מקררים כללי

מקרר לאוטו ולו”ז מאורגן: לעבור את החופש הגדול בכיף

מקרר לרכב, למשרד ולבית

אוגוסט שוב כאן בכל הכוח, החופש הגדול התחיל זה מכבר וחגי תשרי נושפים בעורפנו ההורים, ומפצירים בנו לעשות תוכניות וליזום אטרקציות. התארגנות נכונה ותכנון מוקפד של לוחות זמנים, עשויים להפוך את הלימון ללימונדה, במיוחד כשמדובר בטיולים עם ילדים

אז אוגוסט שוב כאן, והשנה, בדומה לשנה שעברה, האופציה של לטוס לחו”ל ולהתרענן קצת עם הילדים, שוב הולכת ומתרחקת מאיתנו, מאחר ומדינות רבות נצבעות באדום והטיסות אליהן עומדות להתבטל, במקרה הפחות טוב. במקרה הטוב, נצטרך לחזור מהן ישר לבידוד עם הילדים, ובמשפחות רבות האופציה הזו אינה באה בחשבון. אז מה נשאר לנו? את כל אוגוסט, והשנה גם את כל חודש ספטמבר, רצוף החגים והחופשות מהמסגרות, להעביר את הזמן עם צאצאינו האנרגטיים, המשועממים והמאוד זקוקים לפעילות יזומה מצדנו. 

למרות החום, נראה שנצטרך לארוז את פקלאותינו ולטייל ברחבי ארץ ישראל הקטנה. על אף גודלה הזעיר של מדינתנו, יש בה לא מעט אטרקציות ואתרים נחמדים עבור טיולי משפחות, ועם קצת תכנון והשקעת מחשבה, תוכלו להעניק לילדים חוויות מהנות ובלתי נשכחות – גם הקיץ. 

טיפים לטיולים עם הילדים

בעזרת תכנון נכון, והצטיידות באביזרים המתאימים לנסיעה כמו מקרר לרכב, נשנושים, טאבלטים וציוד לטיולים, תוכלו להפוך את הנסיעות עם הילדים לבילוי האולטימטיבי. 

תכנון, תכנון, תכנון

הטיפ הזה הוא נכון לא רק לטיולים עם הילדים, אלא לכל פרק זמן שאתם נטולי תוכניות וצריכים להעביר זמן עם הילדים. לו”ז, לו”ז ועוד פעם לו”ז. אם אתם מתכננים לנסוע לטיול, חשוב שתהיה לכם תוכנית מסודרת ובה יהיו מפורטים בדיוק רב – נקודות העצירה בדרך (כולל יעד הטיול עצמו כמובן, מה אוכלים – האם בעצירה במסעדה בדרך או שיש להתארגן מראש עם סנדוויצ’ים, פירות וחטיפים? אם מדובר בטיול הכולל לינה – איפה בדיוק ישנים ועוד. במידה ואתם נוסעים למקום כמו צימר, בו אין אטרקציות או פעילויות ייעודיות לילדים, חשוב מאוד לחשוב על אטרקציה אחת לפחות לכל יום (זו יכולה להיות אפילו נסיעה למסעדה מיוחדת), שתסייע לכם להעביר את הזמן בכיף. כך או כך, ותרו על הגישה של “פרי-סטייל” במסע עם ילדים. זו עלולה להיות טעות שתגרום להם וגם לכם להתפזר, להשתעמם ולא לנצל את הזמן באופן הראוי. 

