מקררים לבית

מקררים מומלצים למטבחי חוץ

מקרר בנוי לבית וחצר

רובינו אנשים שאוהבים לארח, אוהבים שמגיעים לחלל הפרטי שלנו אנשים שנהנים איתנו, צוחקים ומבלים איתנו. חלל כזה יכול להיות בתוך הבית, אבל אם הבית שלנו הוא בית פרטי עם גינה או פנטהאוז, יש לנו גם יכולת לארח בחוץ.

אירוח אנשים בחוץ הוא אירוח כייפי יותר, פתוח יותר ומשוחרר יותר. אנשם אוהבים את האויר הזורם, את השמים הפתוחים ואת תחושת החופש, גם אם הם גרים בעיר הרועשת והסואנת. אבל אירוח כמו אירוח, חייב לכלול גם פינוק של הקיבה שלנו ואין כמו בישול לחברים או לבני משפחה שלא בלוקיישן הסגור והרגיל. זו הסיבה שמטבחי חוץ הם אחד הדברים המיוחדים ביותר בבתים מעין אלו, מטבחים שיהפכו אתכם ליצירתיים יותר, פתוחים יותר, משוחררים יותר ואולי גם בשלנים טובים יותר.

מה עושים עם מטבח חוץ? במטבח חוץ אפשר לבשל כל מה שרוצים, לעשות על האש, לאפות, לצלות, לעשן בשר וכמובן, לשמור את הבשר והאוכל לפעם הבאה ובין שימוש אחד לשני במטבח. אבל בשביל שהאוכל יישמר כמו שצריך, בשביל שהוא יהיה טרי לא פחות, צריך מקררים איכותיים.

שימוש במקררים למטבח חוץ

מתי עושים שימוש במקררים במטבחי חוץ? בדרך כלל כשמארחים או עושים איזה שהוא אירוח בחצר, בפרגולה או תחת כיפת השמים בכל מקום סביב הבית. מקררים מומלצים למטבחי חוץ אלו מקררים איכותיים, עמידים במזג האויר המשתנה, וכאלו שהשמש לא תפגע בהם יותר מידי. מקררים למטבחי חוץ יכולים להיות מקרר מגירות בו אפשר לאחסן כל מה שרוצים והיתרון שלו הוא הסדר שיהיה בו, מקרר כזה יכול להיות גם מקיא מגירות, מקרר משקאות עם או בלי דלת שקופה (דלת שקופה יפה יותר ומיוחדת יותר) מקפיא חוץ שהוא מכונת קרח ויש כמובן מגוון רחב של גדלים רלוונטיים.

כמה דברים חשובים

מקרר שנמצא בחוץ הוא מקרר שחשוף לפגעי מזג האויר ומה שבעיקר “יקשה” עליו הוא חום השמש. זו הסיבה שמומלץ שהמקרר יהיה מוסתר או תחת איזה שהוא ארון או כל דבר אחר שיוריד מעוצמת חום השמש בקיץ, מכיוון שככל שיותר חם בסביבתו של המקרר כך הוא יתאמץ יותר, מה שלא יאריך את חייו מצד אחד ומצד שני, עלול להוביל לחשבון חשמל משמעותי.

מקרר בחוץ הוא גם מקרר שחשוף למי שמסתובב בחצר ולאו דווקא כשיש מבוגר בחוץ. זו הסיבה שכדאי אולי שהוא יהיה בילט אין בתוך ארון ואולי אפילו נעול כשלא עושים בו שימוש, והוא יחזור לחיים כשמארחים, יחד עם משטחי העבודה והכיורים, המדפים אם ישנם, וכל אלמנט אחר שיש במטבח.

מה שבטוח הוא שאתם הולכים ליהנות ממנו. הוא הולך להיות לא מעט בשימוש אצלכם והוא ישרת אתכם נאמנה. הנה כמה יתרונות למטבחי חוץ שכדאי להכיר.

יתרונות מטבחי חוץ

  • הרבה יותר נוח – אם אתם מארחים חברים או בני משפחה אצלכם בחצר ואתם רוצים לעשות על האש או להכין ארוחה, הריצות האלו בין המטבח לבין החצר יכולות להיות מתישות. זה לא נעים ולא כיף להיות עסוקים כל הזמן בלהביא דברים מפה לשם, והכל הרבה יותר פשוט ונוח כשהוא נמצא בחוץ. כשיש תנורים, אפשרות לבשל, משטחי עבודה וכמובן מקררים אין שום סיבה לא להעביר בפעם אחת את הכול החוצה ולהכין שם את האוכל, אין שום סיבה לא ליהנות מהאירוע ולא לעבוד קשה מידי אלא לבשל ולהכין בכיף.
  • להיות חלק מהאירוע – מכירים את זה שאתם מארחים אנשים ובסוף הערב אתם מרגישים שחוץ מלעבוד ולמלצר לא ממש הייתם עם המוזמנים שלכם? מכירים את תחושת הפספוס שאחרי והתסכול שתוך כדי האירוע? אבל אם אתם מארחים אנשים בחצר שלכם ואתם נמצאים איתם בחוץ גם כשאתם מבשלים, הכול אחרת. אתם חלק מהאירוע ואתם רואים ושומעים אחרים והם אתכם, וזה לא צריך לעצור אתכם באמצע חיתוך הסלט. יותר נעים ויותר נחמד.
  • אחסון – מטבחי חוץ הם משהו שלא עושים בו שימוש כל הזמן אלא מידי פעם. אבל אם יש לכם בחוץ עוד איזה מקרר – שניים, ואם יש לכם ארונות ומדפים, אין שום סיבה שלא תאחסנו בהם גם בשגרה. זה יכול להיות פתרון מצוין עבורכם, פתרון שאתם חייבים לנסות.

כמה דברים חשובים לפני שרוכשים מטבח חוץ

בבואכם לרכוש מטבח חוץ ובתוכו מקרר אחד לפחות, אתם צריכים קודם כל להחליט על גודל המטבח. עד כמה הוא יתפוס בחצר שלכם ועד כמה היא תהיה עמוסה. יש מטבחי חוץ גדולים שמתאימות לגינות גדולות ומתאימים לאנשים שאוהבים לארח, ויש מטבחי חוץ קטנים שיכולים להיות גם ארון אחד, משח עבודה קטן ומכשירי חשמל לידו, ויש מטבחי חוץ פינתיים שמוצמדים לקיר, פרגולה או כל מקום אחר בחצר.

חשוב קודם כל לקבוע את נקודות האנרגיה בסביבת המטבח כדי שיהיה כמה שפחות כבלים מאריכים ואחרים כדי שהעבודה תהיה נוחה ולא מסורבלת. הנקודות הללו הן נקודת החשמל שכדאי אפילו שתהיה יותר מאחת, נקודת מים שצריכה להיות באזור הכיור וניתן יהיה להתחבר אליה, ונקודת גז אם אתם משתמשים בתנור גס או גריל גז.

כדאי מאוד לקבל ייעוץ מקצועי בכדי להחליט איך לעצב את המטבח, איך להפוך אותו ליפה יותר ומזמין יותר, אין להפוך אותו ליעיל ונעים יותר. חשוב כמובן גם למקם אותו נכון ובעיקר לא בסביבה של צמחייה או כל דבר אחר דליק, מכיוון שאתם עומדים לבשל בו, ובישול כידוע הוא עם אש.