מקררים כללי

מקרר לרכב וכלים מתכלים: כך תשדרגו את חוויית הקמפינג

מקרר לרכב, למשרד ולבית

גם סרבני הטבע הכי גדולים, גילו בשנה האחרונה את הקסם שבקמפינג – שהות, סעודה ולינה בשטח. פריטים כמו מקרר לרכב, אוהל מרווח ומזרון איכותי יעניקו לכם חוויה שממש מדמה את הנוחות של הבית, תוך כדי שאתם נהנים מהנוף. כל מה שצריך לדעת לפני שיוצאים לדרך

בשנה האחרונה, בעקבות מגפת הקורונה העולמית, נסגרו השמיים והטיסות נפסקו. אבל בכל דבר רע יש גם טוב, ובעקבות ההתרחשויות הללו כולנו גילינו מחדש את הארץ מהממת שלנו, שבצפונה מרחבים ירוקים, יערות, נחלים ואוויר הרים שמזכיר את אירופה, ובדרומה מדבריות עוצרות נשימה שמזמנות שקט אינסופי ושלווה שכולנו זקוקים לה. חבורות של גברים או נשים, כמה חברים ביחד או משפחות עם ילדים – כולנו התחלנו לטייל בארץ וגם סרבני הטבע הכי עיקשים מצאו עצמם נהנים מטיולי קמפינג “הארד קור” הכוללים לינה בשטח. אלו שכבר נתפסו לעניין, וגילו את הקסם של החיים לכמה ימים בשטח, רק רוצים להשתכלל, לדגם את הציוד ולהביא את החוויה הזאת לשלב הבא, עד שממש נרגיש כאילו אנחנו בנוחות של הבית, כשאנחנו למעשה מבלים בחיק הטבע. בין שמדובר בתנאי הלינה עצמה – אוהל מרווח, מזרון נוח ושמיכת פוך מחממת, ובין שמדובר באופן הכנת האוכל בשטח, שהיום כבר מגיע לרמות שאפשר להרים סעודת שף באמצע המדבר או ליד הנחל. 

כמה טיפים שישדרגו את חוויית הקמפינג

הכי דומה לבית: אוהל מרווח ומזרונים איכותיים

אם אתם זוג, תוכלו להתספק באוהל קטן יחסית, אך במקרה שאתם משפחה, כדאי לבחור באוהל מרווח, ורצוי שיהיו בו חלונות לאוורור. רצוי שהאוהל יכיל יותר שטח מאשר רק עבור שקי השינה או המזרונים, על מנת שלא תצטרכו להצטופף בו. אם אתם מרבים בלינת שטח, זהו אחד הפריטים שהכי כדאי להשקיע בהם, כאשר הדגש הוא על מרחב, אטימות לצד פתחי אוורור, עמידות וקלות הקמה. ברגע שתגיעו לשטח בו אתם לנים, מצאו שטח מישורי ונטול סלעים עד כמה שניתן, ועליו הקימו את האוהל. לפני שאתם נכנסים לאוהל לישון, ודאו כי לא השארתם בקרבתו אשפה, ובמיוחד לא שאריות מזון שימשכו זוחלים וחרקים.
פריט נוסף ששווה להשקיע בו במקרה שאתם מטיבי קמפינג, הוא מזרונים איכותיים. ניתן כיום להשיג מזרונים ייעודיים ללינת שטח ולפרישה על משטחים גבשושיים ולא חלקים, כאשר אלו מציעים נוחות מירבית וגם קלי משקל ומתקפלים בקלות. עוד מוצר קטן שעושה הבדל גדול הוא מגבת שטח, שעשויה מחומר שמתייבש בקלות וגם מונע בקטריות. ניתן להשיג כאלו בכל חנות לציוד טיולים. אם מדובר באזור קר או בטיול שנערך בחורף, כדאי להביא עמכם שמיכת פוך, רצוי כזו שכבר אין בה שימוש, מצופה בציפה מבעוד מועד ומאוחסנת היטב, רצוי בשקית ואקום שתחסוך לכם מקום ברכב. פוך באוהל הוא בגד “גיים צ’יינג’ר” שיהפוך את הלינה בשטח למפנקת במיוחד.

