מקררים כללי

מקרר רטרו וטפט גיאומטרי לקיר: כך תעצבו את הבית בסגנון נוסטלגי

עיצוב פנים בסגנון רטרו שואב השראה משנות השבעים העליזות, שכל מי שחי בתקופה ההיא היה שמח לחזור אליה, וכל מי שלא – מצטער שלא זכה לחיות בה. סגנון העיצוב הזה מתאפיין בדוגמאות גיאומטריות פסיכודליות על הקירות ועל פריטי הטקסטיל בבית, ובפריטים שימושיים כמו מקררים וטוסטרים בקווים מעוגלים ובצבעים נועזים. כמה טיפים שיסייעו לכם לאמץ את הסגנון הכי קולי שיש

אין מי שנשאר אדיר בפני סגנון רטרו בעיצוב פנים. מדובר בסגנון השואב השראה מהאופנה העליזה והתמימה של שנות ה-70, שהתאפיינה בקדחת הדיסקו, באווירה של אהבה חופשית, שעוד נותרה משנות השישים, בצבעים עזים ובדוגמאות גיאומטריות בהשראת השפעת סמים פסיכדליים שהיו נפוצים באותה העת. כל מי שחי בתקופה הזאת מתגעגע אליה, ומי שלא – מצטער שלא זכה להתקיים בעידן שכולו חופש, מוסיקה קצבית וטאצ’ של קוליות ופאנק. 

מעצבי פנים רבים מאמצים היום את סגנון רטרו, בין אם בעיצוב טוטאלי של החלל, לרבות דוגמאות של אריחי הרצפה ואהילים רבי נוכחות, או בעיצוב מרומז יותר, שעושה שימוש בפריטים שעוצבו בסגנון המדובר, או עם קריצה לתקופה ההיא.
חשוב לציין בהקשר הזה, כי פריטים בסגנון רטרו אינם פריטים ישנים ומאובקים שנקנו בחנויות עתיקות או יד שנייה, אלא פריטים חדשים שקיבלו השראה או אפילו הועתקו מהפריטים הנוסטלגיים של שנות השישים והשבעים.
ברוב הבתים המעוצבים, ואף במקומות כמו מסעדות ובתי קפה, המגמה ההולכת וגוברת היום היא דווקא לבחור שלא לבחור, וללכת על עיצוב אקלקטי המשלב בין כמה סגנונות. כך או כך, ישנם כמה פריטים או בחירות עיצוביות, שיכולות להעניק את הטאצ’ ה”רטרואי” המבוקש, גם אם אתם לא מעוניינים ללכת עד הסוף עם סגנון שנות השבעים.

לנועזים: קיר עם נוכחות – טפטים עם הדפסים גיאומטריים

מדובר במהלך עיצובי הדורש לא מעט נועזות, אך שכרו בצדו. טרנד שהחל בארצות הברית של התקופה השמחה הזו ונמשך לא מעט שנים, כאשר האמריקאים נהגו לקשט את הקירות בכל החדרים בטפטים שונים, ממש כמו ב”מופע שנות השבעים”, שם קירות הבתים תמיד מעוטרים בדוגמאות צבעוניות ונוכחות. במידה ואתם מעוניינים להכניס צבע ועניין הביתה, אך עדיין לשמור על איפוק מסוים, כדאי לבחור קיר אחד, ועליו להדביק את הטפט הנבחר. הדוגמאות יכולות להיות של צורות גיאומטריות בסגנון פסיכודלי, או של פרחים או נקודות קטנות ליצירת מראה סולידי יותר ואף רומנטי ונאיבי. יש הבוחרים לכסות את הקירות של חדר אחד כמו חדר האמבטיה או השירותים בטפט אחיד וליצור אפקט מפתיע ושונה בחדר זה. כך או כך, חברות הטפטים והמוצרים הנלווים מציעות לעתים איש מקצוע שיגיע אליכם הביתה וידביק באופן מקצועי את הטפטים על הקיר. אם אין לכם ידיים מדוייקות, כדאי לשקול את האופציה הזו, אחרת בקלות העניין עלול להיראות מרושל וחובבני. כמו כן, דאגו שסביבת הקיר הנבחר תהיה “רגועה” וסולידית יותר, הן מבחינת הצבעים, שמוטב שיהיו בהירים ונייטרלים, והן מבחינת הטקסטורות והדוגמאות. עומס של כל אלו עלול ליצור “רעש” בעיניים ולהוציא מאיזון את העיצוב והתחושות שהוא מעניק.

