מקררים כללי

מקרר קטן לחדר ותאורה חזקה – כיצד לאבזר דירה קטנה?

מצב הנדל”ן ובעיקר שוק הדירות המוצעות להשכרה, לא פשוט, וצעירים רבים נאלצים להתפשר על דירת חדר קטנטנה, ולו בשביל האפשרות לגור לבד במיקום מרכזי. עם כמה עצות מעשיות, כמו שמירה על מינימליזם ושימוש בריהוט רב-תכליתי, תוכלו לפצח את הסיפור, ולהנות מאשלייה של שטח גדול ומאוורר

מצב הנדל”ן בארץ, ובעיקר מצב שוק הדירות העומדות להשכרה לא פשוט, והמחירים פשוט לא מפסיקים לעלות. כמובן, יש את אלו שמרוויחים מזה היטב, אך לרוב פשוטי העם לעתים לא נותר אלא להסתפק בדירה קטנה מאוד. במיוחד כאשר צעירים בערים גדולות כמו תל אביב, חיפה, גבעתיים, רמת גן ועוד, מבקשים להתגורר לבדם ולא עם שותפים, הם בדרך כלל נאלצים לגור בדירות ששטחן לא עולה על 40 מ”ר במקרה הטוב.

במקרים רבים, צעירים ובעיקר סטודנטים, מתפשרים על שכירת דירת חדר, בה בעצם באותו חלל נמצאת גם המיטה, גם המטבחון, גם פינת ישיבה, וגם שירותים ומקלחת בגודל מיניאטורי. במקרים אחרים, ישנה גלריה, כאשר מטפסים לחלל השינה באמצעות סולם או כמה מדרגות, ושם ניתן בעיקר לישון, מאחר והתקרה משפשפת את הראש אם מנסים לעמוד שם.

לא פשוט, אבל כל אחד עושה את הבחירות שלו ואת הפשרות שלו בתקופות מסוימות בחיים, ויש לא מעט שיסכימו לגור בחללים קטנטנים, ולו בשביל האפשרות לגור לבד, ללא שותפים, ובמיקום מרכזי ואטרקטיבי, כאשר העיר הגדולה נמצאת מתחת לבית, והכל זמין ונגיש. יש עוד סיבות להצדיק את הבחירה הזו, כמו למשל העובדה שבשלב זה של החיים, שנות העשרים או השלושים, במיוחד כשלומדים באוניברסיטה ועובדים בעבודות סטודנטיאליות כמו מלצרות וכו’, חיים את העיר בכל הכוח, מבלים בברים, במסעדות ובבתי קפה, הולכים הרבה לים, עושים ספורט, ובשורה התחתונה – לא נמצאים הרבה בבית, כך שזה לא כל כך נורא שהוא קטן.

כמה טיפים שיסייעו לכם לאבזר ולעצב  דירות קטנות ביעילות ובאופן אסתטי

שימוש רב תכליתי בפריטי ריהוט

אם שטח הדירה שלכם קטן במיוחד, תצטרכו לעצב אותו בחוכמה, כשעיקרון הפונקציונליות של פריטי הריהוט הוא שמנחה אתכם. הכוונה היא לבחור פריטי ריהוט שיכולים לשרת אתכם לכמה שיותר שימושים. לדוגמא, ארון בגדים גדול שיוצב באמצע החלל, יכול גם שמשמש כחוצץ בין המיטה לפינת הישיבה, וגם כמובן לאחסון הבגדים. או דוגמא אחרת – לרכוש ספה איכותית שנפתחת למיטה נוחה, וכך תוכלו גם לחסוך המון מקום בחלל, וגם לארח חברים בכיף ב”סלון” שלכם. בנוסף, אם יש לכם מקום לשולחן אוכל קטן, ציידו אותו בכיסא נוח, והשתמשו בו גם כדי לעבוד וללמוד עם המחשב, כלומר פינת אוכל המתפקדת גם כפינת עבודה.  באופן כללי, כל פריט ריהוט שאתם שוקלים להכניס לדירה, חישבו היטב לפניכן האם הוא באמת ישמש אתכם ולאילו מטרות. 

