מקררים כללי, מקררים לחדרי אירוח, בתי מלון וצימרים

מקרר מיני בר שקוף ופינוקים קטנים: חווית אירוח מושלמת בצימרים

מקרר חזית שקופה למשרד ולבית

נכון שהביקוש ליחידות אירוח מכל סוג שהוא, נמצא בשיא של כל הזמנים, ובעלי הצימרים מעלים את המחירים וקוצרים את הפירות. אך אין זה אומר שלא צריך להשקיע בצימרים, ולדאוג לחוויית אירוח מוקפדת

עונת הסתיו בפתח, ובמעבר חד (מדי), יגיע עד מהרה גם החורף. העונה הקרה היא שעתו היפה של האירוח בצימרים, מאחר ומדובר בחופשה או חופשונת לסוף שבוע ארוך, בסגנון אירופאי, שככל שהטמפרטורה בחוץ צונחת, כך היא הופכת להיות פסטורלית ורומנטית יותר. במיוחד אם מדובר בצימרים באזור הצפון ובעיקר באזורים גליליים, שהטבע והאקלים בהם דומים מאוד לנופים שבמדינות אירופה.

למעשה, בעלי הצימרים לא היו ממש זקוקים לחורף כדי להזרים אליהם לקוחות, אם כי המצב בארץ ובעולם, בעקבות מגיפת הקורונה, תומך מאוד בתיירות פנים, וכל מי שמחזיק בעסק של אירוח כזה או אחר, צימר, מלון, בית הארחה, אכסניה או אפילו אתר קמפינג, נהנה מביקוש שובר שיאים של כל הזמנים, והמחירים עולים בהתאם.

אבל אין זה אומר שאתם, בעלי הצימרים, יכולים לנוח על זרי הדפנה, או על זרי הפמפס שתקשטו איתם את יחידות הדיור. אתם עדיין פועלים בשוק תחרותי, ונמצאים בעידן בו הביקורות על חדרי האירוח ומתחמי החוץ המקיפים אותם, יכולות לעלות לרשת תוך דקות ספורות, ולהגיע לתפוצה רחבה מאוד. לכן, גם כאשר הביקוש עולה ועולה, עדיין כדאי להשקיע ביחידות האירוח שלכם, ותתפלאו, עם קצת מחשבה על הפרטים הקטנים, וטיפ טיפה השקעת תשומת לב באזורים מסוימים בצימר, לרבות המטבח והאמבטיה, תוכלו לקצור שבחים מהאורחים שלכם.

הנה כמה נקודות שכדאי לכוון אליהן את הזרקור ולהשקיע קצת מעבר:

המטבח

נכון שברוב הצימרים אין ממש מטבח, וגם אין צורך של ממש בכך, מאחר ובדרך כלל משפחות או זוגות המגיעים לחופשה קצרה במקום, באים ללילה או שניים ולא במטרה לבשל, אלא להתפנק ולסעוד את הארוחות הגדולות במסעדה או בטבע, ואילו פעמים רבות הם מקבלים את ארוחת הבוקר בתוספת תשלום, באמצעות בעלי הצימר. לכן, לא פעם, מה שמכונה “מטבח” בצימרים, מסתכם בהכנסת מקרר קטן לחדר, כיור ומצרכים להכנת קפה ותה.

אבל גם במקרה כזה, ניתן להשקיע קצת יותר וכך לא רק לשדרג את חוויית האירוח של הלקוחות שלכם, אלא גם לשדרג את העיצוב. לדוגמא, החלפת המקרר הקטן הסטנדרטי, שבדרך כלל מביאים אי שם למטה, במקרר מיני בר שקוף ומסוגנן, בתוכו תוכלו להפתיע ולפנק את האורחים, למשל, עם בקבוק יין, יכול לשנות לגמרי את התמונה.

כמו כן, כדאי להשקיע בכמה כוסות יפות לקפה, צלחות קטנטנות מתאימות וכמובן – כוסות יין. 

