מקררים כללי, מקררים לבית

מקרר מעוצב לצד מזנון וינטג’ – כך תערבבו בין סגנונות עיצוב שונים

קשה כיום למצוא סגנונות עיצוב שהם מובהקים וטהורים, מבלי שהתערבבו בהם גם פריטים השייכים לסגנון אחר, ומבלי שנגע בהם רפרנס כלשהו מעידן אחר. כך תשלבו בין ז’אנר אחד לאחר

על אף שלכל אדם שיש לו זיקה לעיצוב פנים, יש את הסגנון המועדף עליו, ולעתים אפילו הסטייל המזוהה איתו, קשה כיום למצוא סגנונות עיצוב שהם מובהקים וטהורים, מבלי שהתערבבו בהם גם פריטים השייכים לסגנון אחר, ומבלי שנגע בהם רפרנס כלשהו לאווירה שונה ולעידן אחר. מרבית סגנונות עיצוב הפנים, הם למעשה שילוב של מספר תקופות.

מעצבי הפנים של העידן הנוכחי (וגם אנשים שהם לא אנשי מקצוע ובוחרים לעצב בעצמם את הבית), למעשה בוחרים את המיטב מתקופות או אופנות מסוימות ומשלבים את האלמנטים הללו בבתים. כך למעשה נוצר הסגנון האקלקטי, שכיום הוא אחד מסגנונות העיצוב הפופולריים ביותר בתחום. הגישה הזו היא משוחררת וגמישה יותר מאשר עקרונות העיצוב הנוקשים של פעם, לפיהם הייתם חייבים לבחור בסגנון אחד וללכת איתו עד הסוף, ועד הפרטים הקטנים ביותר. כך, ניתן למשל לשלב בין סגנונות שונים המועדפים על שני בני זוג החולקים את אותו הבית, וגם לעשות שימוש בפריטים שונים, כמו למשל המזנון העתיק של סבתא, שימוקם בלב סלון מודרני. 

המטרה היא ליצור מרחב שהעיניים והראש תופסים כמכלול. הנה כמה טיפים שיסייעו לכם לערבב בין סגנונות, באופן בלתי מתאמץ וליצור חלל במראה הרמוני, מגובש ומאוחד.

הגבילו את פלטת הצבעים

עודף של צבעים עלול לגרום לדיס הרמוניה, ולתחושה שכל פרט בחלל כאילו עומד בפני עצמו. מנטרה טובה שכדאי לזכור לגבי השימוש בצבע, היא “להפיץ את העושר”, כלומר לחזור על אותם צבעים בנקודות ובפרטים שונים ברחבי החלל, על מנת ליצור התאמה בין פריטים ולגרום לחזרתיות רצויה בחדר, המעוררת תחושת הרמוניה. מומלץ לנסות להתמקד ולבחור מספר מוגבל של  צבעים שאתם אוהבים, ולחזור עליהם בכל חללי הבית, כך שתיווצר תחושה של אחידות נעימה, ללא תלות בסגנונות העיצוב השונים.  

בחרו מוטיב חוזר שיופיע מספר פעמים באותו החדר

צורה מסוימת או מוטיב חוזר שיופיעו מספר פעמים בכל החלל, עשויים לעורר תחושת התאמה ואחידות ולמנוע מהעיצוב להיראות “מפוזר”. באמצעות המוטיב הזה, תוכלו לאחד בין סגנונות העיצוב השונים. דרך נוספת לגרום לעקביות בסגנון העיצוב, היא למשל לבחור עיצוב זהה של רגלי כורסאות וכיסאות, שיחזרו על עצמם בכל המושבים שבחדר. 