תאורה חזקה יוצרת אשליה של חלל יותר גדול

הטיפ הבא הוא יותר בכיוון העיצובי, אך תהיה לו לא מעט השפעה גם האווירה שתיווצר בדירה ואפילו על מצב הרוח. דירות קטנות עלולות להיות גם מעט חשוכות יותר, מאחר ובדרך כלל אין בהן הרבה חלונות. המצב הזה גם עלול לגרום לדירה להיראות קטנה עוד יותר ממה שהיא (שחור זה מרזה, זוכרים?), וגם עלול לגרום לאווירת נכאים בבית. הפתרון הוא פשוט למדי, בחרו גוף תאורה צמוד תקרה או צמוד קיר, על מנת שלא יבזבז שטח יקר בחלל, וציידו אותו בנורה חזקה שתפיץ אור עוצמתי. 

מינימליזם כמו אצל היפנים

היפנים מפורסמים בחללי המגורים הזעירים שלהם, שכמעט תמיד חפים מציוד, מקישוטים ומפיצ’פקעס מיותרים, והשמועה אומרת שהם חיים טוב ככה. במילים אחרות, יש לנו מה ללמוד מהם, ובמיוחד בכל מה שקשור בסידור הבית ובמינימליזם. אם אתם עומדים להיכנס לדירת חדר קטנה, או שאתם כבר גרים בכזו ומרגישים שצפוף לכם, מומלץ בחום לקרוא את רב המכר “סוד הקסם היפני”, של מארי קונדו, כוהנת הסדר והארגון שכבר הפכה לסלב ברחבי העולם. תוכלו למצוא ברשת בקלות גם חומרים אחרים המסבירים כיצד להיפטר מכל מה שלא צריכים בבית.

מעבר דירה הוא הזדמנות נהדרת להיפטר מכל הפריטים שאתם כבר לא עושים בהם שימוש, באמצעות מכירה או מסירה. כל שתידרשו זה להיות כנים עם עצמכם ולבדוק כל פריט טוב טוב, תוך שאתם שואלים את עצמכם – “האם אנחנו באמת משתמשים בזה?”. אל חשש, ככל שמתרגלים שחרור של חפצים, מתחילים להתמכר לזה וממש להנות מכל דבר שמוציאים מהבית ונפטרים ממנו.

גרסאת ה”מיני” של כל הציוד: מקרר קטן ופריטי ריהוט בגרסא מוקטנת

דירה בשטח מצומצם, ועוד כזו שאנחנו לא נמצאים בה הרבה, ממש דורשת שנאבזר אותה בגרסאות המוקטנות של כל פריט אפשרי. לדוגמא, ניתן להשיג מקרר קטן, ארון קטן, שידת לילה שהיא בעצם שרפרף שלא תופס הרבה מקום (אתם רק צריכים משהו להניח עליו את הטלפון והשלטים לפני השינה, וזה יעבוד), ספה דו מושבית, שולחן קפה קטן וכו’. באופן זה, תחסכו המון שטח בדירה, ותוכלו להנות מתחושת האוורור בה.

בהכנסת מקרר קטן לחדר יש המון יתרונות, מעבר לזה שהוא מינמליסטי, קל ונייד, הוא גם צורך פחות חשמל, הוא זול יותר בפני עצמו, והוא יוכל לעבור איתכם בקלות גם לדירה הבאה, ללא צורך בהובלה מיוחדת. כמו כן, אם אתם צעירים סוערים ובועטים, אתם ודאי לא נמצאים הרבה בדירה ולכן גם לא זקוקים למקרר גדול, שכן, אתם ניזונים בבית בעיקר מקפה, בירות ואולי קורנפלקס וכריכים, כך שממש אין צורך ב”מפלצת” המתכת הגדולה שתתפוס לכם שטח יקר לשווא.