מקררים כללי

מקרר רטרו ובר ביתי מושקע – לעצב בסטייל דירת רווקים

דירות של גברים רווקים, במקרים רבים מסתכמות בפריטים פרקטיים בלבד, ללא מתן תשומת לב יתרה לעיצוב ולסגנון. כמה פריטי מפתח, יסייעו להפוך את הדירה למקום שגם נוח וכיף לגור בו, וגם מעוצב בסטייל

בואו נודה בזה, גברים בדרך כלל לא מאוד משקיעים בעיצוב הפנים של הדירה שלהם, אלא אם כן הם מגיעים מהתחום או שיש להם זיקה חזקה אליו. הם בדרך כלל נשארים בגבולות הפרקטיקה, כלומר מחזיקים בבית בדיוק מה שצריך כדי להתקיים בו, פריטי ריהוט בסיסיים, טלוויזיה וכו’, ולא הרבה מעבר.

במקרים רבים, כשנכנסת בת הזוג (או בן הזוג) לתמונה, היא משדרגת את חללי הבית השונים עם טאצ’ים של חן ונוי, מוסיפה וילונות, שטיחים, תמונות ועציצים, והופכת את המקום לביתי, נאה ונעים יותר. 

אבל בעידן של היום, אין סיבה לחכות לחצי השני שלכם, כדי להפוך את דירת הרווקים למקום נעים ויפה, שכיף לבלות בו. כמה אלמנטים מרכזיים שכדאי להשקיע בהם טיפה מחשבה (ולעתים קצת יותר כסף), יכולים לחולל מהפך של ממש, ולהפוך את הדירה לבית אמיתי, שתרצו להישאר בו יותר ויותר, במקום לברוח לבילויים בחוץ.

מקרר יכול להפוך לאלמנט עיצובי

נתחיל מזה שאם אתם רווקים החיים בדירה לבדם, כנראה שהמטבח הוא לא החלק הכי פעיל אצלכם, ובדרך כלל, אם נפתח את המקרר אצלכם בדירה, נמצא בו כמה בקבוקי בירות, חלק לקפה ואולי כמה אריזות רטבים מהטייק אוויי האחרון או המשלוח שהזמנתם. אף אחד לא אומר שאתם צריכים לבשל בעצמכם ולשנות את אורח חייכם, אבל כן אפשר לחשוב בהקשר זה – האם אתם מחזיקים מקרר גדול, שתופס הרבה יותר מדי מקום וצורך המון חשמל, כשפריטי המזון שנמצאים בו בקושי תופסים עשרה אחוזים משטחו, לשווא? במקרה שהתשובה היא כן, הפתרון האידיאלי עבורכם הוא לעבור למקרר קטן שיפנה לכם המון שטח מבוקש (במיוחד אם אתם מתגוררים בדירה קטנה כמו בתל אביב וכו’), ויזלול פחות מהתקציב שלכם. כמו כן, תוכלו לבחור בעיצוב מגניב כמו למשל מקרר רטרו צבעוני, שישדרג את כל העיצוב ויוציא אתכם כאניני טעם ומביני עניין. אם בחרתם במקרר מסוג זה, כדאי להתאים עוד פריטי עיצוב לסגנון הזה, ולהוסיף למשל תמונות בסגנון רטרו, כמו כרזות ישנות וצבעוניות שמוסגרו יפה, אולי לבחור גם טוסטר שעוצב בסגנון הזה ועוד. בדרך זו תהפכו את המטבח למעוצב ומסוגנן, מבלי לוותר על הפרקטיקה, ואולי אף לשדרג אותה. 