להבליט פריט אחד ייחודי

במידה ויש בבית פריט אחד שונה וייחודי, שלא עוצב באותו הסגנון של שאר הפריטים, במקום לנסות להצניע אותו, מומלץ דווקא להסיט את תשומת הלב אליו (בהנחה שהוא נאה ומצדיק את העניין), ולמעשה להפוך אותו  למוקד החלל, ולבנות את שאר עיצוב החדר סביבו. זה יכול להיות מקרר מעוצב שיהפוך להיות מוקד המטבח שלכם, גם אם הוא מלא בפריטי וינטג’, וזו יכולה להיות ספריה עתיקה שתשלב בין פריטים מודרניים. כך או כך, זוהי דרך מצוינת להפוך משהו שאולי ממבט ראשון לא נראה מתאים, לאלמנט הבולט, המפתיע ובקיצור ה”וואוו” של החלל כולו.

שלבו בין סגנונות באמצעות רהיטים העשויים מאותו סוג עץ

תתפלאו לגלות כיצד פריטי ריהוט עץ שיוצרו בשתי תקופות שונות לחלוטין, ומשתייכים לסגנונות מנוגדים, יכולים להשתלב היטב זה עם זה, כל עוד הם מיוצרים מאותו סוג עץ או צבעונים באותו גוון עץ. במידה ויש ברשותכם מספר פריטי עץ שאינם תואמים בגוון, ועדיין אתם אוהבים אותם ומעוניינים לשלבם בחלל, ניתן לשקול לצבוע אותם באותו הגוון, או לחילופין, לצבוע את האחד כך שיתאים לאחרים.

שלבו בין פריטי ריהוט גנריים לבין פריטים ייחודיים

שלבו מספר פריטי ריהוט ייחודיים, בתוך חלל המעוצב עם פריטי ריהוט גנריים ובסיסיים, בצבעים ניטרליים. העדיפו שמרבית הרהיטים יהיו בצבע אחיד, עם גימורים בקווים נקיים ובמראה סולידי ונקי. באופן זה, פריטי הריהוט הבסיסיים לא יתחרו עם הפריטים הייחודיים ויוצאי הדופן, וישמשו להם תפאורה אידיאלית, שרק תבליט את יופיים וייחודם. 

לבחור קונספט לעיצוב

מומלץ לבחור קונספט כלשהו שיעניק לכם השראה במהלך תכנון עיצוב הבית, אם כי הנושא לא צריך להיות מוגזם, ולא צריך ללכת אחריו עם “ראש בקיר” ובאופן אובססיבי לוודא שהוא חוזר על עצמו בכל חדרי הבית. הקונספט גם לא צריך להיות ספציפי מדי, כמו למשל חיה שדמותה תופיע בכל החדרים (דבר שעלול להיות קריפי למדי). בחירת נושא או מראה מסוימים, יכולה באמת להפגיש בין האלמנטים השונים שבחדר. לדוגמא, ניתן לבחור בקונספט של “חוף ים”, ולקשט פינות מסוימות עם אלמנטים כמו צמחים, צילומים מתאימים ואפילו פלטת צבעים של כחול וצהוב רך. אפשר לבחור שהנושא יהיה מדינה מסוימת שאתם מתחברים לסגנון האופייני לה, או אפילו עונת שנה שאתם אוהבים במיוחד. הנושא יכול להיות גם פשוט סגנון עיצוב מסוים שמרבית הפריטים בבית יהיו מזוהים איתו, תוך שתשלבו פה ושם נגיעות של פריטים מסגנונות שונים. למשל אם החלטתם ללכת על סגנון מודרני, תוכלו לשלב לצד פריטים כמו גוף תאורה מתכתי, מקרר שקוף במראה עתידני ופלטת צבעים מצומצמת של שחור-לבן-אפור, גם פריטי וינטג’ שיוסיפו עניין. כאמור, במקרה כזה, יש לוודא שבצורות ובצבעים יש בכל זאת אחידות ועקביות.

כמו כן, שימוש בנושא לצורך השראה ועקביות, מתאים במיוחד כשמדובר בעיצוב חדרי ילדים, וניתן להחיל אותו על כל סגנון עיצוב. לדוגמא, עיצוב החדר באווירה של חלל, כאשר התאורה והצבעים בהתאם, או לחילופין, עיצוב חדר הילדים בסגנון של חיה מסוימת כמו ג’ירפה או נמר, או פשוט בקונספט של גן חיות וטבע.