מקררים לחצר

איך לבחור מקרר למטבח חיצוני?

מקרר בנוי לבית וחצר

מטבח חיצוני הפך להיות להיט בשנים האחרונות, וזאת כי אנשים הבינו שניתן לנצל את מזג האוויר האידאלי עבור התאווררות בחוץ והשארת ניחוחות הטיגון ושאר הבלגן מחוץ לבית, כך שניתן למצוא שאנשים כיום כבר אינם מסתפקים רק ברכישה של גריל לגינה, אלא מבקשים ליצור בחוץ מטבח שלם – כולל כל מה שעשוי לייעל ולהפרות את החוויה.

תדרשו יותר תקבלו יותר

כיום מטבחי חוץ מאפשרים הן לשטוף כלים והן לאחסן מוצרים, הן לבשל על הכיריים סיר אורז והן לשלוף בשנייה בירה קרה, כך שלצד בחירה של גריל, ארון אחסון וכיור, גם חשוב ביותר לקבל החלטה עבור רכישת המקרר הרצוי, ולו בלבד שהשהייה בחוץ תהיה הרבה יותר מהנה ונכונה. מבקשים לקבל החלטה מושכלת עבור רכישת מקרר לגינה? הרשו לנו לסייע!

קטן אך מדויק

ראשית יש לקחת בחשבון שמקרר חיצוני אינו צריך להיות גדול, וזאת כי להבדיל מהמקרר של הבית, הוא אינו אמור להכיל את הבישולים של כל השבוע, את השאריות מאתמול ואת המעדנים שזה עתה נרכשו, אלא מקרר חיצוני לכל היותר אמור להכיל בירות, שתייה קלה, קרח ומגשים של בשר שמחכים לעלות על המנגל, כך שגם אם מדובר במשפחה גדולה שמאוד אוהבת לארח, מקרר קטן יימצא כאידאלי עבור רוב המצבים.

הגנה מלאה

כאשר קונים מקרר עבור המטבח החיצוני, יש לקחת בחשבון שאין מעליו קורת גג, גם אם השקעתם ויש לכם פרגולה. כידוע קרני השמש מגיעות לכל נקודה, מזון ושמש לא הולכים ביחד ואילו מתכת בשילוב של לחות מהווים מתכון מנצח לבלאי מוגבר. אי לכך יש לבחון שהמקרר הנבחר מכיל שכבות בידוד איכותיות בחזית, כאשר פה נציין שפתרון זה ניתן למצוא הן במקררים אטומים והן במקררים שקופים. ראיתם דגם מרשים שאינו עומד בסטנדרט? לפחות הקפידו להתקינו בתוך ארון ומאחורי דלת.

חלוקה פנימית

בכול הנוגע לחלוקה פנימית, יש להעדיף מקרר שיש לו לפחות תא אחד גדול לצד תא יותר מצומצם, כך שניתן יהיה ליצור סדר באופן פשוט. חלופה אידאלית נוספת הינה מקרר בעל שתי מגירות נשלפות. כמו כן, חשוב ביותר שהמדפים יהיו מודולריים ואף שישלפו בקלות, אם על מנת לקבל התאמה מלאה ואם על מנת שניתן יהיה לשטוף ולנקות ביתר קלות, ולו באמצעות צינור הגינה, עובדה שמובילה אותנו לציין דגש נוסף – חשוב ביותר שהמדפים הנשלפים יהיו איכותיים ומאסיביים, וזאת כי הגינה הינה סביבה מאתגרת, כך שחשוב לוודא מראש שחלקי המקרר יישארו שלמים לאורך זמן.

אחריות

אין לוותר על אחריות, גם אם המקרר מיועד עבור הגינה. אחריות מאפשרת לדעת מראש שברגע שתתעורר בעיה יש אל מי לפנות, ויותר מכך – אחריות מאפשרת לוודא שהמקרר שבחרתם שייך לחברה מקצועית ואיכותית אשר בטוחה בטיב המוצר. אי לכך, גם אם מדובר במקרר קטן וגם אם מדובר במקרר שמיועד עבור אזור יחסית מאתגר, טוב לדעת שניתן להשיג אחריות ואפילו עבור שנה.

