מקררים כללי, תרבות היין ומקררי יינות

מקרר יינות יוקרתי, גבינות משובחות וקוויאר – לארח כמו המקצוענים

מקרר יין

לא מעט אנשים ברחבי העולם, יבחרו השנה באופציה הלא רעה בכלל של מסיבה ביתית לקבלת השנה האזרחית החדשה. אם אתם מתכוונים לארח בליל הסילבסטר, ובאופן כללי אוהבים לארח, הנה כמה טיפיים שייקחו אתכם לשלב הבא

לאור המצב, והתחלואה ההולכת ובאה והולכת, ושוב חוזרת… גם אנשים שיכולים להרשות לעצמם לצאת למסעדות, יותר ויותר מוצאים עצמם בוחרים באופציה של אירוח ביתי, אבל במקרה שלהם – לא סתם אירוח ביתי פשוט ואגבי, אלא חוויית אירוח מפנקת של הביוקר. גם אם אינכם בעלי אמצעים, דעו שאירוח ביתי, יוקרתי ומשובח ככל שיהיה, עשוי לעלות לכם פחות מהמקבילה שלו בחוץ, בין שמדובר בבר, במסעדה או אפילו בבית קפה. 

את ערב השנה האזרחית החדשה, המכונה “הסילבסטר” (אגב, אנחנו היחידים בעולם כנראה שקוראים לו ככה), אנשים נוהגים לבלות יחד עם משפחה וחברים ברחבי העולם, לא פעם במסיבה המונית, ובמיוחד במסיבות רחוב המוניות, עתירות זיקוקים ורעש. עם זאת, לאור הגל החמישי של הקורונה, שתופס תאוצה ברחבי העולם, ובמיוחד במדינות שונות באירופה ובארה”ב, החליטו במקומות רבים שלא לקיים השנה את האירועים הללו, מה שמשאיר גם את החוגגים שם – עם האופציה הלא רעה בכלל של מסיבה ביתית.

נוסף על כך, מלבד ביעדים טרופיים כמו מקסיקו ותאילנד, התקופה הזאת של השנה היא הקרה ביותר, ואף יורד שלג במדינות רבות. עוד קול להישארות בבית או להתארח אצל חברים שאוהבים ויודעים לארח.

מה מאפיין את המארחים המושלמים?

מתחיל מלסייע לכם למקם את עצמכם על סקאלת סוגי המארחים, ואחר כך נוכל להתקדם לטיפים המעשיים לאירוח מצטיין, עם דגש על אירוח בליל השנה החדשה שתבוא עלינו לטובה בסוף השבוע הקרוב. קודם כל, שאלו את עצמכם – האם אתם באמת אוהבים שמתארחים אצלכם בבית? או מאידך, האם אתם חשים מעין פלישה לפרטיות, וכל הרעיון הזה מכניס אתכם ללחץ? גם אנשים בעלי אמצעים, עם דירה גדולה ומרווחת ותזרים שמאפשר להם לפנק את האורחים שלהם בכיבוד ובמשקאות המשובחים ביותר – לא בהכרח אוהבים לארח, וזה בסדר. 

המארחים המושלמים הם כאלה שבאמת אוהבים אנשים, ובאמת אוהבים כשאנשים נמצאים אצלם בטריטוריה הפרטית. כמו כן, למארחים המצטיינים הללו יש נטייה להבחין בפרטים הקטנים, ולדאוג לכל אחד מהם, כך שכל אורח שנמצא אצלם בבית, נינוח, מסופק ומרוצה, ובעיקר נהנה. אם אתם שייכים לסוג האחרון – הנה כמה טיפים שיקחו את רמת האירוח שלכם צעד אחד קדימה.

