מקררים כללי

מקרר לרכב ואלכוהול איכותי: להרים ארוחת גורמה בשטח

מקרר לרכב

בתקופה בה המלונות ובתי הארחה עמוסים ויקרים והטיסות עדיין מוגבלות, טיולי קמפינג הם הפתרון הטוב והמהנה ביותר, במיוחד אם יש גם ילדים בתמונה. כדי להכין ארוחות מתוקתקות ושוות בשטח, צריך להתחיל מתכנון קפדני של הארוחות. המדריך המלא להכנת אוכל בטבע

גם סרבני השטח והקמפינג הגדולים ביותר, נכנעו השנה לטרנד הרותח של טיולים ארוכים הכוללים לינה באוהל. כולם התחילו להבין שבילוי בחוץ, בטבע, באוויר הפתוח, בשלווה ובנחת הם הדבר. זה התחיל מכמה סיבות. קודם כל נעלו אותנו בבתים, מה שגרם לנו להעריך את החוץ ואת הטבע הרבה יותר, ונאחזנו בכל פיסה ירוקה “מותרת” כמו הדשא מחוץ לבניין או המרפסת הצמודה. ברגע ששחררו את הסגרים, מיד רצינו רק לצאת ולנשום אוויר ירוק ולבלות במרחבים הפתוחים. הסיבה השנייה היא שכבר שנה קשה מאוד לצאת מהארץ, ואפילו שהחיסונים כבר כאן והתחלואה ירדה פלאים, החזרה מחו”ל עדיין כרוכה בבידוד ובכל מיני סוגים של ביורוקרטיה מעיקה. חוסר הוודאות עדיין מרחף מעל ראשינו וקשה לעשות תוכניות ולהתחייב הרבה קדימה לטיסות ולמלונות. ואם כבר עסקינן במלונות, אז בארץ כבר נפתחו בתי הארחה, הצימרים ובתי המלון, אבל אלו עמוסים בטירוף עד להודעה חדשה והביקוש המטורף הביא למחירים לא פחות מטורפים, שיכולים להאמיר גם לאלפי שקלים ללילה… ודבר אחרון, בגזרת הסיבות שגרמו לנו לקחת תרמיל ומקל ולצאת לקמפינג – הם הילדים. הקטנים האלה פשוט עפים על בילוי בחיק הטבע ואם תיתנו להם לישון באוהל אז בכלל. אתם יכולים להסתלבט על איזה כיסא מתקפל או מזרון, עם קצת מוזיקה טובה ואיזה דרינק ביד, והם פשוט משחקים באדמה ובעלים, בעולם משלהם. כמה פשוט ככה גאוני.

קמפינג מושלם מתחיל מתכנון קפדני

אם אתם רוצים להגשים את החלום של סתלבט ופינוקים מושלמים בטבע, העניין באמת לא מצריך מכם מאמץ גדול, אלא בעיקר תכנון קפדני. מאחר ואתם עומדים להגיע לשטח שאין בו יותר מדי פסיליטיס, חייבים לדעת מה צריך להגיע איתכם מהבית, תוך שאתם יורדים לפרטי פרטים. ישנם היום מתחמי קמפינג שמציעים גם מקלחות, שירותים ואפילו עמדות בישול עם מנגלים, כיריים, והכי חשוב – כיורים עם מים זורמים. אם אתם בדרך לאחד כזה – הסתדרתם. יש לכם הרבה פחות מה להעמיס איתכם, וגם תוכלו ליהנות מנוחות גדולה ביותר. בכל מקרה, אם אתם עומדים לבלות לילה בשטח ובמיוחד אם אתם עומדים לבשל שם לפחות ארוחה אחת (הדרך המקובלת היא לאכול בשטח ארוחת ערב ובבוקר שלמחרת ארוחת בוקר), חשוב מאוד לתכנן מה אתם עומדים להכין ולהצטייד במצרכים, כלי בישול, סכו”ם ועוד. 

