מקררים כללי

חובבי יינות אדומים? מקרר יין מקצועי הוא חובה בבית שלכם

מקרר יין בנוי

אם אתם בעניין של יינות אדומים, אתם ודאי משקיעים הרבה כסף בבקבוקים מיוחדים משנות בציר שונות ומייקבים שונים בעולם. חשוב לדעת שיינות זקוקים לתנאי אחסון מיוחדים, לרבות טמפרטורה מדויקת, רמת לחות מתאימה והגנה מפני אור. את כל אלו, מקרר רגיל לא יכול להציע. כל מה שצריך לדעת על מקרר יין מקצועי

במהלך השנה האחרונה, כתוצאה מהסגרים הארוכים, רבים פיתחו תחביבים שונים או שכללו והביאו לרמה מקצועית תחביבים ישנים. מאחר והברים והמסעדות סגורים כבר תקופה ארוכה, חובבי יין רבים החלו להעמיק את התחביב, לחקור את התחום ולרכוש הביתה יינות מיוחדים ממחוזות שונים בעולם ומשנות בציר שונות, עתיקות יותר ופחות. יינות, ובמיוחד יינות אדומים, הם תורה שלמה ועולם ומלואו, ומי שחזק בתחום יודע שהם גם מצריכים התייחסות מיוחדת וטיפול מותאם. אם אתם חובבי הז’אנר, חשוב שתדעו שאופן אחסון הבקבוקים יכול להשפיע מאוד על טיבם. במיוחד היינות האדומים היקרים והנדירים דורשים תנאי אחסון מותאמים, כמו קירור בטמפרטורה מסוימת ומדויקת, אחסון בשכיבה, רמת לחות מסוימת ועוד…

השקעתם כסף רב ביינות? עכשיו חשוב לאחסן אותם כמו שצריך

כל תחביב שאנחנו רוצים לפתח מצריך השקעה, ובמיוחד כשמדובר ביין. היינות המיוחדים שאתם מתאימים בדקדקנות לגסטרונומיה ולטעמכם האישי עולים לכם לא מעט, ואינכם רוצים שההשקעה הזו תתבזבז והמשקאות היקרים הללו יתקלקלו או שטעמם העדין יפגע. במקרה כזה, כדאי מאוד להכיר את האופציה של מקרר יין מקצועי.

דיוק בלחות, באור ובטמפרטורה – היתרונות שבמקרר יין מקצועי

יינות טובים ומורכבים, זקוקים כאמור לטיפול מיוחד, ובמיוחד לתנאי אחסון המדויקים להם. מה בעצם מבדיל בין מקרר רגיל למקרר יינות?

מדפים מתכווננים

במקרר רגיל, אנחנו לרוב מאחסנים את בקבוקי היין או בשכיבה בתא המקרר או על דלת המקרר. כאמור, בקבוקי היין נשמרים באופן אופטימלי בשכיבה (כך הלחות של פקק השעם נשמרת והוא לא מתייבש). בקבוקי יינות לא תמיד מגיעים באופן אחיד, ולעיתים אנחנו מתקשים למקם אותם בתא המקרר. מקרר יין ייעודי מגיע לרוב עם תאים מתכווננים, שיאפשרו לכם לאחסן גדלים שונים וצורות שונות של בקבוקים. 

כוונון טמפרטורה אופטימלית לשמירת יינות 

בניגוד למה שאולי חושבים, יינות זקוקים לטמפרטורה מסוימת מאוד על מנת להישמר לאורך זמן, ולשמר את טעמם המיוחד והארומות. המקצוענים, שמבינים לעומק בעולם היין האדום, יודעים שכל יין זקוק להתייחסות המיוחדת מבחינת טמפרטורה. מקררי היין מגיעים לרוב עם אפשרות לבקרת טמפרטורה שונה בחלקים שונים של תאי האחסון. זאת בניגוד למקרר רגיל, בו הטמפרטורה זהה ברוב החלקים ובלתי ניתנת לכוונון פרטני. 

