מקררים כללי

מיני מקרר – באיזה מקרים מקרר קטן הוא המתאים ביותר?

מקרר חזית שקופה

תקציב מוגבל, דירה קטנה, חדר מרוחק מהמטבח ועוד – ישנם מקרים רבים בהם החלפה של המקרר הסטנדרטי הגדול במקרר קטן תחסוך לכם בהוצאות ותפנה לכם מקום יקר בחלל

לא פעם, יש אנחנו נוטים “לפעול על אוטומט” ולרכוש מוצרים שאנחנו לא באמת צריכים, או לא בפורמט המדויק לנו, רק כי ככה הורגלנו או בגלל שכך כולם עושים. הדבר יכול להתבטא באופן בו אנחנו מאבזרים את הבתים, ברכב שנבחר לקנות, בבנק לו אנו מפקידים את הכספים שלנו ואפילו בביטוחים שאנחנו רוכשים. אם תעצרו מדי פעם לשאול את עצמכם על פריטים שונים שאתם רוכשים או על דרכים בהן אתם מתנהלים מתוך הרגל – האם זהו באמת מה שנכון לנו? סיכוי גדול שתגלו שלא, ושבשינויים קלים אתם יכולים לחסוך הרבה כסף. מקרר גדול, לדוגמא, הוא סטנדרט כמעט בכל בית ובמשרד, ללא קשר אמיתי וישיר עם הפונקציה אותו הוא ממלא. במקרים רבים המכשיר הענק הזה עומד כמעט ריק, כשבתוכו אולי קרטון חלב אחד וכמה אריזות רטבים שנשארו מהטייק אוויי האחרון שהזמנתם, תוך שהוא צורך חשמל רב ולעתים אף מרעיש ותוספ שטח משמעותי ויקר בחלל.זה הזמן לעצור ולשאול את עצמכם – האם באמת יש לכם צורך במקרר סטנדרטי, או שמוטב להחליפו במיני מקרר, שימלא באופן מדויק יותר את הפונקציות להן אתם זקוקים, ויחסוך לכם לא מעט כסף – הן ברכישתו והן בהוצאות החשמל הכרוכות במכשיר המקביל העצום.

הנה רשימה של כמה מקרים בהם מוטב לתת עדיפות למקרר קטן

התקציב שלכם לא מאפשר רכישת מקרר גדו

המקררים הגדולים הסטנדרטיים כמעט תמיד כרוכים בהוצאה משמעותית של כמה אלפי שקלים ומעלה. כמו כן, הם צורכים אנרגיה רבה, מה שמתבטא בחשבונות החשמל החודשיים שלכם, ולא בטוח שיש לכך הצדקה. לדוגמא, במגורי סטודנטים ו/או רווקים שלא מחזיקים יותר מדי מוצרי מזון לשימוש יומיומי, נמצאים הרבה בחוץ וחיים על טייק אוויי, קורנפלקס וטוסטים – אין טעם להחזיק מקרר גדול שזולל חשמל. מקררים קטנים מוצעים במחירים נגישים בהרבה, כאשר חלקם מסתכמים אפילו בכמה מאות שקלים. במילים אחרות, אם אתם מעוניינים בחיסכון והתקציב שלכם מוגבל, מקרר קטן הוא זול יותר לכשעצמו וחסכוני בחשמל, כך שההוצאה מופחתת בוודאות. עוד אלמנט של חיסכון בכסף עשוי לבוא לידי ביטוי בכך שכאשר אתם מודעים לזה שיש לכם מקרר קטן, עם קיבולת מוגבלת, הקניות בסופר ייערכו באופן מחושב יותר, וכך תימנעו מקניה של  שטויות וחטיפים שאתם לא באמת זקוקים להם. 

