מקררים כללי

מקרר לזוגות צעירים ושידה אחת בסטייל – כל מה שדירת סטודנטים צריכה

מקרר רטרו למשרד ולבית

אחרי תקופה מסוימת כזוג, החלטתם לעבור לדירה משותפת. זהו צעד משמח במיוחד, אך מה עושים כשהתקציב מוגבל ובכל זאת רוצים ליהנות מבית מעוצב בסטייל? כמה טיפים מנצחים שיחסכו לכם כסף בדירה החדשה

אחרי כמה חודשים, או אולי כבר יותר משנה ביחד – הגיע הרגע שלכם לעבור לדירה משותפת כזו צעיר, אולי סטודנטים, ובכל מקרה, סביר להניח שאתם עוד לא ממש בשלב שיש לכם תזרים כספי המאפשר לכם להוציא ללא הגבלה על ריהוט חדש לבית, במיוחד לא כששכר הדירה החדש נושף בעורפכם בכל חודש… 

ככל הנראה, אתם עובדים במשרת סטודנטים כמו מלצרות או עבודה אחרת במשמרות, שהמשכורת שהיא מכניסה צריכה להספיק לכם קודם כל לשכר דירה, ואז גם לאוכל, להוצאות שוטפות, ולא יזיק אם יישאר משהו גם לבילויים ולחיי פנאי. בישראל, יוקר המחיה מקשה מאוד על צעירים להתנהל כלכלית באופן מאוזן, ועל אחת כמה וכמה על סטודנטים שמצד אחד ממש רוצים לצאת מהבית של ההורים, ומהצד השני מתקשים לעמוד בהוצאות שזה מצריך. 

אז אם בין שעברתם לגור ביחד בדירה שכורה, ובין שהתמזל מזלכם ומדובר בדירה בבעלות המשפחה, ככל הנראה תשמחו לחסוך בהוצאות הכרוכות במעבר ובעיצוב הבית. כל מעבר כזה תמיד מסתכם בהוצאה של אלפי עד עשרות אלפי שקלים, כי באותה הזדמנות כבר רוכשים ריהוט חדש כמו ספות וכו’, משלמים על הובלה, צצות הוצאות על תיקונים שפתאום גיליתם שיש לעשות בדירה ועוד ועוד…

אנחנו כאן כדי לתת לכם כמה רעיונות כיצד לחסוך בהוצאות על ריהוט ועל מכשירי חשמל, ועל הדרך גם לעצב את הדירה בסטייל, שיהיה לכם כיף לשהות בה ונעים לארח חברים ובני משפחה.

1 – לא חייבים מקרר גדול סטנדרטי – גם מקרר קטן יעשה את העבודה

צעירים בכלל, וסטודנטים בפרט, לא נמצאים הרבה בבית במהלך היום, ולעיתים קרובות גם לא במהלך הלילה… לרוב נהוג להזמין הרבה אוכל מבחוץ ולא לבשל כל כך בבית, על אף שזה קצת פחות מומלץ מבחינה תזונתית ובריאותית – ככה זה. חבל יהיה, אם כך, להשקיע במקרר גדול שגם יעלה הרבה כסף בפני עצמו, וגם יצרוך המון חשמל (מה שתגלו בפירוט החשבונות בסוף החודש), ובסופו של דבר יעמוד כמעט ריק רוב הזמן, כשבתוכו אולי קרטון חלב פג תוקף וכמה בירות… הפתרון האידיאלי במקרה זה, שגם יחסוך הרבה מקום בדירה שהיא בטח לא גדולה, הוא לרכוש מקרר לזוגות צעירים. ישנם דגמים רבים של מקררים קטנים במגוון גדלים ועיצובים, ותוכלו להתאים אותו לפי הצרכים האישיים שלכם ולפי טעמכם. כדאי לבחון את הדגם הקטן והסופר שיקי של מקרר רטרו, שיכול גם לסגור לכם את הפינה מבחינת שטח קירור למצרכים, וגם לשדרג את העיצוב והסטייל בדירה. כמובן שמקרר קטן יעלה לכם משמעותית פחות ממקרר סטנדרטי, ובכך תחסכו פעמיים – גם על המקרר עצמו, וגם על הוצאות החשמל שהוא צורך, מאחר והמקררים הקטנים כמובן צורכים פחות אנרגיה.

