מקררים כללי

מקרר יין: מתארגנים לחזרה לאירוח בחג הפסח

ישראלים רבים מתחילים להתחסן נגד הקורונה, ימים אביביים מפציעים גם באמצע ינואר ופברואר, ויש תחושה שפסח מתקרב, וכבר נוכל אולי לארח משפחה וחברים לארוחות חג או להרמת כוסית יין חגיגית בבתים ובמרפסות. אם אתם חובבי יינות, אתם ודאי יודעים שאלו מצריכים תנאי אחסון ספציפיים ומותאמים על מנת לשמור על איכותם, ועל הטעמים והארומות הייחודיים. מקררי יין ייעודיים מספקים את התנאים המדויקים לשמירה על היינות שלכם, והם גם כל כך יפים ומסוגננים, שממש מתחשק להציב אחד כזה בבית. כל הסיבות לרכוש מקרר יין

אנחנו לא יודעים אם זה אנחנו, או הימים האביביים שמפציעים פתאום באמצע ינואר ופברואר, אבל יש תחושה של אביב מתעורר באוויר… בנוסף, רבים כבר החלו להתחסן נגד נגיף הקורונה, והשמועה אומרת שעד חג פסח הקרוב, אולי נוכל כבר לשוב ולארח משפחה וחברים לארוחות חג, מלאות בשפע של מאכלים טעימים ויינות שישמחו את האווירה. אנחנו הישראלים אוהבים מאוד לארח, וכמה שיותר יותר טוב… המנהג הזה, שנבצר מאיתנו השנה, גרם לכולנו להתגעגע לחברת האנשים האהובים הקרובים אלינו, בין אם מדובר בבני משפחה או בחברים. אז בואו נשמור על אופטימיות ונאמין שבפסח הקרוב כבר נשב בין חברים, ונשיק את ארבעת הכוסיות, בתוכן יין משובח – אדום או לבן.

תקופות הסגר הגבירו את האהבה שלנו ליין

כבר חודשים רבים שנגזר עלינו להישאר בבתים, כאשר מקומות הבילוי, לרבות ברים ומסעדות – סגורים בכל מקרה. המצב הזה, גרם לרבים לפתח תחביבים הקשורים בצריכת אלכוהול בבית, לרבות יינות. השילוב של החרדה, הצורך באסקפיזם וחוסר האפשרות לצאת להתאוורר ולבלות, גרמו לנו להביא את המסיבה פנימה לתוך הבית. ישראלים רבים החלו להתעניין ברכישת יינות מיוחדים ומשובחים, מבצירים שונים ומיקבים שונים ממגוון מדינות מסביב לעולם. אם גם אתם משתייכים למועדון הזה, כדאי שתדעו שאם השקעתם כסף ומשאבים בבקבוקי יין טובים, יש לדאוג גם לאחסון ראוי עבור אלה. מקרר רגיל לא יוכל לשמור על איכותם באופן אופטימלי, ומומלץ להכיר את האופציה של מקרר יין ייעודי. במיוחד אם אוסף היינות שלכם הולך וגדל, ואתם מתכוונים לארח בביתכם משפחה וחברים שיהנו מכל אלו יחד איתכם.

ההבדלים המהותיים בין מקרר יין למקרר רגיל

אם אתם שואלים את עצמכם למה בעצם לא כדאי לאחסן את בקבוקי היין במקרר רגיל, חשוב שתעמדו על ההבדלים שביניהם. מקרר יין הוא לרוב מקרר קטן יותר ממקרר רגיל, שתוכנן ופותח כדי לשמור על איכות המשקה העדין שרכשתם, עד שתבקשו ללגום ממנו בהנאה גדולה. 