החלל בו אתם גרים קט

כמעט כל ישראלי חווה את התקופה הזאת של מגורים בדירת יחיד קטנטנה, בעיקר בתקופת הלימודים באוניברסיטה. במיוחד מי שמעוניין לגור לבד בערים גדולות ומבוקשות כמו תל אביב, יודע שהוא יצטרך להתפשר על גודל הדירה. לא פעם מדובר בחלק מדירה מחולקת או ביחידה קטנטנה בגודל של 30 מ”ר. לא מעט אנשים מוכנים לעשות את הפשרה הזו רק כדי לזכות בפרטיות ובשקט, ללא שותפים על הראש. בדירות כאלה, הכנסת מקרר סטנדרטי תופסת שטח גדול מדי, כאשר כל סנטימטר חשוב. בנוסף, אם אתם חיים לבד, אתם לא זקוקים לקיבולת של מקרר גדול, אלא למקרר שיכיל את המצרכים עבר אדם אחד בלבד. כל הדרכים מובילות לכך שמקרר קטן הוא הפתרון המושלם עבורכם. ישנם מקררים קטנים שתוכלו להציב על שידה או ארונית, או אפילו כאלה בפורמט של מגירה. וודאו רק כי יש חיבור לחשמל בסביבה ואתם מסודרים.

אתם זקוקים למקרר נוסף לגיבו

אם אתם משפחה מרובת ילדים, כו כזו שאוהבת לבשל ולארח כמות גדולה של אנשים לסעודות ביתיות מפנקות, סביר להניח שהשטח במקרר שלכם הוא נדל”ן מבוקש במיוחד, ואתם תמיד על הגבול של לפוצץ אותו עד אפס מקום. במיוחד בשנה האחרונה, הורים לילדים נאלצו לבשל ולהזין את כל בני המשפחה במשך שבועות וחודשים ארוכים, והמצרכים במקרר היו צריכים להתעדכן בהתאם. אם כל פעם שאתם חוזרים מהסופר, מתחיל משחק הטטריס המייגע הזה של לנסות לפרוק ולסדר את כל המוצרים שקניתם בתוך המקרר, כדאי שתדעו שיכול להיות אחרת. רכישה של מקרר קטן כגיבוי, שתוכלו להציב במטבח או בכל נישה פנויה ברחבי הבית או אפילו בחצר או המרפסת, יכול לשנות את המשחק הזה בן רגע.

חדרי השינה והעבודה מרוחקים מהמטבח

בלא מעט בתים, ישנה חלוקה והפרדה מובהקת בין החללים. לרוב, המטבח והסלון יהיו באותו אזור, ואילו חדרי השינה, חדרי הרחצה ופינת העבודה – יהיו מרוחקים, ולעתים אפילו במפלס אחר, לרוב העליון. אם אתם מבלים שעות ארוכות בחדר העבודה הביתי, מה שנשמע סביר לאורח עידן העבודה מהבית הנוכחי, או שהילדים מבלים בחדרים שלהם במהלך יום הלימודים בזום, ואתם רוצים לחסוך את הגיחות למטבח הרחוק, שעלולות גם לפגוע בקשב הכל כך חמקמק, מקרר קטן שיוצב במפלס הזה יכול לשדרג את רמת החיים באופן ניכר.

אתם בעלי צימרים או יחידות אירוח

מקררי המיני בר מזוהים מאוד עם צימרים, עם יחידות אירוח ועם בתי מלון, ולא במקרה. ברוב בתי ההארחה הללו מוגשת לאורחים ארוחת בוקר, והם לא סועדים את שאר הארוחות שלהם בחדר בו הם שוהים. אי לכך, החזקה של מקרר גדול בחדרים אלו כרוכה בהוצאה מיותרת לחלוטין, שכן המקררים בהם משמשים לחלב, קרח ומעט נשנושים. כמו כן, מדובר בחדרים לא גדולים, שבעלי המקום שואפים להעניק להם את האשליה של מקום מרווח ונינוח לחופשה, לכן הם מחפשים כל דרך לחסוך בשטח בתוכם. מקררים קטנים הם התשובה המנצחת לכל אלו.