מקררים כללי

מקרר קטן ותאורה עוצמתית – טריקים שיגדילו את חלל החדר

מקרר רטרו למשרד ולבית

בישראל השכירות היא גבוהה למדי, ויש שנאלצים להתפשר על מגורים בדירה קטנה. רהיטים קטנים, צבעים בהירים ואור חזק – עם כמה טיפים מנצחים, תגרמו לחללי הבית להיראות ולהרגיש הרבה יותר מרווחים

אלו הבוחרים לגור במיקום מרכזי, בדרך כלל נאלצים להתפשר על גודל הדירה, ובמיוחד במדינת ישראל, בה שכר הדירה יקר במיוחד. בעיקר אם בחרתם במגורים בעיר מרכזית כמו תל אביב, ככל שמיקום הדירה יהיה מרכזי ומבוקש יותר בתוך העיר, כך שכר הדירה יאמיר ונאלץ להיכנס לבית עם שטח מוגבל יותר. כמו כן, יש לא מעט רווקים וסטודנטים הבחורים להתגורר בדירת שותפים, כאשר החדר הפרטי שלהם בתוך ההדירה הופך להיות הממלכה שממלאת את הפונקציות של חדר שינה, סלון וחדר עבודה. כל זה בתוך חדר אחד ששטחו לא עולה ברוב המקרים על 20 מ”ר. גם דירות היחיד בתל אביב הן קטנטנות בדרך כלל, ובמקרים רבים הן חלק מדירה שחילקו אותה. אנשים מוכנים להקריב לא מעט כדי שיהיה להם חלל פרטי שהוא לגמרי שלהם, מבלי שיצטרכו לריב עם השותפים על קניות וניקיונות, וכך שתהיה להם פרטיות מלאה, גם אם מדובר בדירה שהיא פחות מ-30 מ”ר סך הכל.

להפוך את הדירה או החדר הקטן לממלכה של ממש

זה שהתפשרתם על גודל הדירה או החדר, לא אומר שאי אפשר לעשות מהחלל הזה משהו יפה, נעים ופרקטי למחיה, שתרצו לבלות בו כל הזמן ולהנות מהשקט המבורך שהשגתם, או מהעיר המגניבה שלמרגלותיו. עם כמה טריקים חכמים מתחום עיצוב הפנים, תוכלו להשיג אשלייה אופטית של חלל גדול יותר, וגם להרוויח שטח אמיתי פנוי וחף מקשקושים ופריטים מיותרים – מהלך שהוא רצוי גם בחללים גדולים יותר.

כמה טיפים ש”יאווררו” את החדר ויגרמו לו להיראות ולהרגיש גדול ומרווח יותר

מינימליזם זה תמיד רעיון טוב

בשנים האחרונות מגמת המינימליזם בתחום עיצוב הפנים וההתנהלות הכללית בבית – תופסת תאוצה. מדובר בגישה שקוראת לכם להיפטר מפריטים שאתם לא באמת זקוקים להם ושסתם שואבים מכם אנרגיות וזמן, ובמקביל, להגביל מאוד את הרכישה של פריטים חדשים, כאשר כל פריט ריהוט, פריט דקורציה או אפילו בגד שאתם שוקלים לרכוש – עליכם לחשוב היטב האם אתם באמת זקוקים לו. המנטרה של הגישה הזו היא – “פחות זה יותר”. אחת מהסברות בקשר לגישה המינימליסטית היא שכשיש לכם הרבה חפצים ורהיטים בבית, אתם צריכים להשקיע הרבה זמן ואנרגיה בסדר וניקיון, וגם סובלים מ”רעש” בעיניים, ולכן מוטב שיהיו לכם בבית כמה שפחות פריטים, ויישארו רק אלו שבאמת משרתים אתכם, ולמעשה, אתם לא צריכים לשרת אותם. הגישה הזו רלוונטית שבעתיים כשמדובר בדירה קטנה, שאין בה יותר מדי חללי אחסון וכל פריט שנכנס לתוכה עלול להעמיס יותר ויותר. בקיצור, ההמלצה היא לקנות כמה שפחות, לאחסן כמה שיותר (כלומר, להכניס ולהחביא עומס של פריטים בתוך ארונות וחללי אחסון אחרים) ולחשוב לעומק על כל פריט חדש.