בנוסף, כדאי להשקיע בתחזוקת המטבח באופן מיוחד, מאחר שמדובר באזור שההיגיינה בו חשובה ביותר, ויכולה להשפיע על הרושם של האורחים שלכם ביתר שאת. למשל, אם הצטבר עובש בכיור או על הקירות הסמוכים, חשוב לטפל בו היטב. אותו הדבר תקף כלפי חלודה, בלאי של הארונות וכו’. מאחר שהצימרים בדרך כלל הם יחידה צמודת קרקע, מפגעים מהסוג הזה עלולים להיות שכיחים יותר. 

חדר האמבטיה

גם חדר הרחצה הוא אזור שפשוט חובה לשמור עליו נקי, היגייני ואפילו סטרילי. האורחים שלכם לא רק רוצים להתפנק, הם רוצים להרגיש בבית, ולהיכנס בביטחון (ויחפים) למקלחת, שלא לדבר על האמבטיה, או הג’קוזי אם יש אחד כזה. לכן, חשוב מאוד להשקיע בניקיון ובתחזוקה של חדר האמבטיה, ולערוך ממש מסדר של בדיקות בכל זמן נתון – אחת לכמה זמן ודאו כי הזרם במקלחת מספיק חזק, הבטיחו שאין עובש בסביבה ושהכל מצוחצח ונעים לשימוש.

כמו כן, החוויה בחדר זה יכולה להשתדרג פלאים אם תשקיעו בשטיחון רך ונעים שיפרש ביציאה מהמבטיה, בטוש חזק, נקי מאבנית, ובכמה תמרוקים איכותיים וחלוקי רחצה עבים ומפנקים.

המרפסת

אם אתם מחזיקים בצימר, באזור עשיר בטבע ובאווירה כפרית, סביר להניח שרוב המבקרים אצלכם הם אנשים החיים בעיר. אם כן, לאורחים שלכם חשוב במיוחד לחוש את הטבע, ולהנות מבילוי נינוח, עם כוס יין, בשקט של מרפסת הצימר. לכן, חשוב להעניק תשומת לב ויחס משמעותי לאזורי החוץ של הצימר – להשקות ולכסח את המדשאות, לטפח את הצמחיה, לדאוג למערכת ישיבה נאה ונוחה ולתאורה ראויה, שתאפשר למבקרים לשהות שם גם עם רדת החשיכה. 

הפינוקים הקטנים שמעבר

ידוע, אלוהים נמצא בפרטים הקטנים, וכשמדובר בחוויית אירוח בחדר קטן – המשפט הזה נכון כפליים. חדרי אירוח הם קטנים ומינימליסטיים, ולכן העין רואה את הכל בהם, וגם כל פינוק קטן יכול לעורר שמחה גדולה בלב, לצד הערכה רבה. נסו לחשוב על החוויה מנקודת מבטם של האורחים שלכם, ודאגו לא רק שלא יחסר להם מאום בביקור אצלכם, אלא שיהיה גם קצת מעבר.

הכוונה למשל היא לכמה קפסולות של אספרסו שיונחו בקופסא יפה ליד מכונת הקפה, וקרטון חלב לקפה שיחכה להם במקרר. תתפלאו לגלות, שלא בכל צימר הדברים האלו הם מובנים מאליהם. אם בא לכם לתת קצת מעבר, תוכלו להוסיף גם קרטון של חלב צמחי, שהביקוש אליו הולך וגובר.

ואי אפשר לדבר על קפה, בלי משהו קטן ליד…. אז במאמץ קטן, ואפילו בתקציב מוגבל, אם תניחו קופסאת  עוגיות או עוגה על השולחן, אין לכם מושג עד כמה תשמחו את המבקרים אצלכם. כמובן שרצוי שאלו יהיו הום מייד, אבל גם רכישה מיצרן איכותי היא לגמרי לגיטימית ותעשה את העבודה נהדר. 

בקבוק יין, גם אם לא מהסוג היקר ביותר (ואולי אפילו יצרן מקומי יתמוך בחוויה האותנטית) כמובן יכול לחולל מהפך בתפיסת החוויה של האורחים, וגם לסייע להם להשתחרר ולהירגע כמובן.