מקררים כללי, מקררים לבית

מקרר קטן לחדר ושובר לחנות אהובה – רעיונות למתנות לילדים ולנוער

חגי תשרי כבר כאן – ואם אתם ההורים מחפשים מתנות לילדים קטנים או למתבגרים שלכם, הכנו עבורכם כמה הצעות מנצחות

“ושוב איתכם, ושוב איתכם…” מבלי ששמנו לב, השנה המעט הזויה (בלשון המעטה) הזו מתקרבת אל סופה, ושוב חוזרים אלינו ימי החגים, שאולי יכניסו קצת שמחה ומצב רוח חיובי לכל מה שקורה בארץ ובעולם, ובמיוחד להשלכות הגל הרביעי של הקורונה, שנמצא בעיצומו כרגע, ופוגע לנו בשגרת החיים.

חגי תשרי, ובמיוחד הראשון והחגיגי שביניהם, הלוא הוא ראש השנה, הם תמיד בסימן של התחלה חדשה ואופטימית, ושל סעודות ומפגשים משפחתיים וחברתיים, שאלו תמיד מבורכים ומשמחים. בד בבד, זוהי גם שעת חלוקת המתנות לבני המשפחה ולחברים הקרובים, וכשמדובר בילדים שלנו, אנחנו תמיד שואפים “לקלוע בול” לטעמם, ולהצליח לשמח אותם ולחמם את הלב, ואיך לומר? זו לא תמיד משימה פשוטה. במיוחד כשמדובר במתבגרים, שבאופן כללי נמצאים בתקופה בחיים שקצת קשה לרצות אותם. ההמלצה הגורפת היא להעניק להם כל דבר שיקדם את הפרטיות שלהם ויגרום להם להרגיש כמבוגרים (כי בינינו, הם חיים בסרט שהם מבוגרים, וכל מי שמערער על כך – דמו בראשו). החל ממקרר קטן לחדרי נוער ועד לסמארטפון משלהם – כל דבר שלמעשה יפחית את התלות בכם ההורים, הרי הוא מבורך.

אם כן, הכנו עבורכם כמה רעיונות מנצחים לילדים ולבני נוער:

לילדים קטנים

משחק עם ערך מוסף

המובן מאליו הוא כמובן לרכוש לילדים הקטנים שבחבורה – צעצועים. עם זאת, לא כל הצעצועים נולדו שווים… יש משחקים, ובמיוחד בובות, שאולי יגרפו התלהבות גדולה עם קבלתם, אך בהמשך ישכבו דוממים, כאשר איש אינו נוגע בהם. ההמלצה היא לקנות משחק שיש בו ערך מוסף, כלומר או שהוא יעסיק אותם ויהיה בשימוש במשך זמן רב, או שיהיה בו ערך חינוכי (למשל משחק מגנטים של אותיות, באמצעותו ניתן ללמוד לקרוא) או הכי טוב – גם וגם. כל משחקי ההרכבה, החל מפזלים ועד מגנטים, או מסילות רכבת שיש להרכיב לכדי מסלול מפואר. כל הורה שיש ברשותו משחקי מגנטים צבעוניים להרכבה, יודע שזה משחק שלא מפסיקים להשתמש בו במשך שנים על גבי שנים. כמו כן, משחקי יצירה הם ערכיים מאוד, מפתחים כישורים ויכולות, ותורמים לסוגיות של ויסות חושי ועוד, וגם יש ערך בכך שהילד יוצר משהו וממש יכול לראות, להציג ולהתגאות בפרי ידיו. ערכות צביעה, בצק צבעוני עם שבלונות מעניינות, ערכות להכנת צמידים ושרשראות או קישוט לחדר, הן בחירה מצוינת.

