מקררים כללי

מקרר למטבח חוץ – איך הפכנו את החיים בחצר לבילוי מושלם

מקרר בנוי לבית וחצר

אחרי שבשנה האחרונה, חצרות ומרפסות הבתים הפכו להיות אזורי הבילוי הלגיטימיים והאטרקטיביים ביותר, רבים החלו להשקיע ולבנות גם מטבח חוץ בפאתי הבית. אי אפשר לדבר על מטבח בלי לקחת בחשבון מקרר. כך תדעו איזה מקרר הוא המתאים ביותר לצרכים האישיים שלכם ולנתוני המטבח שלכם

עידן הקורונה הביא איתו את החשיבות הרבה של הבילוי בחצרות ובמרפסות הבתים, באוויר הפתוח. זוהי אולי הנחמה הגדולה ביותר בתקופה כזו, שעדיין אפשר לשבת בחוץ, ולהנות מפיסת טבע פרטית, בה אפשר לארח גם חברים ומשפחה לארוחות בוקר, צהריים או ערב, או לקפה ועוגה. במקום לצאת לבר או מסעדה, שסגורים כבר תקופה ארוכה, אנחנו הופכים את החצר הפרטית למרחב הבילויים האופטימלי. מזג האוויר הישראלי המתחשב, מאפשר לשבת בחוץ בכיף כמעט כל ימות השנה, כאשר גם בחורף יש לא מעט ימים שטופי שמש, והם נעימים במיוחד.

המגמה הזו של טיפוח המרפסות והחצרות, לצד השעות הרבות שאנחנו מבלים בהן, הביאה לא מעט משפחות לשדרג את החצר עם בריכה, גינה מטופחת ואפילו מטבח חוץ, שיחסוך את הריצות הלוך ושוב למטבח המרכזי של הבית, בזמן שאתם מארחים או סתם נהנים בחוץ ובא לכם משקה קר ואיזה משהו לנשנש. 

תכנון מטבח חוץ דורש התייחסות מיוחדת ושונה מזו של מטבח סטנדרטי, מאחר והארונות, המכשירים ואפילו התאורה בו, צריכים להיות מותאמים לתנאי מזג אוויר משתנים, לרבות שמש חזקה וגשמים. מקרר למטבח חוץ צריך גם הוא לעמוד בסטנדרטים מסוימים כדי להתאים היטב למיקום המיוחד ולשימוש שייעשה בו. 

ההבדלים העיקריים בין מקרר למטבח חוץ לבין מקרר סטנדרטי

ראשית כל, התנאים בהם מקרר למטבח חוץ פועל בהם, הם הרבה יותר מאתגרים – הוא חשוף ללחות, לחום ולשאר נזקי מזג אוויר, ולכן עליו להיות עמיד במיוחד. כשמתכננים היכן למקם את המקרר בתוך מטבח החוץ, יש לדאוג לכך שיהיה מקורה ומוגן ככל האפשר. אסור לשכוח שקודם כל מדובר במכשיר חשמלי, ולהתנהג בהתאם. אם מטבח החוץ שלכם לא יכול להכיל באופן אופטימלי את המקרר, כדאי לשקול אפשרות של הצבת מקרר קטן במחסן סמוך או בנישה אחרת פנויה ומוגנת ככל הניתן. המקרר עצמו צריך להיות כזה שתוכנן מראש, מבחינת המבנה שלו, המתווה החשמלי ועוד, לעמידות בתנאי מזג אוויר משתנים.

כמה דגשים שיסייעו לכם לבחור מקרר למטבח חוץ 

כך תוכלו לדעת – איזה נפח של מקרר אתכם זקוקים

מקררים קטנים, המתאימים למטבחי חוץ, מגיעים במגוון נפחים ותצורות, ויכולים לנוע בין נפח של 20 ליטרים בלבד ועד לנפח גדול של כ-150 ליטרים.