בקרת לחות היא המפתח לאחסון נכון של יין

לחות היא חלק בלתי נפרד ממקררים, אך רמת הלחות שמקרר רגיל מייצר, עלולה לפגוע ביין, לגרום להתפתחות עובש בפקק השעם ובעקבות כך לחבל באיטום של היין ולפגוע באיכותו. רמת הלחות במקררי היין מווסתת באופן אופטימלי המתאים לשמירת היינות.

מקרר עם מינימום תנודות

כתוצאה מפעולת המנוע וגוף הקירור, מקררים רגילים לא פעם רועדים וזזים בתנודות קלות.
הענין הזה עלול להיראות זניח, אך במקרה של בקבוקי יין, ובמיוחד יין אדום, התנודות הללו עלולות לפגוע במשקה היקר שבתוכם. לכן, מקררי היין תוכננו כך שהתנודות בהם יצומצמו למינימום, והבקבוקים יוכלו לנוח בשקט אופטימלי בתוכם. 

סיפור על אהבה וחושך

יין אדום אוהב את האפלה. לא סתם, נהוג לשמור את בקבוקי היין במרתפים חשוכים. חושך מיטיב עם הנוזל האדום העמוק, ואילו אור חזק, כפי שיש במקררים רגילים, עלול לפגוע באיכות המשקה המעודן. מקררי היין מציעים גם תאורה אידיאלית, וגם דלתות מוצללות, המגנות על הבקבוקים שבתוך המקרר מהאור שמחוצה לו. דבר התופס חשיבות רבה כאשר דלתות המקרר שקופות, מה שבדרך כלל מאפיין מקררי יין.

מקרר היין כפריט עיצובי שמוסיף טאצ’ של סטייל לבית 

מי שמבין ביין, בדרך כלל גם מבין בלייף סטייל ואוהב אסתטיקה ודברים יפים. תשמחו לשמוע, שבניגוד למקררים רגילים, שממלאים פונקציה של קירור בלבד ובדרך כלל נעדיף להצניע אותם במרחב הביתי, מקררי יין מעוצבים כך שדווקא נרצה לחשוף אותם ואולי אפילו להציב אותם במיקום מרכזי בבית. מקרר כזה, שמוצב בסלון, בהול הכניסה או אפילו בחדר השינה, עם דלתות שקופות דרכן רואים את אוסף היינות המפואר שלכם, יכול להוסיף המון סטייל לחדר ולהזכיר לכם בכל זמן נתון, שיש לכם משקאות מיוחדים להתפנק איתם. המקררים הללו מגיעים במגוון חומרים – החל ממתכת ועד לעץ, כך שתוכלו להתאים אותם לעיצוב הכללי שבחרתם לבית.

כך תחליטו מהי הקיבולת של המקרר שלו אתם זקוקים

מקררי היין מגיעים במגוון נפחים ומציעים קיבולת שונה – החל ממקרר קטן בו ניתן לאחסן מספר בקבוקים בודדים, שיתאים במקרה שאתם חובבי יין בראשית דרכם, ועד מקררים שיכולים להכיל עשרות או מאות בקבוקים. גם אם אתם חובבי יין מתחילים, כדאי לחשוב על העתיד, ולקחת בחשבון אפשרות שעוד תרכשו בקבוקי יין רבים. עוד פרמטר קריטי לבחירת הנפח של המקרר, הוא גודל החלל שיש לכם כדי למקמו. עליכם למדוד את הרוחב, הגובה והעומק של הנישה בה אתם מתכננים להציב את המקרר, תוך שאתם מוודאים שנותר חלל מסוים בין גב המקרר לקיר וגם מקדימה – לצורך פתיחת הדלתות. 

אם החלטתם על מקרר יין – התייעצו עם איש מקצוע

במקרה שהחלטתם להשתדרג ולרכוש מקרר יינות ייעודי, כדאי מאוד לפנות לחברה המתמחה במקררים קטנים ולהתייעץ עם איש מקצוע שיוכל להתאים לכם מקרר שיספק מענה לצרכים המדויקים שלכם ושל אוסף היינות שלכם. התוספת הזו עשויה לשדרג גם את תרבות היין שלכם וגם את הסטייל בבית. לחיים!