כרטיסים לפעילות חווייתית

בימים אלו, כאשר במקום סגר, הילדים מתבקשים לבצע בדיקות מהירות וכך הם יכולים להיכנס ולהשתתף באטרקציות שונות, המתנה הזו שוב יכולה להיות רלוונטית. לדוגמא, כרטיסי כניסה ללונה פארק, לפארק טרמפולינות או לפארק מים, יכולים להיות מתנה מרגשת במיוחד. עם זאת, קחו בחשבון שבאמת תצטרכו לקחת אותם לאיזו פעילות שזו לא תהיה…

בגדי חג תמיד עושים את העבודה

אם באמת שאין לכם עודף סבלנות לכתת רגליים ולחפש מתנה מקורית, דעו שבגדים חגיגיים (לא כאלה שהולכים איתם לגן, אלא רק כאלו השמורים למקבלי השבת ביום שישי), תמיד יעשו את העבודה. ובואו נשים שנייה את הפוליטקלי קורקט בצד – במיוחד אם יש לכם בנות, שמלות מתנפנפות ומסתובבות, רצוי עם טול, רצוי בוורוד – והופ, הגשמתם לגברת קטנה חלום. 

לשפים הקטנים – ערכת בישול

יותר ויותר ילדים מתעניינים בפעילות הבישול והאפייה במטבח הביתי, ולכם ההורים, יש את כל הסיבות לתמוך ולקדם את העניין הזה (למעט הבלגן שנשאר אחר כך). אם הילדים שלכם נמשכים למטבח, תוכלו לקנות להם כמתנה ערכת בישול ואפיה הכוללת מערוך, מטרפה, קרש חיתוך ועוד, ולהכין איתם יחד מתכונים מותאמים לילדים. 

למתבגרים

מקרר קטן לחדר – כל מה שישיג להם פרטיות

בני העשרה שאתם מדי פעם רואים חולפים בבית, חולמים על בית משלהם, אוטונומיה ופרטיות מוחלטת. לכן, כל מתנה שתקדם את העניינים הללו, תבורך ותהיה מוערכת על ידם. מתנה כמו מקרר קטן לחדר, מיטה זוגית “של גדולים”, או כל דבר שיאפשר להם להרגיש כאילו הם למעשה עזבו את הבית ועברו לדירה משלהם – יבוא להם בטוב.

אם מרגיש לכם שמקרר של ממש גדול עליכם ועליהם, תוכלו להסתפק במקרר משקאות קטן, בו הם יאחסנו כמה פחיות ונשנושים, שיוכלו לסדר להם שעות ארוכות בלי לצאת מהחדר. 

“אתם לא מחליטים עלי” – שובר לחנות שאוהבים

כאמור, הטינאייג’רס ששוכנים אצלכם בבית, בטוחים שהם כבר אנשים גדולים ובוגרים, וישמחו אם תעשו כל דבר שיתמוך בתחושה הזו. פתרון שיכול להתאים במקרה זה מבחינת מתנה, הוא בעצם לרכוש להם משהו שהם יוכלו להחליט בעצמם מה הם קונים איתו. אנחנו לא מתכוונים לכסף, כי לתת להם כסף זוהי פעולה יומיומית יותר, שאין בה את האלמנט האישי והחגיגי שאנחנו מחפשים במתנה. לכן, שובר לרשת חנויות שהם אוהבים, או שובר כללי יותר, שחל על שלל רשתות שונות, יכולים להוות פתרון מצוין.

כרטיסים לפעילות חווייתית מותאמת לגילם 

עם כל הכבוד לזה שהחבר’ה בטוחים שהם גדולים, אתם עדיין ההורים שלהם, ועדיין תשמחו להעניק להם משהו עם ערך חינוכי, שיפתח אותם בדרך כזו או אחרת. לכן, תקופת החגים והמתנות הם הזדמנות להעניק להם משהו שהוא גם כייפי וחווייתי, וגם יש בו ערך מוסף. לדוגמא, אפשר לקנות להם סדרת שיעורי גלישה (כמובן, אם הדבר מתאים ספציפית לבני הנוער שלכם), או לחילופין, אימוני ספורט כלשהם שמדברים אליהם. גם פעילות שהיא נטו לכיף, כמו פעילות אקסטרימית דוגמת מתחם שמדמה תעופה באוויר וכדומה, יכולים להתקבל בשמחה גדולה מבחינתם.