מקררים כללי

מקפיא קטן – ישחרר אתכם מהעומס במטבח

תא ההקפאה המחובר למקרר הביתי, הוא ככל הנראה אחד מחללי האחסון המבוקשים ביותר, כאשר כמעט תמיד הוא על סף התפוצצות. במיוחד לקראת שובה של עונת האירוח וחג הפסח, המקפיא הביתי יסבול מעומס בלתי אפשרי, ואתם תידרשו למצוא לכך פתרונות. מקפיא קטן ונייד שיוצב שמטבח, בחצר, במרפסת, או אפילו במחסן, יכול להוות פתרון אידיאלי שיוריד לכם מהראש את הדאגות בכל פעם שתערכו קניות בסופר

המקפיא הביתי הוא כנראה אחד החללים הכי מבוקשים בבית והוא נוטה להתפוצץ עד אפס מקום בכל פעם שחוזרים מהסופר. במיוחד אם בורכתם במשפחה גדולה ומרובת ילדים, ועליכם לבשל ארוחות יום יום עבור כל בני המשפחה, על צרכיהם ורצונותיהם הקולינריים המשתנים. במיוחד בשנת הקורונה, במהלכה נאלצנו להגביר את העבודה במטבח ואיתה את רשימת הקניות לרמות שלא ידענו קודם, כל פעולות הבישול, האפייה וקניית המצרכים מצריכות חשיבה והיערכות מחודשת.

כמו כן, בתקווה גדולה ובאופטימיות בלב, מסתמן שבקרוב מאוד נוכל לחזור ולארח חברים ובני משפחה לארוחות גדולות בבית, או לסעודות על האש ובראנצ’ים בחצרות הבתים, כאשר כמות המתחסנים עולה, רמת התחלואה יורדת כל הזמן, ומזג האוויר בחוץ מאיר פנים יותר מאי פעם.

עבור כל אלו, נזדקק לחללי אחסון מזון נוספים, לרבות מקררים ומקפיאים.

הפתרון לעומס על המקרר הביתי – מקררים קטנים 

אז כאמור, שטח האחסון במקרר הביתי הולך ואוזל, ואם אתם אובדי עצות בעניין וכבר שקלתם לרכוש מקרר גדול חדש, אך אין לכם מספיק מקום לשלבו במטבח או אולי התקציב שלכם מוגבל, תשמחו לשמוע שיש פתרונות אפשריים, שכמעט כל אחד יכול לאמץ. 

השימוש במקררים קטנים כתוספת למקרר הגדול המרכזי בבית, הולך ונהיה פופולרי. למקררים אלו שלל יתרונות – ראשית, כשמם כן הם, קטנים וקומפקטיים ויכולים להשתלב במרחב הביתי, בחצר או במרפסת או אפילו בחדרי שינה או עבודה. כמו כן, הם קלי משקל וניידים מאוד, כך שתוכלו להעביר אותם בעת הצורך לאן שתרצו, וגם להעמיס בקלות על הרכב. עוד יתרון נעוץ בכך שהם שקטים מאוד ביחס למקררים הסטנדרטיים, ולכן הכנסה של מקרר כזה לחדר השינה או לחדר העבודה, לא תפריע כהוא זה. בנוסף, וזוהי אולי הנקודה החשובה ביותר, הם זולים בהרבה מהמקררים הגדולים ואינם מצריכים פתיחה של תוכנית חיסכון, והם גם חסכוניים בהרבה בצריכת החשמל שלהם, מאחר והמנוע הקטן וגוף הקירור אינם זוללים אנרגיה.

מקפיא קטן – במיוחד בתקופות החגים

במידה והקושי שלכם הוא בעיקר למצוא שטח זמין במקפיא ולא במקרר כולו, רכישה של מקפיא קטן יכולה להיות אידיאלית עבורכם. מדובר במקרר קטן לכל דבר, רק שהפונקציה של הקפאה, שהיא שימושית ביותר, היא זו שהוא מספק. הקפאת מצרכים כמו בשרים, מאפים וירקות קפואים, עשויה לחסוך לכם הרבה ריצות חוזרות ונשנות לסופר, ואף לחסוך הרבה כסף, מתוך ההיערכות והנגישות של מצרכי בישול ואפיה בכל עת שתרצו “להרים ארוחה”.

