החללים האפרוריים והמשמימים בהם אנחנו באים לעבוד בלבד וללכת הביתה. מעסיקים רבים היום שוכרים מעצבי פנים שיעניקו למקום העבודה מראה מסוגנן, באווירה חמימה ואינטימית, תוך שהם לא מוותרים על הפרודקטיביות של העובדים. האלמנטים העיצוביים של חללי העבודה המודרניים

אם פעם המילה “משרד” היתה מעלה קונוטציות של שעמום, מונוכרומטיות של אפור, שהתבטאה בשטיחים אפרוריים מקיר לקיר, תאורת נאון קרירה, מטבחון עשוי פורמייקה לבנה ו”קיוביקלס” גנריים ומשמימים המשמשים כפינות עבודה זהות להחריד, עבור כל עובד באשר הוא – הימים הללו חלפו מזמן. ברחבי העולם המערבי השכילו להבין כבר מזמן שהעבודה היא חיינו, ומעסיקים רבים רוצים להעניק לעובדים שלהם חווייה נעימה יותר במקום העבודה, ולא כזו ששיחת ריכולים מעל למכונת הצילום היא האטרקציה המרכזית במשרד. בחברות רבות הבינו, במיוחד בתעשיית ההייטק, שכדי לגרום לעובדים להישאר שעות ממושכות במתחם העבודה, להיות פרודקטיביים אך גם להנות, יש לספק להם סביבת עבודה מתאימה, ולהשקיע מחשבה ומשאבים בעיצוב של המשרדים ובפסיליטיס המוצעים לשירות העובדים. ישנם כמה אלמנטים וכללי אצבע, שמעצבי הפנים והאדריכלים מאמצים בשנים האחרונות, כאשר הם ניגשים לעצב חללי עבודה ומשרדים, ואלו שואבים השראה גם מעיצוב הפנים של בתי המגורים המודרניים, שמגיעה מתוך ההבנה שבמקום העבודה אנחנו לא רק עובדים, אלא ממש חיים. 

 

די לניאונים – תאורה חמימה וביתית מחליפה את התאורה הקרה

כאמור, בעבר נהגו להתייחס למימד הפונקציונלי בלבד של התאורה במשרדים, ולכן היא התאפיינה בניאונים עוצמתיים, המפיצים אור מסנוור וקר. כיום, במקומות עבודה רבים מתחשבים בעיצוב הכללי לצורך בחירת התאורה, שתהיה גם נעימה, גם תייצר אווירה חמימה יותר אבל אם תהיה פונקציונלית ותשרת את העובדים היטב במהלך שעות העבודה הארוכות. אחד הפתרונות המאפיינים גישה זו היא שימוש בתאורה מרכזית חמימה ורכה, ותוספת של נקודות אור בדמות גופי תאורה עומדים או תלויים מעל לשולחנות העבודה של כל עובד.

ריהוט סלוני מחליף את הכיסאות המשרדיים


בחללי העבודה החדשניים, העיצוב לרוב מתכתב עם העיצוב הביתי, החמים והאינטימי של דירות המגורים. הדבר מתבטא בשימוש בפריטי ריהוט כמו כורסאות עור נוחות ורחבות, רהיטי עץ כבדים וכהים כמו שידות ושולחנות, ושטיחי וינטאג’ בשלל דוגמאות. גם הכיסאות המשרדיים שבעבר היו “מפלצות” רחבות ומגושמות, מקבלים היום טוויסט של עיצוב מעודן ושיקי יותר, זאת מבלי לוותר על ההקפדה הארגונומית שלהם, לשמירה על גב העובדים.

בחללי עבודה המעוצבים בסגנון וינטאג’, לא פעם עושים שימוש גם בחפצי אספנות כמו פטיפונים ישנים, מדפי ספרים ועוד, שמעניקים אווירה של מקום בילוי בוהמי, נוסטלגי ומסוגנן. במקומות העבודה המרווחים הללו, לרוב יוצרים גם פינות ישיבה דמויות סלון, עם ספות, כורסאות ושולחנות קפה, בהם העובדים יכולים גם לנוח ולהתרווח בהפסקות, אך גם לקיים פגישות עבודה של ממש עם קולגות, אורחים ולקוחות. 

