מקררים כללי, מקררים לחצר

מקרר חוץ, ספה מפנקת ובריכה: החצר הופכת לממלכה

מקרר מסחרי

מה צריך להיות לכם במרפסת, בגינה או בחצר, על מנת שהבילוי במתחם החוץ הצמוד לבית יהיה מושלם? הטיפים שיהפכו את מתחם החוץ לאטרקציה

מגמה ברורה מסתמנת, מאז שהחלה מגפת הקורונה – אנחנו מחפשים כל הזדמנות לבלות בחוץ. כנראה שאלו הסגרים הארוכים, שחידדו עד כמה חשוב והכרחי לנשום את האוויר שבחוץ ולחוש את תחושת המרחב. במקביל, האפשרות לטוס לחופשות, ולעתים אף האפשרות של לנפוש בארץ – נחסמו עבורנו, מה שעוד יותר הגביר את הצורך בתחושת החופש, הטבע והמרחב. 

אבל כהרגלם של בני אדם, מחפשים פתרונות בעתות משבר, ואף עושים מהלימון לימונדה. כך יצא שכולם התחילו להשקיע, לשפץ, לשדרג ולטפח את הבתים מבפנים – יש שרכשו סלון חדש, שהחליפו את הטלוויזיה למשוכללת יותר, שצבעו את הקירות ואפילו ביצעו שיפוץ דרמטי של ממש. במהלך התקופה הזו, כל מי שיש לו מרפסת או חצר מחוברים לבית, מיד נחשב לבר מזל שיש לו את חלקת האלוהים הפרטית שלו באוויר הפתוח. במקרה שמדובר במתחם רחב ידיים, אז על אחת כמה וכמה. אם יש שם מדשאה מטופחת, מערכת ישיבה רצינית, מקרר חוץ ואולי אפילו בריכה – אז בכלל. 

מה צריך כדי להפוך את החצר למתחם שווה וכייפי?

קודם כל – צריך להתייחס אל החוץ ממש כמו אל חללי הפנים

בעבר, רוב מי שהיתה לו מרפסת, נהג להתייחס אליה כסוג ב’, לעומת הסלון שבתוך הבית למשל. אבל היום כבר מבינים את ערך המתחמים שמחוץ לבית, ומי שחכם מספיק כדי להשקיע בהם את אותה תשומת הלב ואותם המשאבים – מרוויח בגדול. במיוחד עכשיו בעונת הסתיו, שהיא ללא ספק הנעימה ביותר לבילוי בחוץ בישראל, שווה להעניק לאזור הזה את היחס הראוי. זה מתחיל ממערכת ישיבה מפנקת, שבאמת עושה לנו חשק להתרווח עליה במשך שעות. לא, הכוונה היא לא לספה המרופטת שהשכנים רצו להיפטר ממנה, אלא למשהו במצב טוב יותר. כמובן שאם אזור הישיבה אינו מקורה, כדאי להצטייד מבעוד מועד ביריעת ניילון גדולה שתוכלו לפרוש על הספות בכדי להגן עליהן מפני הגשם, בימים המועדים לפורענות. בשלב הבא, חשוב שיהיה בקרבת הספות שולחן פרקטי ויציב, עליו תוכלו להניח משקאות או אפילו לערוך עליו ארוחה סלונית של ממש.

במידה ויש לכם מרחב מספק, ואתם אוהבים לאכול במרפסת, כדאי מאוד להצטייד גם בשולחן אוכל איכותי ויציב, וכמובן בכיסאות מתאימים. אלו יאפשרו לכם לקיים בחוץ ארוחות משפחתיות של ממש, ואין תענוג גדול מכך בעונת הסתיו.