צורות חדות – פלטת צבעים רגועה


חשוב לזכור, במיוחד אם אתם בוחרים טפט או אריחי קרמיקה עבור בית מגורים, לא להשתולל עם הצבעים. הבית אמור להיות המקום בו אנחנו מוצאים שקט ושלווה, ושילוב של צורות חדות, דוגמאות עשירות וצבעים נועזים – עלול להפוך לצעקני ומטריד. לכן, גם אם החלטתם לאזור אומץ ולכסות קיר או יותר בטפט בסגנון רטרו, כדאי לבחור בפלטת צבעים רגועה ובהירה, בגוונים של חום, בז’, תכלת, חמרה וכו’. 

מקרר בסגנון רטרו – גם יפה וגם פונקציונלי

הנה כיוון בו דווקא כן ניתן להשתולל עם צבעים עזים – שילוב פריטים המעוצבים בסגנון נוסטלגי כמו מקרר קטן, טוסטר ועוד. מקרר רטרו הוא דרך נהדרת לשלב פריט שהוא גם שימושי וגם מעוצב באופן שמעניק את הטוויסט שביקשתם לעיצוב הכללי. אם גם כאן אתם רוצים לשמור על איפוק מסוים, תוכלו למצוא היום ברשתות המתמחות מקררים קטנים מעוצבים בסטייל, ולשלב אותם באחד מחללי הבית או אפילו במרפסת. המקררים הללו מגיעים בצבעים של שחור, לבן או אדום והם בדיוק התוספת שעושה את ההבדל. תשמחו לשמוע שלמרות העיצוב ה”מיושן” שלהם, הם משוכללים להפליא ויצננו את מוצרי המזון ביעילות מירבית.

פריטים נוספים שניתן לשלב בחללי הבית השונים ליצירת האפקט הנוסטלגי, הם פטיפון ישן עם נוכחות. למתקדמים, ניתן להציב בקרבתו מדף עם כמה תקליטים ישנים שגם יוסיפו אופי ועניין לחדר. ניתן היום להשיג כרזות ישנות וצבעוניות של פרסומות משנות השבעים, ולתלות אותן ברחבי הבית, לתוספת צבע ואווירה.

גופי תאורה עם נוכחות יעשו את האפקט

אהילים גדולים בקווים ישרים ונקיים, שתתלו מהתקרה, יעניקו אווירת סבנטיז, תוך כדי שיפיצו אור בעוצמה בחלל. אם הלכתם על האופציה הזו, כדאי לשלב גם עמעם שיסייע לכם להנמיך את עוצמת האור במקרה הצורך. כמו כן, אם תליתם גוף תאורה גדול ומרכזי, מומלץ להוסיף עוד כמה גופי תאורה קטנים יותר בנקודות שונות בחלל, על מנת “לרכך” את האור וליצור אווירה רגועה ונעימה יותר.

לסולידים – פריטי טקסטיל בעיצוב רטרו

במידה ואתם נמשכים לסגנון העיצוב הרטרו, אך פוחדים להתחייב לו ופחות מעוניינים בטוטאל לוק של דירה שקפאה במקומה בחמישים השנים האחרונות, תוכלו לשלב פריטי טקסטיל כמו כריות נוי, וילונות ושטיחים, בדוגמאות גיאומטריות ובפלטת צבעים אופיינית. פריטים אלו עושים אפקט גדול מבחינת העיצוב, ומהצד השני, ניתן להחליפם ולשנות אותם מעת לעת, שכן אינם דורשים השקעה כלכלית כמו מכשירי חשמל או פריטי ריהוט.