לפני שאתם בוחרים מקרר עבור מטבח החוץ, יש לקחת בחשבון שני פרמטרים עיקריים: הראשון, מהו גודל החלל שיש ברשותכם כדי להציב את המקרר? עליכם למדוד בדיוק את הרוחב, הגובה והעומק של הנישה בה עומד להיכנס המקרר, ולוודא שיש לו לא רק מקום לעמוד שם, אלא גם מרווח קטן בינו לבין הקיר שמאחוריו, וגם מרווח מספיק מקדימה לצורך פתיחת הדלת או המגירה שלו. בשלב הבא, עליכם להבין מהם בדיוק הצרכים שלכם מהמקרר וממטבח החוץ. האם אתם מתכוונים בעיקר להחזיק בו משקאות קלים, יינות ובירות? או שמא, אתם עומדים להרים שם ארוחות של ממש ותצטרכו מקום לאחסן בו מוצרי מזון שונים שישמשו אתכם לבישול? מהו הסגנון ומהן ההעדפות של האנשים שיתארחו בחצר? האם מדובר בבני המשפחה ובילדים, או שמא אתם מתכננים מסיבות בריכה סוערות עם הרבה אלכוהול שיוגש בהן? השאלות הללו יסייעו לכם להבין באופן המדויק ביותר מהו הנפח ומהו סוג המקרר שלו אתם זקוקים. כדאי לדעת שישנם מקררים ייעודיים לקירור יינות, ואולי דווקא אלו יתאימו לכם.

איזה דגם של מקרר חוץ מתאים ביותר לצרכים שלכם?

 

המקררים הקטנים מגיעים במגוון תצורות ואופני חלוקה. גם כאן, תידרשו לבדוק מבעוד מועד מהם הצרכים המדויקים שלכם ומהם הנתונים הקיימים מבחינת מטבח החוץ. ישנם למשל, לא מעט דגמים של מקררי תצוגה – אלו הם מקררים קטנים עם דלתות שקופות, דרכן ניתן לראות את התכולה שאוחסנה בתוכם. אם אתם מארחים הרבה אנשים שאוהבים לשתות, מקרר כזה יכול להיות גם פונקציונלי עבורכם, מאחר והוא מאוד מתאים לאחסון משקאות קלים ואלכוהוליים, וגם יכול להוות אלמנט שיוסיף סטייל ואפילו אור, באמצעות התאורה הפנימית שלו – לחצר כולה. מקררים כאלה מתאימים במיוחד כשיש בריכה בחצר. עוד דגם שיכול להיות פונקציונלי וחסכוני במקום במטבח החוץ, הוא מקרר שבמקום דלתות, נפתח באמצעות מגירות. חשבו גם על הסגנון הכללי של עיצוב המטבח והחצר, ובדקו מהו הסגנון של המקרר שישתלב שם באופן הרמוני ביותר. ישנם כיום מגוון עיצובים, ואפילו מקררי רטרו שמוסיפים המון שיק לסביבה בה הם ממוקמים. 

 

מתכננים לבנות מטבח חוץ? מקרר בנוי יכול להיות אופציה טובה עבורכם

את הפונקציה הזו אתם ודאי מכירים ממדיחי הכלים, שהם “בילט-אין” במטבח. חשוב לדעת, כאשר מתכננים מטבח חוץ, שניתן לשלב מראש בפנים מקרר בנוי

מדובר במקרר מובנה, שהוא חלק אינטגרלי מהמטבח כולו, ומותאם כבר בשלב הראשוני לתכנון המטבח, כאשר משאירים עבורו חלל ייעודי. היתרונות של שילוב מקרר בנוי נעוצים קודם כל בנוחות השימוש בו כשהוא חלק מהמטבח, אך גם מבחינה אסתטית עיצובית, הוא משתלב באופן הרמוני ביותר עם שאר חלקי המטבח.

אם החלטתם ללכת על האופציה של מקרר בנוי, כדאי לפנות לחברה המתמחה במקררים קטנים, לצורך קבלת ייעוץ והכוונה שיסייעו לכם להבין איזה מקרר הוא המתאים ביותר למטבח שתבנו.