מקררים כללי

מקרר נייד – כך תהפכו את נסיעות השטח שלכם לחוויה מושלמת

מקררי רכב לעבודה וטיולים

בשנה האחרונה התפתח מאוד תחום הטיולים בארץ, ובפרט טיולי השטח. מצד אחד אנחנו לא יכולים לטוס לחו”ל, ומהצד השני מעריכים את הטבע, את האוויר ואת הנופים המשגעים של הארץ עוד הרבה יותר מקודם. מקרר נייד ברכב יכול לשדרג את חווית הטיולים והקמפינג באופן משמעותי ביותר, כאשר הוא משחרר אתכם מהצורך לדאוג לקרח ולצידניות מסורבלות, ומאפשר לכם ליהנות מאחסון אופטימלי של בשרים, מוצרי חלב, ביצים ומשקאות קלים וחריפים – כאילו הייתם בבית. כל מה שצריך לדעת על מקררים ניידים לרכב

בהפוך על הפוך, כולנו הפכנו לחובבי טבע וטיולים השנה. דווקא כשלקחו מאיתנו את האפשרות לצאת החוצה מהבית, הטבע והאוויר הפתוח נהיו למצרך כל כך מבוקש. בכל עת שזה מותר, ישראלים רבים יוצאים לטיולים ברחבי הארץ, עם הילדים או בלי, קבוצות של צעירים רכובי ג’יפים, קבוצות גברים חובבי 4X4, קבוצות נשים שמבקשות זמן איכות בנופי המדינה המשגעים, משפחות, רווקים… כמעט ואין מי שנשאב להתמכרות הזו השנה. כולנו הרווחנו מן ההפקר ומחוסר האפשרות לטוס, וגילינו כמה נעים ויפה לטייל פה בארץ וליהנות מהמרחבים הכל כך מגוונים שהיא מציעה – ממדבר בדרום ועד הנופים הירוקים של הצפון, שבחורף ממש מזכירים את אירופה, ולגמרי יש בהם נחמה… 

משדרגים את חוויית הטיולים עם מקרר נייד ברכב

חובבי שטח למודי ניסיון, כבר מאורגנים באופן כזה שכשהם יוצאים לטיול, יש להם כל מה שאפשר לחשוב עליו ברכב, שתורם לחוויה המושלמת בשטח. החל מהאוהל הכי מבודד ואטום, המזרונים הכי נוחים, כלי בישול, פנסים, ערכת קפה ועוד ועוד… זר שיחלוף הבסביבה כשהם עושים קמפינג, עלול לחשוב שהם נמצאים בבית שלהם. בסלנג הישראלי הצבאי – הם הכי “מדוגמים” שיש, ואין משהו שהם לא חושבים עליו כשהם מעמיסים את הרכב לפני נסיעה. אחד האלמנטים שיכולים לשנות את המשחק באופן המשמעותי ביותר הוא מקרר לשטח. מדובר במקרר קטן נייד, שניתן לאחסן את בו את כל מוצרי המזון והמשקאות שאתם מעוניינים להשתמש בהם בשטח, לרבות בשרים, מוצרי חלב, ביצים ושתייה קלה או חריפה.

ההבדל שבין מקרר נייד לצידנית 

אם חשבתם שאפשר להסתפק בצידנית משוכללת, כאשר אתם יוצאים לשטח, כדאי לעצור ולהבין את ההבדל ואת רמת השדרוג שמקרר נייד מציע. ההבדל העיקרי הוא שכדי שצידנית תשמור על הקור (או החום) של המצרכים שאיחסנתם בתוכה, היא חייבת לעשות שימוש במקור כמו קרחוניות וכו’,  שבשלב מסוים גם השפעתו נפסקת. מקרר נייד, לעומת זאת, פועלים על בסיס מתח 240V שמגיע אליהם ממצבר הרכב, מקור חשמל כמו גנרטור או אפילו גז. המשמעות היא שלעומת הצידניות, משוכללות ככל שיהיו, המקררים מקררים את המצרכים בעצמם, פעולה שלא נפסקת עד לניתוק המקור החשמלי, ומבטיחה לכם תנאי אחסון אידיאליים וארוכי טווח למוצרי המזון והמשקאות שלקחת עמכם לשטח. 