מקרר באוטו סוגר לכם את כל הפינות

טוב, קבלו את השדרוג של כל הזמנים, כשמדובר בנסיעות ארוכות, ובמיוחד ל”חורים” כמו במדבר או בכל מיני מקומות שהווייז לא מכיר בצפון. הצטיידו במקרר לאוטו ומלאו אותו בפירות קיץ שווים כמו ענבים, שכיף וקל לנשנש גם בנסיעה, וכמובן במשקאות שהצינון עושה להם טוב. מקרר נייד ברכב, יכול לפתור לכם הרבה בעיות, במיוחד אם אתם נוסעים לקמפינג או לבית הארחה שאינו כולל פסיליטיז להכנת מזון. במקרר תוכלו לאחסן מוצרי מזון שחייבים קירור על מנת להישמר טריים ובטוחים לאכילה, ובכך יפתחו בפניכם אופציות רבות ומגוונות עבור הארוחות שתכינו בשטח. \

בטיחות שוב על הפרק: לשחרר להם מסכים בנסיעה

אם בנסיעות עסקינן, נסיעות עם ילדים עלולות להיות מאתגרות, במיוחד כאשר הם מתחילים להשתעמם, לצעוק, לבכות ולהציק לאחיהם. המצב הזה הוא יותר מלא נעים, הוא גם מסוכן מבחינה בטיחותית, שכן ההפרעות הללו שמגיעות אל הנהג, עלולות להסיח את דעתו הכביש. אם כן, זה הזמן לשלוף את נשק יום הדין, כאשר כל האפשרויות כשירות – הצטיידו בטאבלט עם סרטים שהם אוהבים, והניחו להם לצפות בהם ברגע האמת.

לתכנן מסלולים בקרבת חניון, לא לאתגר בשיא החום

במיוחד בחודשים אוגוסט וספטמבר, כשהחום שובר שיאים, ובמיוחד אם מדובר בילדים קטנים – אל תאתגרו איפה שלא חייבים. השתדלו לבחור מסלולי טיול קצרים, מישוריים וכמה שיותר קרובים לאיפה שאתם מחנים את הרכב. כמובן, אם יש מקור מים כמו נהר, נחל או אגם שניתן לטבול בהם, מה טוב. טיפ נוסף לימי השמש הקופחת, השתדלו לתכנן מסלולי טיול מוצלים, וצאו לטייל בשעות הבוקר המוקדמות, כשהשמש עוד מתחשבת, או בשעות אחר הצהריים, בהן הרבה יותר נעים והשמש פחות מסוכנת. באופן זה, גם סביר להניח שיהיו פחות מטיילים באתר אליו אתם נוסעים, וכך תהנו מכל היתרונות.

ומה אם נשארים בבית?

שלא תגידו שלא חשבנו עליכם למקרה של סגר או בידוד, לא עלינו. גם ברחבי הבית, עם קצת יצירתיות, ניתן להנות מזמן איכות משפחתי. גם במקרה הזה, חשוב מאוד לתכנן את היום באופן מוקפד ומודע, כך שיהיה לו”ז לכל חלק שבו. זוהי הזדמנות ללמד את הילדים כיצד לתחזק את הבית, ולבקש מהם לעזור לכם בפעולות שגרתיות כמו ניקיון ובישול. לא תאמינו איך הם יעופו אם תתנו להם למשל לשאוב את השטיח עם שואב האבק. גם פינוי מדיח הכלים יכול להפוך לאטרקציה. נסו לשתף אותם גם בהכנת הארוחות, לרבות אפיית עוגיות ועוגות, ותיווכחו בשיתוף פעולה מפתיע.

פעילויות יצירה

פעילויות יצירה יכולות להוות ריפוי בעיסוק של ממש, וגם לשרוף זמן ממושך מהיום, שבמקרה הזה – הרי זה מבורך. הזמינו מהרשתות המתמחות שלל חומרי יצירה כמו צבעי גואש, טושים, מספריים, בצק, דבק ומדבקות, וארגנו לפני כל יום את הפעילות שאתם מייעדים לילדים באופן מסודר ומוגדר. 

בריכה בחצר או על הגג

בימי הקיץ החמים, במקרה שנבצר מאיתנו לצאת מהבית אל הבריכה או אל חוף הים, בריכה מתנפחת בחצר, במרפסת או אפילו על הגג, יכולה להפוך לאטרקציה אדירה עבור הקטנטנים. המים הקרירים מרגיעים אותם ומאפשרים להם לשחק במשך שעות. הצטיידו בקצת משחקי מים כמו רובים או אפילו כוסות פלסטיק -ואתם מסודרים.