הכל מתחיל במשקאות

אנחנו כמובן עוסקים בעולם האירוח של מבוגרים, כאלה שמלאו להם 18 כבר מזמן, ולכן נתחיל מהמרכיב החשוב יותר בכל חוויית אירוח, גם כאשר אינה מוגדרת באופן רשמי כמסיבה. ברגע שאתם מגישים לאורחים שלכם דרינק, מיד מתחולל איזה “סוויצ'” בתחושה שלהם ובאווירה הכללית. זה לא סוד שכוס יין טוב או כל משקה אלכוהולי אחר שאתם והאורחים שלכם אוהבים, הוא “גיים צ’יינג’ר” במפגש חברתי או משפחתי. אם אתם אוהבים יינות משובחים, וגם משקיעים בהם לא מעט, וגם נוהגים לארח לעתים קרובות, שווה להצטייד במקרר יינות יוקרתי, שלא רק ישמור על היין שקניתם באופן אופטימלי, אלא גם יהווה פריט ריהוט יפהפה ויוצא דופן, שישדרג לכם את הסלון (או כל חדר אחר שתבחרו להציב אותו בו), באופן מיידי.

אבל הסיפור שלכם לא מסתיים ברכישת משקאות שווים, אלא שגם צריך להכין את הדברים שמסביב. מומלץ להצטייד בכוסות יין יפות ועמידות ככל הניתן. אם אתם מארחים הרבה, חפשו כאלו שניתן לשטוף במדיח הכלים. בנוגע למשקאות אחרים, כל משקה והצרכים שלו – אם אתם מגישים וויסקי, לדוגמא, כדאי שיהיו לכם בארון גם כמה כוסות ייעודיות לכך, קוביות קרח מוכנות במקפיא, ומקלות ערבוב (סטיררים). 

אם אתם אוהבים לשתות ולהגיש קוקטיילים מסוימים, מומלץ להצטייד במרכיבים הדרושים מבעוד מועד, וגם בשייקר איכותי וידידותי למשתמש. גם כאן, חשוב שיהיה קרח במקפיא, לימונים טריים במקרר, וגם כלי הכנה והגשה נוספים כמו קשי שתייה, מקלות ערבוב וכל אביזר אחר שאתם יודעים שתזדקקו לו לצורך הכנת המשקה. אתם לא רוצים להיתקע בלי לימון, למשל, בדיוק כשעמדתם להכין וויסקי סאוואר לאחד האורחים. 

במידה ואתם חובבי יינות משובחים, אך אין לכם את התקציב או את השטח הדרושים לכך, תוכלו להסתפק גם במקרר יין קטן, שאומנם יכיל פחות בקבוקים בכל זמן נתון, אך בהחלט יעשה את העבודה.

מה ליד הדרינקים?

בהנחה שהזמנתם אליכם חברים או בני משפחה לאירוח קליל יותר מארוחה דשנה ורצינית, הנשנושים שליד המשקאות הם לא פחות חשובים מהמשקאות עצמם. גם את היין היקר והמשובח ביותר, לא מומלץ ולא נעים לשתות על קיבה ריקה. לא סתם המציאו שידוכים כמו גבינות ויין. לא רק שהארומטיות ועזות הטעם של הגבינות משלימים את טעמי היין ומחמיאים לו, מה גם שבגבינות קשות, בדרך כלל יש אחוזי שומן גבוהים, שמרפדים את הבטן היטב לקראת הבאות. אם תגישו לאורחים שלכם משקאות על קיבה ריקה, המסיבה עלולה להסתיים בטרם עת. בקיצור, הכינו פלטת גבינות נאה, כאשר אתם משלבים מספר סוגים שונים של גבינות פרוסות עליה. לצד המגש המגרה הזה, הניחו כמה בגטים עטופים במפית בד, וסכין לשימוש האורחים.

אז אם אתם מארחים בליל הסילבסטר, כדאי להצטייד גם בכמה מאכלים איקוניים שמזוהים עם הלילה החגיגי הזה  – ובמיוחד הקוויאר, שמליחותו הולכת נהדר עם משקאות כמו וודקה או יין מבעבע. למתקדמים, ניתן להכין או להזמין מראש בליני, שהם מעין פנקייקים זעירים עשויים תפוחי אדמה, שהשילוב שלהם עם גבינת שמנת וקוויאר מלמעלה, הוא פשוט חלום שמתגשם.