מצטיידים במקרר לרכב ואז מתחילים לבנות תפריט

השלב הראשון, עוד לפני שחושבים על המצרכים שיש להצטייד בהם עבור הארוחות שתכינו בשטח, הוא לחשוב על אופן האחסון שלהם, ובמיוחד על מוצרים רגישים כמו בשרים ומוצרי חלב הזקוקים לקירור על מנת להישמר מבלי להתקלקל. כאן נכנס לתמונה מקרר לרכב. אם אתם מטיבי קמפינג או אפילו טיולי יום ארוכים בשטח, כדאי מאוד לשקול רכישה של מקרר קטן שתוכלו להכניס לרכב ובו לאחסן בתנאים אופטימליים לשמירה על מוצרי המזון שרכשתם עבור הטיול. כדאי לגבות את המקרר גם בצידניות ובעוד פתרונות לאחסון ציוד לבישול ומוצרי מזון. 

כעת, כדאי להתחיל לחשוב על מה אתם רוצים להכין בדיוק בכל ארוחה ולכמה סועדים הדבר מיועד. כדאי לבנות תפריט של ממש, לעשות שימוש בטבלת אקסל, ולרדת לפרטי פרטים. לדוגמא, אם מחליטים שמכינים ארוחה “על האש”, יש לחשוב בדיוק כמה יחידות של סטייקים/המבורגרים/נקניקיות וכו’ אתם רוצים שיהיו לכל סועד. בנוסף, יש לכתוב אילו תוספות אתם מעוניינים להגיש – לדוגמא, חומוס מוכן, סלט ירקות, טחינה, פיתות, חמוצים ועוד. גם כאן, יש לבדוק כמה יחידות מכל מוצר או ירק צריך כדי להאכיל את כמות האנשים שתהיו, ולהזין את הכמויות בטבלה האלקטרונית שיצרתם. כדאי למלא את כל הנתונים בטבלת אקסל, אותה תוכלו גם לשתף עם עוד משפחות או חברים שבאים איתכם לטיול, וכל אחד יוכל למלא בה את שמו לצד המוצרים שהוא לוקח אחריות על הבאתם. חשוב מאוד לקחת בחשבון גם תבלינים ורטבים שבלעדיהם הארוחה תהיה תפלה והרבה פחות אטרקטיבית, ואין סיבה שלא תיהנו מארוחה כמו שצריך גם בשטח, באנו להנות אחרי הכל. שמן זית, מלח, פלפל, תבלינים לבשר, תבלינים לירקות ולסלט, עשבי תיבול, לימונים טריים ורטבים לבשר הם מאסט. אל תשכחו להכניס גם אותם לרשימה.

נשנושים ופינוקים הם לא פחות חשובים

לאחר שסיימתם עם רישומי המצרכים וציוד הבישול המיועדים לארוחות הגדולות, הגיע הזמן לחשוב גם על הפינוקים שמעבר, שלעתים ממש עושים את הטיול. קודם כל, אם יש ילדים בתמונה, פנקו אותם בחטיפים כמו במבה, ביסלי ופופקורן שתוכלו להכין על כירה או גזייה בסיר בשטח. כמובן שגם מרשמלו למדורה הוא בגדר חובה, ואם יש לכם מקרר קטן עם מקפיא או ציידנית משוכללת במיוחד – “שלוקים” או קרטיבים תמיד ישמחו לבב אנוש. ואם כבר דיברנו על לשמח לבב אנוש – אלכוהול למבוגרים הוא אחד מאבני היסוד של טיול שטח מוצלח ומהנה. הצטיידו בכמה פחיות בירה (עדיף פחיות מאשר בקבוקים, מאחר והן תופסות פחות נפח ושוקלות פחות), מספר בקבוקי יין אדום ולבן, וכמה בקבוקים של אלכוהול “כבד” יותר כמו וודקה, וגם איזשהו משקה שמתאים לערבב איתו כמו מיץ אשכוליות, ראשן וכו’. כדאי לחשוב גם על קינוחים כלשהם לארוחות וגם להוסיף עוגה או עוגיות שילכו טוב עם הקפה, כי אין כמו כוס קפה על הבוקר בשטח.