בר ביתי מושקע ישמח לבב אנוש

אם אתם רווקים שגרים לבד, אתם בטח מרבים להזמין חברים אליכם, ולהציע להם דרינקים כיד המלך. אחד האלמנטים שיכולים ממש להקפיץ את מראה הסלון, הוא לסדר בר משקאות יפה ומושקע. זה לא חייב להיות כרוך בהשקעה גדולה מדי, אלא יכול להסתכם בכמה מדפים חזקים שתתלו בסלון, ועליהם יונחו בקבוקי המשקאות שיש ברשותכם. אם אתם רוצים ויכולים לקחת את זה צעד קדימה, תוכלו להציב בקרבת מקום בוצ’ר עץ כבד, עליו תוכלו לשבת ולשתות עם החברים. אם אתם ממש רציניים, אוהבים יין ויש לכם עוד קצת כסף להשקיע בזה, תוכלו להצטייד במקרר יינות מקצועי, שיעניק לבקבוקי היין את התנאים האופטימליים להישמר היטב לאורך זמן. מעבר לכך, מקרר יין יכול להוות פריט עיצובי עם המון נוכחות ורושם, שיהפוך את הסלון שלכם למקום הבילוי המועדף על החבר’ה. במיוחד כשמדובר במקררים השקופים, דרכם ניתן לראות את הבקבוקים.

אלמנט ריהוט אחד שעושה את כל ההבדל 

אם עסקינן בטריקים עיצוביים פשוטים ליישום, שיגרמו לדירת הרווקים שלכם להיראות הרבה יותר מגניבה, אז אחת הדרכים לגרום לחלל כולו להיראות כמקום של מישהו שיודע מה הוא עושה, היא להשקיע בפריט אחד גדול, עם נוכחות משמעותית וכמובן – עם סטייל מתפרץ. זו יכולה להיות ספרייה נורדית שווה, עליה תניחו כמה ספרים, עציץ,  ואיזה כלי נגינה מוזר שהבאתם לפני עשרים שנה מדרום אמריקה,  זו יכולה להיות ספת וינטאג’ מבד או בצבע לא שגרתיים, זה יכול להיות מזנון רטרו שירשתם מסבתא, או כל פריט אחר עם נוכחות, אבל חשוב מאוד שהוא יהיה ברמה ועם איזה טוויסט שמעלה אותו לליגה של אלו שמבינים בעיצוב פנים. כמו כן, ישנם היום הרבה סוגים של גופי תאורה לא שגרתיים, כמו אהילים תלויים גדולים ומעניינים או מנורה עומדת בסגנון עדכני. אלו משרתים למעשה שני תפקידים – הם גם תורמים המון לעיצוב ולסטייל, וגם מחזקים את התאורה בבית, דבר שלכשעצמו יכול לשדרג את העיצוב. 

להבין שאתם לא ילדים, ולהתחיל להשקיע בדברים החשובים

באיזשהו מקום, רווקים נשארים סוג של ילדים בתוך תוכם, והדבר הזה בא לידי ביטוי בכל מיני פריטים בבית, שהם מפספסים את הצורך להחליף או לשדרג אותם. לדוגמא, חשוב נורא להשקיע במזרון איכותי לשינה. נכון שהדבר דורש השקעה לא קטנה בדרך כלל, אבל מדובר בבריאות שלכם ובאיכות החיים. כמו כן, אם אתם עדיין משתמשים במגבות הרחצה שעקצתם מהבית של ההורים, כדאי לבדוק אם אלו לא בלויות כבר ברמה שכדאי להחליף בחדשות. במקרה הזה דווקא לא מדובר בהשקעה משמעותית, ועדיין זה עניין שירים את איכות החיים שלכם באופן ניכר. אותו דבר נכון גם לגבי כלי המטבח שלכם, לרבות סירים ומחבתות, צלחות וספלים, ובעצם לכל הפריטים שאתם עושים בהם שימוש יומיומי. 

לסיכום, ניתן לשדרג את מראה דירת הרווקים שלכם בקלות רבה, וכך גם לשדרג את רמת החיים שלכם, כאשר אתם הופכים את הדירה לבית של ממש, ולמקום שתרצו לחזור אליו בסוף יום העבודה, ותשמחו לארח בו חברים.