מקרר לרכב במקום צידנית: מבשלים בשטח כמו במטבח שף

שועלי הקמפינג הוותיקים כבר מזמן לא מסתפקים בארוחה של קופסאות שימורים בשטח, אלא מרימים שם ארוחות מפוארות, שלא היו מביישות שפים מוערכים. יתרה מכך, יש אנשים חובבי קולינריה שהסיבה הראשית ליציאתם לטיולים הללו היא הסעודה בחיק הטבע, שיש שאומרים שגורם לכל מאכל להיות טעים יותר. אבל על מנת להפיק ארוחה טובה בתנאי שטח, יש להיערך מראש בהתאם. הדבר הראשון שישדרג לכם את כל הלוגיסטיקה של הכנת האוכל, יאפשר לכם להצטייד במוצרי מזון ייחודיים ורגישים, ויוריד מכם המון כאב ראש וחששות הוא מקרר לרכב. תוכלו למצוא היום ברשתות המתמחות מקרר קטן במחירים נוחים, שתוכלו לאחסן בו בקלות ובבטיחות מוצרים כמו ביצים, בשר, דגים, עופות, מוצרי חלב וכמובן יין ובירות. רק תדמיינו את חוויית הבישול בשטח כשיש לכם מוצרים כאלה זמינים ומצוננים היטב. עם מקרר כזה ברכב למעשה אין מנה שלא תוכלו להכין בטבע, בהנחה שיש לכם גזייה או כירה וגריל פחמים טובים. אם אתם נוסעים לטיול של כמה ימים, כדאי להעדיף מקרר לרכב עם מדחס, שישמור על מוצרי המזון באופן אופטימלי.

עוד כמה טיפים שיסייעו בהכנת האוכל בשטח

כשמדובר בהפקת ארוחה למספר אנשים, הכל מתחיל בתכנון נכון. ראשית, יש לספור בדיוק כמה סועדים תהיו, על מנת לחשב באופן מדויק ככל הניתן את כמויות המזון בהן יש להצטייד. כעת יש לתכנן את התפריט באופן פרטני, כאשר צריך לחשוב על כל ארוחה בכל אחד מהימים של הטיול, ולכלול גם את הנשנושים, השתייה והפינוקים של “בין לבין”. יש להחליט בדיוק מה תאכלו בכל ארוחה, ואין מקום לספונטניות בעניין הזה מאחר ותידרשו לקנות מראש את המצרכים בהתאם. באותה הזדמנות כדאי לעשות ספירת מלאי של הרכבים שיוצאים לטיול ולהבין בדיוק כמה מקום לאחסון יש לכם, ולחלק את הציוד בין הרכבים.

במידה ואתם מתכננים להדליק מנגל בשטח, כדאי להעדיף פחמים מעצי הדרים, שבוערים לאורך זמן וגם מתאפיינים בניחוח נעים. העדיפו חומרי בעירה כמו נייר או קרטון ספוגים בשמן על פני חומרים סינטטיים המסכנים את בריאותכם.

אם אין לכם אפשרות לקחת איתכם כלי פלסטיק רב פעמיים, העדיפו לרכוש כלים חד פעמיים מחומר מתכלה ידידותי לסביבה, גם אם הם מעט יקרים יותר. בחנויות המתמחות תוכלו למצוא גאדג’ט המשלב במכשיר אחד את כל כלי הסכו”ם. תוכלו לצייד כל אחד מהמשתתפים בטיול ב”ספורק” שכזה ולהיטיב מאוד עם הסביבה.  

אם אתם רוצים להנות מקמפניג מושלם – קחו איתכם בני משפחה או חברים טובים, הצטיידו בהתאם וצאו לחוויית טבע שתכלול המון נופים יפים, אוויר צלול, צחוקים ואוכל טוב.