מקררים כללי

קומפקטיים, שקטים וחסכוניים: כל הסיבות להחזיק בבית או במשרד מקרר קטן

מקרר תלוי לקוסמטיקה, לתרופות , למשקאות, למשרד ולבית

הבתים שלנו, לא מכבר, הפכו למקומות העבודה והבילויים שלנו, והביאו עמם צרכים חדשים. צריכת המזון והמשקאות בתוך הבית עלתה מאוד בשנה האחרונה, במיוחד כשמקומות הבילוי סגורים ואנחנו גם עובדים מהבית. שילוב של מקרר קטן בבית, במשרד או אפילו במרפסת, יכול לתת מענה לשינויים בהרגלי הצריכה, ולשרת אותנו נאמנה גם הרבה אחרי שהמגיפה תחלוף מהעולם

המקררים הקטנים, שאולי אתם מכירים יותר כ”מיני בר” ממלונות ומצימרים, כבר מזמן חדרו למרחב הביתי, ורבים רוכשים אותם כתוספת לצורך אחסון מוצרי מזון ומשקאות בבית או במשרד, ויש לכך לא מעט הצדקות. 

נפתח בכך שבשנה האחרונה, מגיפת הקורונה עם הסגרים והבידודים, גרמה לכולנו לשהות יותר בבתים במקום במקומות העבודה או במתחמי הבילוי. כתוצאה מכך – הבתים הפכו להיות גם המשרדים שלנו וגם מקומות הבילוי שלנו. גם אם זה בעל כורחנו, זהו המצב, ולא נראה שהוא עומד להשתנות. גם לאחר שוך המגיפה והחזרה לשגרה, מסתמן שנמשיך לבלות הרבה בחללי הבית השונים, שכבר הפכנו לממלכה שלנו.

אחת התופעות שהחלו בעקבות המצב, היא השקעה יותר מאי פעם המרחב הביתי, שכן, כאמור אנחנו שם 24 שעות ביממה, 7 ימים בשבוע, ואנחנו רוצים שיהיה לנו נוח, נעים ופרקטי. רשתות הריהוט, התאורה, מוצרי החשמל והמוצרים לבית דיווחו על עלייה חדה במכירות, כתוצאה מכך, כאשר גם הטיפוסים הכי לא “ביתיים” כבר נכנעו למצב והחלו להתעניין בשדרוג המרחב הביתי.

כל בני המשפחה אוכלים בבית – יש צורך במקרר נוסף

אחת התופעות שהסתמנה מאז שהתחלנו להיסגר בבתים, היא הבישול והאפייה הביתיים. ישראלים רבים החלו להשקיע בארוחות הביתיות, לחפש אחר מתכונים מיוחדים, לרכוש חומרי גלם לא שגרתיים ולבשל מצאת החמה עד הלילה. המשמעות של העניין, ובמיוחד כאשר כל בני המשפחה אוכלים את כל הארוחות בבית, היא שהמקרר מפוצץ, ואנחנו מנסים לעשות “טטריס” עם המצרכים בכל עת שמגיע משלוח מהסופר. במקרה שאין לכם תקציב או מקום במטבח למקרר גדול נוסף, מקרר קטן הוא הפתרון המושלם עבורכם. נציין גם שאם עברתם לעבוד מהבית, זה אומר שתאכלו יותר בבית, מה שגם יוסיף לעומס צריכת המוצרים, ובהמשך לעומס שיהיה על המקרר הביתי.

נאה, נייד וחסכוני בצריכת חשמל: היתרונות שבמקרר קטן, על פני מקרר רגיל

כאמור, מקררים קטנים עשויים להוות פתרון נפלא למצב שנוצר, בו נגמר המקום במקרר הרגיל, אך אין הצדקה לרכוש מקרר גדול חדש.