רהיטים קטנים תופסים פחות מקום ומשאירים לכם יותר ספייס

ישנם פריטי ריהוט שמטבעם הם גדולים למדי – ספות, שידות, שולחן אוכל, מקררים ועוד. כל אלו עלולים להוות “מפלצות” של ממש כשהם מוצבים בחלל קטן. במידה ואתם גרים בדירה עם שטח מוגבל, ובמיוחד אם אתם רווקים ו/או מתגוררים לבדכם, כדאי לעצור רגע ולחשוב האם לא מוטב לכם לאמץ את הגרסאות המוקטנות של כל אלו. בהנחה שאתם חיים לבדכם, או עם אדם או שניים נוספים בדירה, כדאי לחשוב למשל על ספה קטנה יותר, אולי זוגית הנפתחת למיטה, שולחן אוכל עם אופציה מובנית להגדלה במקרה הצורך, מקרר קטן במקום זה הסטנדרטי שהתרגלתם אליו ועוד. מקררים קטנים אינם חייבים להיות המיני ברים שאתם מכירים מהמלונות ומהצימרים, ויכולים להוות פריט דקורטיבי ועם סטייל בפני עצמם. לדוגמא, תוכלו למצוא מקרר רטרו שבמקום לפגוע בעיצוב החלל, הוא רק יכול לשדרג אותו ולהוסיף טאצ’ קולי. למקררים הקטנים יש עוד שלל יתרונות, כמו המחיר הנמוך יותר שלהם, צריכת החשמל המופחתת ועוד. במיוחד אם יש מעט אנשים המתגוררים בדירה והמקרר הגדול בכל מקרה לא היה מתמלא ממש.

תאורה חזקה ומגוונת

אחד הטריקים להשגת מראה של חלל מרווח הוא שימוש נרחב בגופי תאורה, שיגרמו לחלל כולו להיראות בהיר ורחב יותר. כדאי לרכוש נורות חזקות שיפיצו אור חזק ועצמתי, ומהצד השני, מומלץ לבחור גופי תאורה צמודי קיר או צמודי תקרה, שלא יתפסו הרבה שטח בפני עצמם. כמו כן, כדאי להציב גופי תאורה עומדים בפינות שונות של החדר, אלו גם יוסיפו אור וגם יתרמו לאווירה הנעימה בחדר.

יותר צבעים בהירים וחלקים ופחות דוגמאות וטקסטורות עשירות

ממש כמו שאנחנו רוצים ליצור סילואטה רזה וצרה יותר – אנחנו לובשים בגדים כהים, בדיוק באותו האופן (רק בכיוון ההפוך), אנחנו רוצים להלביש ולאבזר את הבית בגוונים בהירים, על מנת ליצור מראה רחב יותר. כדאי לבחור פריטי ריהוט, שטיחים ווילונות בגוונים בהירים של איזה צבע שאתם אוהבים, ולשמור על דוגמאות רגועות ודלילות, תוך שימוש מצומצם בהן. גווני הבז’, הלבן והחומים הבהירים מאוד טרנדיים כיום, והם יוצרים אווירה של טבע ואור בבית. כמו כן, הימנעו משימוש בשטיחים כהים, מאחר ואלו מגדירים טריטוריה מצומצמת, ואתם מעדיפים לרווח את השטח. מומלץ לשאוב השראה מסגנון העיצוב הנורדי, שמאוד רלוונטי כעת, ודוגל במינימליזם ובשימוש בפלטת צבעים אחידה ורגועה.

לסיכום, ישנן לא מעט דרכים לגרום לחדרי הבית להיראות גדולים ומרווחים יותר, ולא צריך להתפשר על מגורים בתחושה של צפיפות וללא אווירה ומראה של בית מעוצב.