 

למצוא פינות של פרטיות בתוך חללי העבודה המשותפים


למרות שמהמגמה היא לפתוח יותר ויותר חללי עבודה משותפים, בני אדם זקוקים לפרטיות ולשקט על מנת לעבוד באופן אופטימלי ולהגיע לרמת ריכוז מקסימלית. לכן, כשמעצבים חללי עבודה, חשוב מאוד לתכנן את ההפרדה בין פינות העבודה האישיות, ולוודא שלכל עובד יש את הפרטיות שהוא זקוק לה. ניתן לעשות זאת על ידי פרגודים מעוצבים, חלוקה לתאים ועוד. ישנם פריטים כמו מקרר משרדי, שיכולים לקדם את הפרטיות של העובדים וגם את השקט בסביבת העבודה. המקררים הגדולים שבעבר העובדים נהגו לחלוק אותם ולסמן את קופסאות האוכל שכל אחד הביא מהבית, מתחלפים כיום במקררים קטנים אישיים, שניתן להציב ליד כל מחלקה בחלל העבודה. מקרר למשרד הוא פריט שעשוי גם לשדרג את העיצוב הכללי, מאחר ואלו מגיעים היום בשלל עיצובים, כמו מקרר רטרו או מקרר ייעודי למשקאות אלכוהוליים כמו בירה ויין. תוספת של פריט כזה בחלל העבודה יכולה להיות מאוד שימושית עבור העובדים, וגם להוסיף שיק לעיצוב החלל. כמו כן, המקררים הקטנים הם ניידים וקומפקטיים – יכולים להשתלב אפילו על שידה או מתחת לשולחן העבודה, והם שקטים בהרבה מאחיהם הגדולים, כך שלא יפריעו לשטף העבודה.

שטיחים או פרקט – כיסוי הרצפה עשוי לחולל מהפך

 

כאמור, המגמה היום היא לגרום למקום העבודה להיראות ולהרגיש יותר ביתי. אחד האלמנטים המשפיעים ביותר על התחושות, האווירה והלוק, הוא החומר שבחרתם לכסות או לעצב בו את הרצפות. ישנן אופציות אינסופיות בתחום הזה, החל מרצפות פרקט, המעניקות את האפקט המיידי של חום וביתיות, ששימוש בהן כמעט וישחרר אתכם מהצורך לדאוג לכך באמצעות פריטים אחרים. אופציה נוספת היא שימוש בשטיחים עם צבעוניות עמוקה וחמה, כמו שטיחים פרסיים גדולים בגווני בורדו ובדוגמאות עשירות, שמחליפים כיום את השטיח-מקיר-לקיר האפור שהיה נהוג במשרדים. שטיחים גם מסייעים בסימון טריטוריות בתוך חלל גדול, ומעניקים תחושה אינטימית יותר. בנוסף, תוכלו לבחור דוגמאות וצבעים עבור אריחי הרצפה, בהתאם לסגנון שבחרתם לעצב בו את החלל. לדוגמא, אריחים מצוירים עבור חלל בסגנון רטרו, אריחים במראה גולמי של בטון לסגנון מודרני-תעשייתי יותר ועוד. כדאי לבחור אריחים קלים לניקוי מצד אחד, וכאלה שלא רואים עליהם בקלות כל לכלוך.

מסרים מעצימים עבור העובדים


לפני שאתם יוצאים לדרך עם עיצוב חללי העבודה, מומלץ לערוך ראיון מעמיק עם המעסיקים או עם הנהלת החברה, ולהבין מהם המסרים אותם היום רוצים להנחיל לעובדים. את המידע שהשגתם תוכלו לבטא באמצעות כיתוב של משפטים מעצימים בנקודות שונות בחלל העבודה, כמו המטבח או אפילו חדרי השירותים. אופציה מתונה יותר היא שימוש מעודן בצבעי לוגו החברה ועוד, בבחירת פריטי העיצוב של החלל.