מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

מקרר יין קטן ופריטי עיצוב בקווים מעוגלים ורכים – איך לעצב דירת לופט?

דירות גלריה הופכות ליותר ויותר פופולריות, מאחר והן עשויות להיות פונקציונליות ומגניבות באותו הזמן. עם זאת, הן מציבות אתגר עיצובי לא פשוט, מאחר וקשה לחמוק מהלוק התעשייתי שלהן, שעלול שלא להיות “ביתי” מספיק. כמה טיפים ורעיונות לעיצוב דירות לופט בצורה חכמה ובסטייל

לופטים (או בשמם הפחות סקסי – דירות גלריה) הם פורמט דיור נחשק למדי בשנים האחרונות, וזאת הודות לסיבות שונות, החל מהתקרות הגבוהות ועד לתחושת המרחב המרווחת. אבל התכונות האלו שהופכות את דירות הלופט לגדולות ומרווחות, גם מציבות כמה אתגרים, כמו הקושי ליצור פרטיות (או לפחות אשלייה של פרטיות ואינטימיות), חוסר ב”זרימה” ויזואלית ובהרמוניה, וגם, הקושי לגרום לה להיות מעוצבת כך שלא תרגישו שאתם חיים במוסך או במחסן גדול שהוסב לדירה.

החל משימוש בחומרים טבעיים ונייטרליים, ועד לפריטי עיצוב בסטייל אורבני כמו מקרר יינות – הנה כמה רעיונות וטיפים לעיצוב דירות לופט שיסייעו לכם לגרום לחלל הזה להרגיש נעים וביתי.

הקפידו על קו נייטרלי ונקי

פלטת צבעים מצומצמת ונייטרלית תבטיח תחושת קלילות ברחבי הלופט. במקרה שהמטבח הפתוח ממוקם מול הכניסה וחלל המגורים המרכזי, בחרו בחומרים, פריטי ריהוט וצבעים שלא יפריעו בדרך ושלא יצרו תחושת “תקיעות”. כמו כן, מומלץ להעדיף פריטי ריהוט רב תכליתיים, המשלבים מספר פונקציות יחד, כמו למשל שולחן אוכל המשמש גם כשולחן עבודה וכו’. כך או כך, הרעיון של זרימה ושל בהירות הוא שצריך להנחות אתכם בעיצוב.\

העדיפו תאורה צמודת קיר

במקרים רבים, בדירות הגלריה יש תקרות גבוהות בקומה הראשונה ובחדר השינה המוגבה, יש תקרות נמוכות בהרבה, בדומה לעליית גג. מבחינה ויזואלית, וגם מבחינה בטיחותית, עדיף לצייד את החלל הזה בפריטי ריהוט ועיצוב נמוכים וקרובים לקרקע. אתם לא רוצים להיות בסביבה כשנופלת מנורה עומדת למשל, ומתרסקת לקצה השני.  מסיבה זו, תאורה תקורה מובנית וגופי תאורה צמודי קיר הם הפתרון הטוב ביותר.

לרכך את העניינים

על מנת למנוע מהדירה להרגיש קרה מדי ואולי אפילו “מערתית”, השתדלו למלא אותה בפריטים עיצוביים שיעניקו לה חמימות ורכות. שכבות של בדים, כמו וילונות או שטיחים הקטיפתיים, וגם פריטים מעוגלים, כמו למשל מנורת שולחן, פסל בקווים הרמונים ועגולים, כריות ופופים, גורמים לתחושה נעימה ומזמינה. כמובן שגם עציצים יוסיפו נופך חיוני של טבע לחלל התעשייתי.

התקינו דלת פנימית שקופה

על מנת להשיג פרטיות מירבית בשטח חלל השינה, מבלי לגרום לחדר “להתכווץ” ולהרגיש חנוק וסגור, ניתן להתקין דלתות זכוכית שקופות פנימיות. אם יש לכם את האפשרויות להתקין דלתות זכוכית “צרפתיות” מהרצפה ועד התקרה, זה יהיה הפתרון האידיאלי, מכייון שכך הגובה של החלל יודגש במקום להצטמצם

צרו “חדרים” נפרדים

באמצעות קיבוץ של פריטי ריהוט יחד, תוכלו ליצור אשליה של “חדרים” נפרדים ברחבי הלופט. לשם כך, תוכלו להשתמש למשל בארון בגדים גדול, שיפריד בין חלל השינה לחלל הסלון. גם שטיחים מסייעים להגדרת שטחים שונים, ומומלץ להיעזר בהם לצורך כך.