התקנים מחייבים

באופן כללי המקררים בארץ צרכים להיות מקוטלגים כClass T-, וזאת על מנת לוודא שהם מותאמים למזג האוויר המקומי אשר מאופיין בלחות משמעותית. אי לכך, במקרה של מקרר לגינה יש לשים לב לפרמטר זה פי כמה, ולו על מנת לוודא שפניתם אל עסק מקצועי שמקפיד על איכות.

דירוג אנרגטי

בין אם מדובר במקרר לבית ובין אם מדובר במקרר לגינה, בין אם מדובר במקרר גדול ובין אם מדובר במקרר קטן, תמיד מומלץ לרכוש מקרר חסכוני באנרגיה, אם עבור איכות הסביבה ואם עבור מזעור חשבון החשמל. אי לכך יש לבחון את הדירוג שנע בין A ל G, כאשר  Aהנו היעד הרצוי.

העדיפו פתח יציאה תחתון

כידוע כל מקרר פולט חום וכידוע את רוב המקררים לגינה נהוג לאחסן בתוך ארון, ולו עבור הגנה מלאה. אי לכך יש להקפיד שהמקרר הנבחר יכיל גריל תחתון בחזית (עבור פליטה קדמית של החום), כך שגם אם המקרר הרצוי אינו משאיר שום רווח בארון המיועד, אין צורך לבחור מקרר אחר.

שליטה מלאה

יש לקחת בחשבן שמקרר עבור הגינה הנו מקרר שפחות באים עמו במגע, ואף ניתן שיעברו מספר ימים מבלי שייגשו אליו. אי לכך חשוב לוודא שהטמפרטורה נכונה, ועל כן תצוגה דיגיטאלית עבור קביעת הטמפרטורה עשויה להוות עזרה חשובה – להקל ולייעל את מלאכת התפעול והשליטה.

חומריות

ציינו שחשוב להגן על המקרר מפני לחות ושמש, ועל כן אם לא רוצים לייעד את המקרר עבור ארון, ולו כי מבקשים לחסוך במקום, הרי שיש לבחור במקרר עשוי נירוסטה, וזאת כי נירוסטה אינה מחלידה ובאופן כללי אידאלית עבור תנאי חוץ – אינה מצריכה הגנה לא מהשמש ולא מהגשם.

מאוורר פנימי

רוב מקררי החוץ הינם קטנים, אך אין זה אומר שהם אינם מעניקים תוצאה מושלמת. אי לכך אם מבקשים לוודא שהקור יתפרש בצורה שווה, הן עבור המוצרים שמקדימה והן עבור המוצרים שמאחורה, הן עבור המוצרים שלמעלה והן עבור המוצרים שלמטה – הרי שיש לוודא שהמקרר מכיל מאוורר פנימי – עבור פיזור אידאלי של הקור.

עדיין מתלבטים?

לבסוף נציין שלמרות שמטבח חיצוני מהווה המצאה גאונית, יש לא מעט אנשים שמבקשים לבחון את הדבר למשך תקופה בטרם מקבלים החלטה. אי לכך עבור מקרים מעין אלו מוטב לרכוש מקרר קטן שבין היתר עשוי לשרת גם בבית, ולו עבור שמירה מבוקרת של טמפרטורת היין. לאור הדברים מי שעדיין מתלבט, מוטב שיכניס למשוואה גם שיקולים עיצוביים, ולו כי בבית המקרר הקטן מהווה חלק אינטגרלי מכלל עיצוב הפנים, ועל כן טוב לדעת שמקררים קטנים מציעים עיצובים מגוונים – מודרניים, קלאסיים ועוד.

בדוק את הקטלוג שלנו: מקררי חוץ למטבח חיצוני