2 – פריט ריהוט אחד בולט בסטייל

במקרה שאתם אוהבים אסתטיקה ועיצוב מסוגנן, אבל אין לכם תקציב גדול להשקיע בפריטי ריהוט עכשוויים ומגניבים, דעו שמספיק שיהיה בחדר פריט אחד עם נוכחות מרשימה, שיתפוס את העין ויקרין סטייל ויופי על כל החלל. זו יכולה להיות שידה גדולה בצבע יוצא דופן, כמו אדום או צהוב, זו יכולה להיות ספריית וינטג’ בסטייל חסר פשרות, אותה תמלאו בספרים, פסלונים וכו’, וזו אפילו יכולה להיות ספה גדולה בצבע חרדל או ורוד עתיק או שטיח רחב ידיים בדוגמא מעניינת. מה שחשוב זה לבחור את הפריט הגדול הזה בתחילת הדרך, כלומר לפני שכבר התקדמתם עם העיצוב כולו, ולתת לו להכתיב את הטון, כלומר להוסיף את יתר הפריטים בהתאם לסגנון שלו.

3- יש דברים שאפשר לרכוש מיד שנייה, ויש כאלה שפחות…

טרנד היד השנייה הולך ומתחזק. אנחנו לא יודעים מי התחיל עם זה, ההיפסטרים או תנועות לאיכות הסביבה, אבל כך או כך – אנחנו בעד. האפשרות לרכוש פריטים מיוחדים, במיוחד בסגנון רטרו או וינטג’, או אפילו בסגנון מודרני, פשוט בפחות כסף, זה ממש אחלה, ויכול לפתוח לכם כזוג צעיר המון הזדמנויות שוות. ביקור קבוע בפלטפורמת ה”מרקטפלייס” של פייסבוק, יכול להניב לכם מאות אופציה של ריהוט, אקססוריז לבית ועוד, במרחק הליכה מהבית לפעמים… אבל חשוב להבחין אילו פריטים מומלצים באמת לרכישה מיד שנייה ואילו לא. בואו נעשה רגע סדר בעניין: פריטים כמו רהיטים (במצב טוב כמובן) – שולחנות, כיסאות, שידות, ספות, ארוניות, ספריות וכו’, וגם פריטי דקורציה למיניהם כמו תמונות ושאר קישוטים – בהחלט אפשר ואף כדאי לרכוש מיד שנייה. אבל שימו לב – מכשירי חשמל כמו מקררים, תנורים, טוסטרים וכו’, וגם גופי תאורה כמו מנורות תקרה ומנורות בכלל, מומלץ להעדיף לרכוש חדשים. כל מה שקשור בחשמל עלול להיות בלוי, מאובק וליצור קצר, ולעיתים, כשמדובר במוצרים ישנים ממש, גם החיווט שלהם עלול להיות שונה ושוב אתם מסתכנים בקצר. אז תזכרו את הכלל המנחה – פריטי ריהוט כן, מוצרי חשמל פחות. שוב, הכל תלוי בגילם ובמצבם, אך באופן כללי יש להעניק יותר תשומת לב ולבחון בקפידה את המוצרים הללו. 

4- עציצים – כל המרבה הרי זה משובח

לא משנה באיזה סגנון עיצוב בחרתם לדירה החדשה שלכם, ההמלצה להכניס כמה שיותר עציצים לתוך הבית ולמרפסת, היא תמיד בתוקף. עציצים גם תורמים לטאצ’ בוהו שיק שמעוד טרנדי כרגע, גם מכניסים אווירה של טבע ושלווה הביתה, וגם זורמים כאמור עם כל סגנון עיצוב שיעלה על רוחכם.