יש לכם שטח מיותר בלופט? עשו ממנו משהו טוב

במקרה שהסיפון העליון הפתוח של הלופט מרגיש חשוף מדי כדי להוות חלל אינטימי ופרטי, תוכלו להפוך אותו לחלל מגניב ואולי החדר הכי כייפי שיש לכם בבית. זה יכול להיות חדר משחקים עם שולחן כדורגל או ביליארד, שולחן פינג פונג, או סתם ספה כייפית, מגזינים ומקרר יין קטן, שיכניס אתכם לאווירה של בר פרטי.

שימוש נוסף לסיפון העליון –  להפוך אותו למשרד הביתי

בתקופה בה יותר ויותר אנשים עובדים מהבית, או במקרה שאתם סטודנטים, ניתן גם להשתמש במפלס העליון כמרחב עבודה, מכיוון שהוא נוטה להרגיש מעט יותר פרטי ושקט מאשר המפלס התחתון הפתוח. הציבו שם שולחן עבודה ותאורה מתאימה (חשוב במיוחד בדירות לופט חשוכות) וצאו לדרך.

אל תפחדו מקצת צבע

זה שאתם גרים בלופט, לא אומר שאתם לא יכולים קצת להשתעשע עם צבעים. גוונים תוססים וחיים יכולים להחיות לופט, מבלי שהתוצאה תהיה מבולגנת או נועזת מדי. מכו כן, מאחר ותקרות הגבוהות הן שמכתיבות את הטון, העניקו להן תשומת לב נוספת כשאתם צובעים את הדירה, למשל באמצעות גימור מבריק של לכה.

השתמשו בווילונות או פרגודים כדי לייצר הפרדה

כאמור, אחת הבעיות השכיחות בדירות לופט, היא שקשה לייצר הפרדה של חללים בתוך החל הרחב והאמורפי הזה. אחד הפתרונות הפשוטים, הקלים והזולים לעשות זאת, הוא לעשות שימוש בוילונות לשם כך. תוכלו לתלות וילונות שישמשו כדלתות של ממש, למשל לצורך הפרדה בין חדר הרחצה וחדר השינה. במידה ויש לכם את האמצעים, גם פרגודים או מחיצות הזזה כמו דלתות הרמוניקה, כמובן יעשו את העבודה היטב. במקרה וההפרדה הזו עלתה לכם בכך שהחלל המופרד נראה קטן יותר כעת, תוכלו להוסיף מראה בחדר, שתעניק אשליה של חלל גדול יותר.

עציצים זה ההיפך מתעשייתי

כאמור, אחת הבעיות שמגורים בדירת לופט כרוכים בהן, היא הוייב התעשייתי, הנוקשה והלא-ביתי שמאפיין אותן. אז בנוסף להכנסת אלמנטים רכים וביתיים, שימוש בצבעים בהירים במראה טבעי ותאורה צהובה ורכה, מומלץ לגדוש את הדירה בעציצים מכל מיני סוגים. אפשר להעמיד עציץ אחד גדול עם נוכחות על הרצפה ובנוסף להציב עציצים על מדפים ולתלות עציצים מהתקרה, במידה והגובה שלה אכן מאפשר זאת. הצמחייה הירוקה והמלבלבת ממש סותרת את הלוק התעשייתי ממנו אתם מנסים לברוח, ומכניסה המון אוויר והרמוניה לדירה. 

לסיכום, עם קצת טאצ’ אישי והעמדה חכמה של פריטי הריהוט בחלל, דירת לופט יכולה להפוך למקום נעים וביתי, באווירה אורבנית וקולית, אך חמימה ומזמינה באותה המידה בדיוק.