זול יותר – גם המכשיר עצמו וגם צריכת האנרגיה

היתרון הראשון והחשוב, הוא – איך לא, ההשקעה הכלכלית המופחתת שברכישת מקרר קטן. מחיר מקרר גדול חדש נע בין 2500 שקלים ל-10,000 שקלים. במיוחד בתקופה כזו, בה רבים מאיתנו איבדו את מקום עבודתם, הוצאה שכזו אינה עניין של מה בכך. מחיריהם של מקררים קטנים, לעומת זאת, נגישים בהרבה, ויכולים להסתכם בכמה מאות שקלים, תלוי כמובן בדגם ובנפח שתבחרו. כמו כן, חיסכון נוסף שמציעים המקררים הקטנים, הוא בצריכת החשמל הנמוכה שלהם, במיוחד כאשר משווים למקררים הגדולים. 

נייד וקומפקטי – אין צורך להתחייב על מיקום אחד קבוע

המקררים הקטנים, כשמם כן הם – קומפקטיים, קלים וניתנים לניוד בקלות. המשמעות של העניין היא שתוכלו להציב אותו בכל נישה קטנה פנויה, כל עוד זאתי קרובה לנקודת חשמל, ומאפשרת לפתוח את הדלת של המקרר בקלות. בנוסף, אם בעתיד תרצו להעביר את המקרר הקטן למיקום אחר בבית, במשרד או במרפסת, תוכלו לעשות זאת בקלות מאחר והוא קל לניוד, ואף נכנס לרכב בלי בעיה. אפילו אם למשך תקופה מסוימת תרצו לאחסנו, תוכלו למצוא לו מקום בקלות במחסן או בחצר.

שקט יותר – מתאים אפילו לחדר השינה

המקררים הקטנים הם בעלי מנועים וגופי קירור קטנים וחדשניים, כך שהם שקטים להפליא. יש כאלו שאפילו בחרו להציב מקרר כזה בחדר השינה, ולמלא אותו ביינות, בירות ומשקאות קלים, לשימוש זמין במידה והמטבח מרוחק. כמו כן, בעידן הקורונה חדר השינה לא פעם משמש אותנו כמקום בילוי לדייט רומנטי עם בני הזוג, ובירה או כוס יין לבן צונן ישר מהמקרר יכולות לגמרי לשדרג את החוויה.

מקררים קטנים למגוון שימושים

כדאי לדעת שישנם היום ברשתות המתמחות סוגים שונים של מקררים קטנים ייעודיים למגוון שימושים. לדוגמא, יש את המקרר ה”רגיל”, המיני בר שכולכם מכירים, אך לעתים הוא מחולק לתאים לשימוש מסוים. למשל, מקרר רגיל עם תא מיוחד לקירור משקאות אלכוהוליים כמו בירה או יין. ישנם מקררי יין ייעודיים, המספקים את התנאים האופטימליים לשמירה על היינות הטובים שרכשתם במיטב כספכם – לחובבי הז’אנר. ישנם מקררים המיועדים לשמירה על תרופות ואף מקררים קטנים ייעודיים לאחסון מוצרי קוסמטיקה רגישים.

כך תדעו לאיזה מקרר קטן אתם זקוקים

אם אתם עומדים לרכוש מקרר קטן, ישנם כמה קווים מנחים שיסייעו לכם להבין איזה מקרר הוא המתאים לכם ביותר. ראשית, בדקו מהן הפונקציות להן אתם זקוקים – למשל, האם זוהי הגדלת חללי אחסון מוצרי המזון עבור בני המשפחה? אם כן, בכמה בני בית מדובר? שאלות שכאלה יסייעו לכם להבין מהו נפח המקרר הקטן לו אתם זקוקים. בנוסף, כדאי לתכנן בדיוק היכן אתם יכולים או רוצים להציב את המקרר, ולבדוק האם יש שם מספיק מרחב עבור פתיחת הדלת, וגם מרווח קטן בין המקרר לקיר שמאחוריו. אם אתם אוהבים ללגום בירות או יינות איכותיים בתדירות יומיומית, שווה לשקול מקרר ייעודי למשקאות. במידה ואתם אוהבים לארח כמות גדולה של אנשים, כאשר נחזור לשגרה והדבר יתאפשר – שווה לשקול שילוב של מקרר קטן לצורך אירוח, במרפסת או בסלון.