קומפקטי ופרקטי: עוד יתרונות במקרר נייד לרכב

אז מעבר לכך שמקרר לרכב יפטור אתכם מהעיסוק ומהדאגות של אחסון האוכל, בין שאתם יוצאים לקמפינג של כמה ימים ובין שאתם נוסעים לפיקניק ביער או בשמורה כלשהי בשבת. החזקת מקרר כזה ברכב מאפשרת לכם להיות הרבה יותר ספונטניים כשאתם מחליטים לצאת לטיול, כשכל שנותר לכם הוא להעביר מצרכים מהמקרר שבבית אל המקרר שברכב, או לחילופין, לקפוץ לסופר או לחנות נוחות שבדרך ולהעמיס את המקרר בכל טוב. תמו הימים בהם יש גם לדאוג לקרחונים ולצידניות מסורבלות. למעשה, גם אין צורך להביא עמכם קרח, שעלול להינמס ולנזול בצידנית, לצורך קירור משקאות וכו’. 

כמו כן, המקררים הקטנים קלים מאוד לניוד ולהעברה ממקום למקום, כך שתוכלו להחליט בכל עת מהי הפונקציה לה אתם מייעדים את המקרר. מקרר נייד שנמצא ברכב, יכול להפוך למקרר משרדי או למקרר נוסף לגיבוי בדירה ועוד ועוד. נתון לשיקולכם. מאחר שהמקררים הניידים הם  קומפקטיים במיוחד, תוכלו בקלות גם לשמור אותם במחסן או במרפסת, לשימוש בעת הצורך. 

יתרון נוסף הוא במחירם הנגיש של מקררים ניידים לרכב. המקררים הקטנים, שעובדים בעוצמה לא פחות גבוהה ומקררים היטב ממש כמו המקררים הגדולים המוכרים, נגישים בהרבה במחירם. המחיר של מקררים לרכב ירד באופן משמעותי בשנים האחרונות, כך שלא חייבים להיות “קמפרים” מקצועיים כדי להצדיק את רכישתם. 

מה צריך לדעת לפני שבוחרים מקרר לרכב?

דלת מקדימה או פתח עליון:

חשוב לדעת כי רוב המקררים הניידים מצוידים בפתח עליון, ממש כמו קופסא או תיבה, כאשר הפתח נפתח כלפי מעלה. אולם, חלקם כן מעוצבים כמו מקרר קלאסי מוקטן, כאשר הדלת נפתחת קדימה. חשוב לדעת היכן אתם עומדים למקם את המקרר ומה הגודל של הבגאז’ או החלל בו תאחסנו אותו, בטרם מחליטים באיזה מקרר לבחור. 

 

מגוון נפחים – בחרו לפי צרכיכם


המקררים הניידים מגיעים בשלל גדלים ונפחים, החל מ-25 ליטרים, שלצורך ההמחשה יכול להכיל 27 פחיות שתייה, ועד 80 ליטרים, בו ניתן לאחסן כ-120 פחיות שתייה. עליכם לבדוק מהם הצרכים שלכם, ושוב – מהו גודל הרכב וכמה מרחב הוא אפשר לכם להציב מקרר בפנים.

הבחינו בין מקררים הפועלים באמצעות מדחס או מתח

המקררים הקטנים הניידים פועלים בשתי צורות עיקריות:

  • באמצעות מדחס המשמש ליצירת כוח הקירור, ונתמך על ידי מקור כוח כמו רשת חשמל או מצבר.
    – מקררי WAY3, הפועלים באמצעות שלוש שיטות מתח אפשריות – רשת חשמל, מצבר/סוללה או גז.
    גם בהחלטה זו צריכים להילקח בחשבון האמצעים שיש ברשותכם ברכב שלכם. 

כך או כך, איזה מקרר שתבחרו בהתאם לצרכים שלכם, ישדרג באופן משמעותי מאוד את חוויית הטיולים שלכם, ויגרום לכם להרגיש הכי בבית שאפשר, גם כשאתם בלב מדבר.