מקררים לחצר

טיפים להקמת מטבח חוץ

מקרר בנוי לבית וחצר

מטבחי חוץ הינם הטרנד החדש לאור המגמה החדשה של בניית בתים עם מרפסות שמש רחבות ידיים. מרפסות אלו מאפשרות להעביר את פעילות הפנאי מהבית אל החוץ, ומכיוון שאין חגיגה בלי אוכל, הרי שיש צורך גם להנגיש את המטבח ולקרב אותו למקום בו מבלים.

מטבח חוץ – למה צריך אותו ולמה הוא משמש?

אחד מהיתרונות העיקריים של מטבחי החוץ הוא שהם מגדילים את השטח הפרטי שלכם שמשמש לצורך מחיה וגם לצרכי אירוח. על כן, ניתן להפיק תועלת מרבית מהחלל הנוסף הזה על ידי הצללה שלו מפני השמש והגשם. כך שתוכלו ליהנות מבילוי שהוא למעשה תחת כיפת השמיים אך בצורה מוגנת ונעימה יותר.

מטבחי חוץ מיועדים בעיקר לאנשים שאוהבים לארח הרבה, לערוך אירועים בבית או להזמין חברים על בסיס קבוע. ולכן, יש צורך להתאים אותו גם למצבי האקלים השונים – לדאוג להצללה מפני השמש, להגנה מפני רוחות וגשם ואף לדאוג למקור חימום עבור ימות החורף הקרים. ישנם תנורי חימום מיוחדים שמתאימים לשימוש חיצוני או שניתן להשתמש במדורת גן ייעודית, בתנור פיצה מלבנים ואף בטבון אשר מלבד חימום הם גם תורמים חלק בהכנת המזון.

אז כיצד מתכננים מטבח חוץ?

אם אתם עומדים לפני הקמת מטבח חוץ, בוודאי שמתם לב כי התכנון של מטבח גינה נשען על אותם עקרונות של תכנון מטבח פנימי רגיל. אך למרות זאת, כאשר מגיעים לשלב המעשי בהקמת המטבח, הרי שישנם מספר נקודות חשובות שאינן משמעותיות כל כך במטבח רגיל אך חשוב לתת עליהן את הדעת כאשר מדובר במטבח חיצוני.

עליכם לשים לב כי המטבח עומד במקום מוצלח, לוודא כי אתם מנצלים את השטח שיועד עבור המטבח בצורה אופטימלית וכמובן לבחור באביזרים מתאימים וציוד איכותי על מנת שתוכלו ליהנות מהמטבח לאורך זמן. בדיוק לכן הבאנו לפניכם מספר טיפים חשובים שיסייעו לכם להקים מטבח חוץ מושלם –

טיפ מספר 1 – התאימו את העיצוב למראה הבית והסביבה

למרות שהמטבח נמצא למעשה מחוץ למרחב המגורים הפנימי, יש צורך להתאים אותו לאופי האזור שמקיף אותו ולצביון החצר בה הוא ממקום. שימו לב לסגנון החיצוני של הבית שלכם ובחרו את הצבעים והמרקמים שיתאימו לו וישתלבו עם הסגנון הקיים.

כמו כן, התחשבו בנוף הכללי שמקיף את אזור הבית שלכם בזמן בחירת החומרים והצבעים עבור המטבח. כך למשל, באזור מדברי מומלץ לבחור בצבעים עזים כמו כתום או טורקיז שיבלטו על רקע ההרים או החולות שבנוף, בעוד שבאזורים שופעי צמחייה כדאי להשתמש בחומרים שיעניקו למטבח אופי טרופי כמו במבוק.

טיפ מספר 2 – תכננו את מטבח החוץ בקפדנות

תכנון של מטבח גינה אינו נופל מתכנון של מטבח רגיל, אך לעומת המטבח הפנימי שמתוכנן על פי שטח קיים אשר תחום על ידי דלתות, חלונות וקירות, הרי שהמטבח החיצוני הינו אתגר מהבחינה הזו. מצד אחד, לכאורה, קיים שטח בלתי מוגבל עבור הקמת המטבח – שמהווה ממש התגשמות חלום עבור כל מעצב או אדריכל. אך מצד שני, יש צורך לוודא כי הוא יהיה יעיל וישיג את המטרה שלשמה הוא נבנה, לכן יש לזכור כי מטבח שישתרע על כל שטח הגינה או המרפסת, לא יהיה יעיל באף צורה.

על כן, תוכלו לשים לב כי מרבית מטבחי החוץ נבנים בצורת ‘ר’ (L), אורכם ינוע בין 2.40 מטר עד 3 מטר והשטח להכנת המזון (לא כולל הכיור והגריל) יהיה בין מטר ל- 1.20 מטר. נקודה חשובה נוספת שיש לשים לב בעת תכנון המטבח היא מיקום הציוד והפרדת האזורים הקרים מאלה החמים. כך למשל, יש להימנע מלהציב את המקרר או המקפיא בסמוך לתנור הפיצה והגריל. וזאת מסיבה הגיונית ופשוטה, הרי גם כך מזג האוויר החם גורם לציוד הקירור לעבוד קשה יותר, ואין צורך לגרום להם להכבדה נוספת ולקצר את חייהם.

טיפ מספר 3 – הכינו רשימת ציוד מדויקת

חשוב לשים לב כי היות ומדובר בציוד שנמצא בעיקר בתנאי חוץ, יש להתחשב בכך כבר בזמן הקנייה. נכון שגם ציוד רגיל שמתאים לאבזור של מטבח פנימי יכול להתאים לכך, אך יש לקחת בחשבון שמכיוון שהם לא מיועדים לעבודה בתנאי חוץ, הרי שתוחלת החיים שלהם מתקצרת באופן משמעותי כאשר הם ממוקמים במטבח חוץ.

כפי שצוין קודם, מטבחי חוץ הפכו לטרנד לוהט ולכן גם יצרני הציוד למטבחים החלו לייצר ציוד שמתאים לתנאי חוץ. יש מגוון גדול של ציוד ומכשירים שניתן לשלב במטבחי חוץ ועיקרון הבחירה עליו תתבססו יהיה על פי העדפה אישית וצרכי השימוש שלכם. הציוד הנפוץ ביותר במטבחי גינה הם כמובן מתקני גריל, תנורי פיצה, טבונים ומעשנות. ובתחום ה”קר”, יש את המקררים והמקפיאים וכן מערכות קירור שונות למשקאות ולייצור קרח

טיפ מספר 4 – בחרו בחומרים מתאימים עבור הקמת מטבח החוץ

הטיפ האחרון והמשמעותי ביותר הוא בחירת חומרים חכמה עבור המטבח. מטבח חוץ אמור להיות בנוי מחומרים עמידים לא פחות ממטבח פנימי ואפילו חזקים יותר. ומדוע? הרי מטבח חיצוני חשוף לפגעי מזג האוויר כמו גשם, שמש, סופות רוח, חפצים שמתעופפים וכדומה. על כן, בזמן התכנון, יש לבחור בחומרים מספיק עמידים וחזקים שיעמדו בכל הסכנות האלו. בנוסף, כדאי לשים דגש על תחזוקה נוחה, כך שבסיום הבישול, תוכלו לנקות את המשטחים בקלות ולהחזיר את המטבח לקדמותו.