כמו כן, שימוש במקפיא לצורך הקפאת אוכל מוכן שכבר הכנתם, יכול לחסוך לכם המון זמן וכאבי ראש, כאשר בכל עת שמישהו מבני הבית יהיה רעב, ניתן יהיה לשלוף מהמקפיא אוכל מוכן, לחמם ולהגיש לו. שיטה זו אף מומלצת מבחינה תזונתית ובריאותית, שכן, האפשרות לצרוך אוכל ביתי ומזין בכל הזדמנות, מפחיתה את הסבירות שננשנש שטויות ומכל הבא ליד בכל פעם שפשוט נהיה רעבים בבית.

במיוחד אם אתם הורים עסוקים והילדים שלכם “ילדי מפתח”, המקפיא משחק תפקיד חשוב בבית, ואתם יכולים להכין להם ארוחות בריאות ומזינות מבעוד מועד, מבלי לחשוש שייגמר שטח האחסון במקפיא. 

כמו כן, בעידן הנוכחי כבר ברור שמצרכים שונים שלא חשבנו עליהם כך קודם, יישמרו באופן אופטימלי במקפיא. לדוגמא – תבלינים, קמחים, לחמים ואפילו פירות מסוימים כמו תמרים. התוצאה היא כאמור, עומס מירבי על חלל ההקפאה הזה, שברוב הבתים הוא לא גדול במיוחד.

אם אתם חובבי אירוח, אתם ודאי כבר במתח והתרגשות לקראת חג הפסח וסעודת ליל הסדר הגדולה. בבתים רבים, משכילים לערוך את כל הקניות הנחוצות לארוחה המפוארת מבעוד מועד, מה שלא פעם יוצר בעיה באחסון המצרכים, לרבות אלו הדורשים הקפאה על מנת שיישארו בשיאם עד ערב החג. ישנם ישראלים שאפילו מבקשים את עזרת השכנים ורוצים להשתמש במקפיא שלהם בתקופה זו וכו’…

היתרונות הגדולים הטמונים במקפיא קטן

כאמור, הקפאה היא אחת משיטות שימור המזון המומלצות ביותר, הן מבחינה קולינרית והן מבחינה בריאותית. לצד זאת, אנחנו זקוקים למקפיא גם עבור קרח ועוד מוצרים שלא ישרדו ללא הקפאה. בבתים רבים כבר זנחו את תבניות הקרח המסורבלות, שמצד אחד מכילות מספר מועט של קוביות קרח ומהצד השני – קשה עד בלתי אפשרי לחלץ אותן מהמגשיות.
החלופה המצוינת שכבר אומצה בבתים רבים היא רכישה של שקית קוביות קרח מהסופר. מדובר בהוצאה זניחה של כמה שקלים, ובקוביות קרח מושלמות ונגישות שזמינות לנו בכל פעם שנרצה להכין לעצמנו דרינק, שייק או משקה קל. הבעיה היחידה עם שקיות הקרח הללו, היא שהן תופסות הרבה יותר מקום במקפיא מאשר מגשיות הקרח הרגילות.

שילוב של מקפיא קטן פותר באחת את כל הבעיות הכרוכות בשטח האחסון הדל של תא ההקפאה. 

ממש כמו במקררים הקטנים, מקפיא קטן שיהווה תוספת לזה שכבר יש לכם, יכול להשתלב בכל חלל קטן פנוי שיש לכם בבית, במרפסת או בחצר. כמו כן, הקיץ מתקרב וסביר להניח שתבלו יותר במרחבי החוץ של הבית ובגינות. מקפיא קטן במרפסת ייאפשר לכם ליהנות ממשקאות אלכוהוליים, ממשקאות קלים צוננים ואפילו מגלידות, ארטיקים וקרטיבים, בכל עת שתרצו, מבלי שתצטרכו להיכנס הביתה שוב ושוב.