להתכונן מראש לשעון החורף באמצעות תאורת חוץ מתאימה

עם כל הכבוד לעונה הכייפית והנעימה ביותר בארץ, יש בה משהו אחד מבאס במיוחד – המעבר לשעון חורף. מצד אחד, נעים בחוץ ברמה שקשה להסביר במילים, ומהצד השני, החושך יורד עוד לפני שש בערב ומאיים לחרב את המסיבה שלנו במרפסת. אז זהו, שעם אמצעי התאורה המתאימים, תוכלו להתגבר על העניין הזה, ולבלות בחוץ עד לשעות הקטנות של הלילה, אם רק תחזיקו מעמד. הכוונה לתאורת חוץ, שתהיה מצד אחד עוצמתית מספיק כדי להאיר היטב ולסייע לכם להתנהל בקלות בחצר או במרפסת, ומהצד השני, היא צריכה להיות מספיק רכה כדי שלא לחרב את הרומנטיקה. כמו כן, כשרוכשים אמצעי תאורה עבור מתחמי החוץ של הבית, חשוב לוודא שהם עמידים בפני תנאי אקלים מאתגרים, לרבות גשם ושמש קופחת (ששניהם יכולים להופיע בחודש אחד בסתיו), וכי הם בטיחותיים ברמה הגבוהה ביותר.

לחיות בסטייל עם מטבח חוץ בחצר

עוד מגמה שהגיעה לשיאה בתקופת הקורונה – היא השפים החובבים שצצו כפטריות (כמהין) אחרי הגשם. בתקופה בה המסעדות היו סגורות, ואנחנו היינו סגורים בבתים, כך מן ההפקר כולנו התחלנו לבשל ולאפות כאילו אין מחר. ארוחות ביתיות ברמה שלא היתה מביישת שפים מקצועיים, מאפים מתוחכמים וקינוחים שלא היו מביישים את פייר הרמה, ובקיצור – שניצל ופתיתים אאוט, פיין דיינינג זה הדיבור. יש את שלו שלא מסתפקים בבישול ארוחות פאר בתוך הבית, אלא לקחו את העניין צעד קדימה, שלא לומר צעד החוצה. אלו שכבר מזמן לא מסתפקים במנגל החצר, אלא רכשו מטבח חוץ, שיאפשר להם לרקוח את כל התבשילים והפינוקים כבר מראש במרפסת ובחצר, וכמובן גם להגישם שם. במידה ואתם שוקלים להצטייד במטבח חוץ עבור החצר, המרפסת או הגינה, חשוב מאוד להקפיד שהוא יכלול מקרר למטבח חוץ איכותי, בנפח המדויק שיתאים לצרכים שלכם. 

אילו סוגי מפגשים ואירועים מתאימים למרפסת וכיצד להיערך עבורם?

ארוחת ערב משפחתית

יש איזו טענה כזו שהכל יותר טעים כשאוכלים בטבע, ולפי הבדיקה שערכנו – זה נכון! לקיום ארוחות משפחתיות בחוץ יש שלל יתרונות, החל מהאווירה הכייפית ועד העניין שרוב הלכלוך והבלגן נשארים בחוץ. בימי חול, תוכלו פשוט להעתיק את ארוחת הערב השגרתית שלכם (חביתה וסלט מישהו?) למרפסת, ולהפיח בה אווירה קצת אחרת, ואילו בערבי שישי, העברת הארוחה החוצה תהפוך אותה לאיוונט של ממש. מה שכן, השתדלו לשמור על כדור הארץ ולהימנע משימוש בכלים חד פעמיים. 

מפגש עם חברים

מרפסת מפנקת היא לוקיישן קלאסי למפגש עם חברים, מלא בקשקושים ובצחוקים לתוך הלילה. כדאי להצטייד מראש בבקבוקי יין לבן או רוזה בקיץ ואדום בחורף, וכמובן בכמות נכבדת של בירות. חובה לקרר מראש את כל אלו. בנוסף, נשנושים כמו פיצוחים, קרקרים, גבינות ופירות הם מאסט בכל עונה. גם רמקול איכותי שישמיע מוזיקה טובה הוא הכרחי. 

כמובן שאם המרפסת שלכם מתוחזקת היטב, היא תתאים לכל סוג של אירוע, החל ממפגש משפחתי של קפה ועוגה אחר הצהריים ועד לדייט רומנטי עם בן או בת הזוג.