מקרר היין נבדלים קודם כל באופן ההעמדה של בקבוקי היין – יינות יש לאחסן בשכיבה, מאחר וכך פקקי השעם שלהם לא מתייבשים ולא יתפוררו בעת הפתיחה. מקררי יינות מעוצבים כך שתוכלו לאחסן בתוכם את כל הבקבוקים בשכיבה. המקררים הללו מגיעים היום בשלל נפחים לבחירתכם, החל ממקרר שניתן לאחסן בו 8 בקבוקים ועד כזה שיכיל בלי בעיה 110 בקבוקים. הכל עניין של כמה יין אתם צורכים. שאלות כמו – האם אתם נוהגים לארח בתדירות גבוהה (בשגרה כמובן), האם אתם רוכשים בקבוקי יין כאספנים, כמה מרחב יש בביתכם להצבת מקרר ועוד, יסייעו לכם להבין איזה גודל של מקרר יין הוא המתאים ביותר עבורכם. 

הבדל נוסף בין מקרר יין למקרר רגיל, הוא הטמפרטורה. יין הוא כאמור, נוזל עדין, הזקוק לתנאי אקלים מסוימים מאוד על מנת להישמר כראוי. במקרר רגיל הטמפרטורה היא פחות או יותר זהה בין כל חלקי המקרר, ואילו במקרר יין ניתן לווסת טמפרטורות שונות בין המדפים, ולהתאים אותן באופן מדויק לשמירה על הטעם והארומות של היינות. יינות לבנים, לדוגמא, זקוקים לטמפרטורה נמוכה יותר על מנת להישמר היטב.

עוד פרמטרים שמשתנים בין מקררים רגילים למקררי יינות ייעודיים, הם עוצמת האור והתנודות במקרר. יינות, ובמיוחד יינות אדומים, זקוקים לאפלה על מנת שלא להתקלקל. לא סתם, כל יקב שמכבד את עצמו מחזיק את היינות במרתפים חשוכים מתחת לאדמה. בנוסף, ככל שהיינות שלכם יספגו פחות תנודות – כך הם ישמרו טוב יותר. את דלתות המקרר הביתי הרגיל אנחנו פותחים שוב ושוב, מזיזים דברים במדפים וכו’, כך שהיינות המאוחסנים שם סופגים גם תנודות רבות וגם חשיפה מרובה לאור, כל פעם שהדלת נפתחת. כמו כן, דלתות מקררי היין הן מוצללות יותר מראש, כך שגם אם הדלת שקופה, בפנים נשמרת עלטה.

מקרר היין – הרבה יותר מפונקציה של אחסון, אלא אלמנט של סטייל

כשמדברים על בקבוקי יין, אי אפשר להתעלם מהפרמטר הויזואלי. לעומת המקררים הרגילים, שלא פעם ניצבים במטבח כמפלצת מתכתית ענקית וחסרת חן, מקררי היין מעוצבים למשעי, ויכולים רק לתרום לנראות הכללית ולסטייל של עיצוב הפנים בחלל הסלון, המטבח, חדר השינה, במרפסת, או איפה שלא תבחרו להציב אותם. אם אתם מחפשים תוספת שגם תשרת אתכם כדי לשמור על היינות הטובים שהשקעתם בהם, וגם תשדרג את המראה עם טאצ’ של סטייל שהוא מצד אחד נוכח, אבל מצד שני מעודן – מקרר יין הוא התשובה עבורכם. מקררי היין מגיעים במגוון עיצובים, ותוכלו להתאים אותם באופן מדויק לסגנון העיצוב השולט אצלכם בבית.

דמיינו לעצמכם כמה כיף ונעים יהיה לשבת בסלון או במרפסת בחברת היקרים לכם, ובכל עת שמתחשק, פשוט לשלוף בקבוק יין מהמקרר הנאה, להגיש אותו בטמפרטורה מושלמת, ולהנות ממלוא הטעמים והארומות שיש בו. אתם משקיעים כל כך ביינות איכותיים, זה הזמן להתקדם למקרר יינות שישמור על איכותם וישדרג את חוויית היין בחייכם.